Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
06.08.2012 11:16 - Божий камертон
Автор: wonder Категория: Изкуство   
Прочетен: 23188 Коментари: 39 Гласове:
93

Последна промяна: 01.11.2017 23:31

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Политат светли улици и учат ме на танци 
от островни фолклория, с червен пискюл и мит, 
чуляси с белополия, прехвърчащи горанци, 
наскачали са южно пак по миглите извити.    

От слънцето поронва се въздишката на кея. 
А аз прошепвам влюбено най-облачен оброк. 
Развихрям се, мечтателна, погалвам в тебе змея. 
И тихичко присядам там на лунно-счупен рог.    

Светликът на таверната, крайбрежно ми намига. 
Ухаят, къкрят гозбите, узрели за гуляй. 
Една любов най-царствено в карета ме настига. 
И с приказка провиква се небесен глашатай.   

От портите на дните ми отваря клепки зрими 
и нежно презимува ме най-страстният ти стон. 
Усмивката ти щедро ме бележи и изпива. 
А всяка моя буква в теб е Божий камертон.        




Гласувай:
97



Следващ постинг
Предишен постинг

1. vladun - Нека първи да кажа колко хубаво е ...
06.08.2012 12:09
Нека първи да кажа колко хубаво е това стихотворение:)))
цитирай
2. wonder - Нека първи да кажа колко хубаво е ...
06.08.2012 12:11
vladun написа:
Нека първи да кажа колко хубаво е това стихотворение:)))


ПреЖивяното e още по-размазващо-удоволствено. ;)))
Харесвам твоята първост! И лекотата на белокрилията ти стиховищни.

http://www.youtube.com/watch?v=93EiXRdODow
цитирай
3. mt46 - Чудесно звънливо!...
06.08.2012 12:20
И всяка твоя буква - като Божий камертон -
звучи в небесности безбрежни... И във моя дом...

Поздрав, Дела! :)
цитирай
4. wonder - Чудесно звънливо!. . . И всяка твоя ...
06.08.2012 12:23
mt46 написа:
Чудесно звънливо!... И всяка твоя буква - като Божий камертон -
звучи в небесности безбрежни... И във моя дом...

Поздрав, Дела! :)


Хубава душа си ти, Марине!
Затова О`Звучаването навътре ти е в кръвта по рождение. :)))

http://www.youtube.com/watch?v=4H1posfTVuk
цитирай
5. monna1 - Нека да съм 3...
06.08.2012 12:37
...все пак не съм "скъсана", хахаа, даден ми е изпитът.
Съвсем друго си е когато се дава ТОН с Божий камертон.
Харесва ми този тон и музиката в стихотворението, а картините са ми
добре познати и почувствани....:)
Иха, лятото!!!
цитирай
6. mt46 - Благодаря, Дела!
06.08.2012 12:41
Хубава душа си ти, Марине!
Затова О`Звучаването навътре ти е в кръвта по рождение. :)))

http://www.youtube.com/watch?v=4H1posfTVuk
И ти си хубава... А клипът по твои стихове е пре-красен... :))
цитирай
7. wonder - Благодаря, Дела! Хубава душа си ...
06.08.2012 12:51
mt46 написа:
Благодаря, Дела!
Хубава душа си ти, Марине!
Затова О`Звучаването навътре ти е в кръвта по рождение. :)))

http://www.youtube.com/watch?v=4H1posfTVuk
И ти си хубава... А клипът по твои стихове е пре-красен... :))


Аз харесвам повече слайда на Лили..., а и песента ми е голяма любимост:

http://wonder.blog.bg/video/2010/12/04/magiosna-vliubenost.645120
цитирай
8. wonder - Нека да съм 3. . . . . . все пак не съм ...
06.08.2012 12:55
monna1 написа:
Нека да съм 3... ...все пак не съм "скъсана", хахаа, даден ми е изпитът.
Съвсем друго си е когато се дава ТОН с Божий камертон.
Харесва ми този тон и музиката в стихотворението, а картините са ми
добре познати и почувствани....:)
Иха, лятото!!!


Ето нещо, което може да ти нарисува лятото ми. ;)))
А и Ти го можеш!

http://wonder.blog.bg/izkustvo/2011/07/18/iulska-kareta.785511
цитирай
9. tili - Без камертон
06.08.2012 12:56
ще пееме фалшиво, а ти намерила си своя верен тон...
Боже, взе да ме избива на мерена реч!
Това място май е заразно ;-))) ***
Привет, Чудесна!
цитирай
10. wonder - Без камертон ще пееме фалшиво, а ти ...
06.08.2012 13:07
tili написа:
Без камертон ще пееме фалшиво, а ти намерила си своя верен тон...
Боже, взе да ме избива на мерена реч!
Това място май е заразно ;-))) ***
Привет, Чудесна!


Така де... ;)))
Дай малко ритъм и пулс!
След твоите красивости направо ми се пририсува присрещно. Цветовете имат омайващо въздействие върху ми. Напълни ми очите и душата, Лили-Ванили! Не знаех, че имаш такова Можене! ;)))
Ще се разнасям в бръснещ полет днес накъмто блога ти и да не се чудиш Защо оставям вратите отворени. ;)))

А ти си... Магиса:

http://www.youtube.com/watch?v=xITBu6NPJEQ


цитирай
11. tota - Да доловиш Божия камертон!!
06.08.2012 13:13
Това означава хармония със себе си и със света!!
"Седя на този чуден бряг и с вятъра говоря -
разказвам му за тебе днес, с най-ласкавия глас.
..........
Усмивката ти щедро ме бележи и изпива.
А всяка моя буква в теб е Божий камертон. "
Поздрави, Дела!!
цитирай
12. wonder - Да доловиш Божия камертон!! ...
06.08.2012 13:24
tota написа:
Да доловиш Божия камертон!!
Това означава хармония със себе си и със света!!
"Седя на този чуден бряг и с вятъра говоря -
разказвам му за тебе днес, с най-ласкавия глас.
..........
Усмивката ти щедро ме бележи и изпива.
А всяка моя буква в теб е Божий камертон. "
Поздрави, Дела!!


Даам... Ати! :)))
Има три Думи на Трон в живота ми, които винаги пиша с главни букви: Бог, Любов и Хармония.
Те ни съставляват, опълноценностяват и осмислят когато ги имаме като Вяра, Можене и Постигане.
цитирай
13. monna1 - Хах! Тромпети лъчисти, арфа...,
06.08.2012 13:28
wonder написа:
monna1 написа:
Нека да съм 3... ...все пак не съм "скъсана", хахаа, даден ми е изпитът.
Съвсем друго си е когато се дава ТОН с Божий камертон.
Харесва ми този тон и музиката в стихотворението, а картините са ми
добре познати и почувствани....:)
Иха, лятото!!!


Ето нещо, което може да ти нарисува лятото ми. ;)))
А и Ти го можеш!

http://wonder.blog.bg/izkustvo/2011/07/18/iulska-kareta.785511


...аз съм по китаpите, но това е предизвикателство, за вечно търсещата ми душа.:))))***
цитирай
14. wonder - . . . аз съм по китаpите, но това е п...
06.08.2012 13:30
monna1 написа:


...аз съм по китаpите, но това е предизвикателство, за вечно търсещата ми душа.:))))***


Хахахахх... тогава и това:

Цигулката, която в мен гореше
по сребърния ръб на старо знание,
и благоструйно в мислите гнездеше
през песенния сън на неразбраните.

Ти помниш ли как струните й светеха
и сякаш два лъчисти водопада
се втурваха пак искрени в ръцете й,
а после по косите нежно падаха.

http://wonder.blog.bg/izkustvo/2011/01/28/cigularka.675308
цитирай
15. monaliza121 - Божествено-любовния камертон е ...
06.08.2012 14:37
Божествено-любовния камертон е създал прекрасна хармония:))

Поздрав, Дела!:))
цитирай
16. kasnaprolet9999 - Усещам мирис на море, гларуси и т...
06.08.2012 15:12
Усещам мирис на море, гларуси и таверни. Много мечтателно и изпълнено с любов. Поздрави на морето и запази си камертона за спомен:)))
цитирай
17. karaiany - Хей, пренесе и мен в тази чудна ос...
06.08.2012 15:25
Хей , пренесе и мен в тази чудна островна приказка.
Всичко видях :
червените пискюли,чулиясалите белополия,
гозбите узрели за гуляй ,
даже танците по островни фолклория ,
седнала на лунно счупения рог.
Хармония във Божии камертон !
Чудничко ! :)
Браво ти , Дела !:)
цитирай
18. sestra - Здравей :)
06.08.2012 18:37
Ти знаеш, че обичам да се завъртя около някой твой образ, най-интересен, най-вълнуващ за мен, уверена, че това не омаловажава целостта на стиха. Днес това са шаржиращите в теб облаци с всевечния компас. Хубав свят, бистър :)
цитирай
19. анонимен - Привет и от мен.:) На високият бряг съм, чудех се на къде да поема...
06.08.2012 21:16
и наминах при теб!.:)
цитирай
20. wonder - Божествено-любовния камертон е ...
06.08.2012 21:29
monaliza121 написа:
Божествено-любовния камертон е създал прекрасна хармония:))

Поздрав, Дела!:))


Хубаво е човек да открие главната си страст, монарха на живота - при мен е Хармонията.
цитирай
21. wonder - Усещам мирис на море, гларуси и т...
06.08.2012 21:31
kasnaprolet9999 написа:
Усещам мирис на море, гларуси и таверни. Много мечтателно и изпълнено с любов. Поздрави на морето и запази си камертона за спомен:)))


Еххх, Пролет... възхитително е да обичаш заради самата обич, да любиш заради самата любов, да живееш заради самия живот. ;)))
цитирай
22. wonder - Хей, пренесе и мен в тази чудна ос...
06.08.2012 21:31
karaiany написа:
Хей , пренесе и мен в тази чудна островна приказка.
Всичко видях :
червените пискюли,чулиясалите белополия,
гозбите узрели за гуляй ,
даже танците по островни фолклория ,
седнала на лунно счупения рог.
Хармония във Божии камертон !
Чудничко ! :)
Браво ти , Дела !:)


Танците в огъня с подскоците на белополите чуляси си струват всеки миг съзерцание! Винаги когато тази прастара магия всели харизмата си в душата ми потъвам дълбоко в себе си и знаеш какво е... дуенде. ;)))
цитирай
23. wonder - Здравей :) Ти знаеш, че обичам да ...
06.08.2012 21:32
sestra написа:
Здравей :)
Ти знаеш, че обичам да се завъртя около някой твой образ, най-интересен, най-вълнуващ за мен, уверена, че това не омаловажава целостта на стиха. Днес това са шаржиращите в теб облаци с всевечния компас. Хубав свят, бистър :)


Знам, знам... Живея с облачен шаман. А и неотлъчно следвам Емерсъновия съвет да се възползваме максимално от себе си, защото това е всичко, което имаме.
цитирай
24. wonder - Привет и от мен. :) На високият бряг ...
06.08.2012 21:34
анонимен написа:
Привет и от мен.:) На високият бряг съм, чудех се на къде да поема... и наминах при теб!.:)


Хааа, обаче си изпаднал/а от превода в междуредията на анонимуса. Ще изчакам да кажеш кой/коя си.
До тогава - поздрави и песни!

http://www.youtube.com/watch?v=-4NwJnDjsEw&feature=player_embedded
цитирай
25. breeze - Кой може да бъде, разсеяния Бриз! :)
06.08.2012 22:24
Тя и нощта е такава, изтървала си е хората и не знае кой какво прави, а аз ги виждам все още, на чалга и сладолед са...засега.:)
цитирай
26. tomich - Тази приказна романтика...
06.08.2012 22:27
Тази приказна романтика не би била възможна без Божий камертон.Че как иначе ще милваш и настройваш змей без него! :)) Умница си ти, Дела !
Браво за стиха!
цитирай
27. wonder - Кой може да бъде, разсеяния Бриз! ...
06.08.2012 22:32
breeze написа:
Кой може да бъде, разсеяния Бриз! :)
Тя и нощта е такава, изтървала си е хората и не знае кой какво прави, а аз ги виждам все още, на чалга и сладолед са...засега.:)


Онли ю! ;)))
Но е хубаво да възкликваме по Аврелийски: "Животът на човекът е това, което той мисли за него" и с вятърна главоломност да постигаме своето Си.

Гърбът ми бавно се извива
като забравено начало.
Косите ми игли забиват
в мечтите ти през огледалото.
Ръцете ти пречупват мрака,
за да остана най-запомнена.
Сърцето ми не те изчака
през вятърната главоломност.
От дрехите ми (втора кожа).
светът се смъкваше лежерен.
Не споря с огъня на ножа,
защото ми остана верен.

http://wonder.blog.bg/izkustvo/2010/03/24/viatyrna-glavolomnost.516895
цитирай
28. wonder - Тази приказна романтика не би била ...
06.08.2012 22:39
tomich написа:
Тази приказна романтика не би била възможна без Божий камертон.Че как иначе ще милваш и настройваш змей без него! :)) Умница си ти, Дела !
Браво за стиха!


Обаче винаги хващаш пулса на стиха - в случая... Змеят ми е най-важен! ;)))
Ако не живеехме във Фенобарбитонна епоха щях да си взема змея завинаги и да му направя венец от цветя за всичките девет глави, докато му пея:

Поискаш ли да бъдеш мой – бъди!,
през флейтата на нощ незабравима,
през блясъка на моите очи
през приказката стара и любима,
в която се разказва за Любов,
за нежна светлост бликнала в душата,
за трепета на пламналия зов,
за влюбената волност на луната.

http://wonder.blog.bg/izkustvo/2009/05/06/moi-bydi.331284
цитирай
29. beckslover - Хех,
06.08.2012 22:53
Важни са октавите на резонанса, след като предизвикаш верния тон.;)))
цитирай
30. wonder - Хех, Важни са октавите на резона...
06.08.2012 23:28
beckslover написа:
Хех,
Важни са октавите на резонанса, след като предизвикаш верния тон.;)))


Абсолютно вярно! ;)))
Но няма да си взимаме каба-любими с двутонен хармоничен тембър, а Джасмухини, които да резонират навътре в душата светлинно-камертонно.
цитирай
31. stela50 - Във всеки стих звучи Божествен камертон...
07.08.2012 02:49
Ясен и звънлив ... светъл и красив ...
Хармония и мир ... Любов и вечност .
Много е хубаво, Дела !
цитирай
32. veninski - Поздрави и от мен!
07.08.2012 06:11
Поздрави и от мен!
цитирай
33. tomich - Добро утро (или добър ден)
07.08.2012 11:53
Дела, има и друга епоха - Елексирната епоха на божествените времена на Олимп. Любовта прави телепортацията възможна:)))...Още ли си на брега?

Хубав слънчев ден с небесно син привкус на море!
цитирай
34. tit - Такова жежко-лятно препускане!!!:):)))
08.08.2012 02:13
С червен пискюл - за кадем!:)
/изтървала съм го, малко...:(/
цитирай
35. djani - Чудесно словосъчетание...
08.08.2012 09:52
"Божий камертон" - даващ тон за всичко случващо се в нас и около нас...
цитирай
36. mariposatracionera - Песенна, влюбена -
08.08.2012 11:11
божествено хубав стих, Дела. Благодаря ти!
цитирай
37. alexs - За камертона Божий. . . . . АПЛОДИ...
08.08.2012 14:04
За камертона Божий..... АПЛОДИСМЕНТИ!!!
цитирай
38. inel379 - Небесен прозорец за чудеса!
09.08.2012 07:17
Сред убийствената лятна жега
общуването с вятъра повдига
и този Божий камертон
вълнуващо душите ни застига!
Чудото е в нас!
Какво прекрасно утро!
С омайваща, жадувана прохлада!
Чувам музика!
Всяка буква е изкуство,
щом наситена е с чувство!
Да бъде!:)
цитирай
39. mrazekoff - Едно потапяне
13.07.2014 21:29
в житейското ежедневие...
Почувстване на всяка една вибрация, която ни заобикаля и възпяването й с най-нежни думи ..... - това открих н стихотворението!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: wonder
Категория: Изкуство
Прочетен: 15124642
Постинги: 3220
Коментари: 32032
Гласове: 193723
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031