Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
02.05.2012 20:03 - Поезията
Автор: wonder Категория: Изкуство   
Прочетен: 33898 Коментари: 50 Гласове:
102

Последна промяна: 21.03.2018 12:17

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Поезията e прекрасно чудо, с което просияват небесата, 
една сълза под формата на лудост, пропукваща навътре към душата. 
Импулс внезапен, бликнал светъл извор, една любовна тиха мандолина, 
гръмовна и вихруваща сън-изповед, с която пием сетното си вино.   

Поезия е чудното начало, с което заклинателят ветрува 
в дълбокото на тихата печал, в широкостта на свое мъдро чуване.  
Тя винаги вълшебства иреална в очите на вселенската ни рана, 
в избликваща емоционалност и в креативност преживяна.   

Поезията е медитативна нежност, прихлупила очите на безкрая, 
тя болка е, умираща метежно през устните, изпивали омаята. 
Поезията е дълбинна сила, разискрена феерия копнежност. 
И код, и ключ, и блян, и милост, с която съществуваме досежно.   

Поезията е безброен смисъл, отвъд реките кипнали в порои 
на идващото в лоното ни втрисане, в което си изгубваме покоя. 
Поезия - възторга и екстаза, и тайната в страстта до изнемога 
е онзи миг преди Голгота, в който, разпъваме душата си до Бога.


Тагове:   лирика,   дела раи,   поезията,


Гласувай:
103




1. mt46 - Да,
02.05.2012 21:01
Поезията е разпъване на Душата...
Поздрави!
цитирай
2. wonder - Поезията е разпъване на Душата. . . ...
02.05.2012 22:06
mt46 написа:
Поезията е разпъване на Душата...
Поздрави!


И всичко останало от "Осанна" до "Разпни го".
Тре манифик! :)))


Светлосенките бавно превзеха пороя.
От очите им светна безгрижна дъга.
И избухна сред листа от багри покоя
на прекрасната волност родила света.
цитирай
3. planinitenabulgaria - Брависимо!
02.05.2012 22:31
За Поезията от Поет в поетична форма!
цитирай
4. ketcakuatl - АМИИ....
02.05.2012 23:40
Щом казваш! Носи утеха, вярно. Но, аз лично, когато съм в 'гората' не се ослушвам за птички и пчелички, а за пукане на съчка настъпана от животно. Живот!?
цитирай
5. cinichedonist - 1001 нощи
03.05.2012 00:10
самата Красота доведоха и тя,
погледнала едва, наведе в свян глава.
попитаха: " какво ще кажеш Красота?"
" не вярвх - каза, - че видяла бих това."
цитирай
6. wonder - Брависимо! За Поезията от Поет в ...
03.05.2012 00:15
planinitenabulgaria написа:
Брависимо! За Поезията от Поет в поетична форма!


Тежък танц се получи. :)))

Отдавна чакам своето причастие.
Но не отвън, отвътре го дочаках.
Разплиска се кръвта ми в кратко щастие,
а после хукна кипнала на някъде.
цитирай
7. wonder - Щом казваш! Носи утеха, вярно. Но, ...
03.05.2012 00:17
ketcakuatl написа:
Щом казваш! Носи утеха, вярно. Но, аз лично, когато съм в 'гората' не се ослушвам за птички и пчелички, а за пукане на съчка настъпана от животно. Живот!?


Съзирам дъжд от пламъци. И грейват в мен словата -
познание натрупано с космичната печал,
разковниче погалено. С Божественост в искрата
живецът ни обръгнал, с гръм, от всяка земна кал.
цитирай
8. wonder - 1001 нощи самата Красота дов...
03.05.2012 00:20
cinichedonist написа:
1001 нощи
самата Красота доведоха и тя,
погледнала едва, наведе в свян глава.
попитаха: " какво ще кажеш Красота?"
" не вярвх - каза, - че видяла бих това."


1002-ра нощ

Изстрел на вълчи глас право в луната.
Страстно магьоснат от поглед насрещен.
Свил в устни вой на съдбовна соната.
Лятно безумие в изповед-среща.
цитирай
9. ketcakuatl - ХМ..М
03.05.2012 01:44
wonder написа:
ketcakuatl написа:
Щом казваш! Носи утеха, вярно. Но, аз лично, когато съм в 'гората' не се ослушвам за птички и пчелички, а за пукане на съчка настъпана от животно. Живот!?


Съзирам дъжд от пламъци. И грейват в мен словата -
познание натрупано с космичната печал,
разковниче погалено. С Божественост в искрата
живецът ни обръгнал, с гръм, от всяка земна кал.

Много пъти прочетох отговорът ти и мислех. Защото ти за мен си мъдра жена. Едно от убежденията ми е че жените трябва да управляват света. Мъжете сме слаби, себични но яростни и силни. Не е това, трябва тихата, спокойна увереност на жената която знае какво прави и защо. Права си че съзираш дъжд от пламъци у мен. Това говори за слабостта ми... Осъзнавам го, но не мога да се променя.
цитирай
10. karaiany - Dela !
03.05.2012 06:01
В поетичния си вихър засияла ! Така те видях !
Довечера по - подробно ! :)))
цитирай
11. margiv - Поезията е храна за Боговете! ...
03.05.2012 07:21
Поезията е храна за Боговете!
Поздрави:)))
цитирай
12. hopfen - Да, поезията, поезията е като
03.05.2012 07:22
друга форма на живот, която съществува едновремено в нас и извън нас. В нея можем и да губим и намираме покоя.
"Импулс внезапен, бликнал светъл извор, една любовна тиха мандолина,
гръмовна и вихруваща сън-изповед, с която пием сетното си вино."
Това специално за виното мноооого ми хареса:)
Наздраве!

цитирай
13. alexs - Тези поети можем ли да ги разберем ?!
03.05.2012 10:26
Тези поети можем ли да ги разберем ?!
цитирай
14. monna1 - :D Поезията се ражда импулсивно, ...
03.05.2012 12:56
:D
Поезията се ражда импулсивно, както и картините...
За хубавата поезия трябва и хубав "вдъхновител":)
Така че, ако понякога поезията е слаба - виновен е не поетът, а музата му!!:))))
Поздрави на твоя красив вдъхновител, Дела!
Наздраве с вино и мандолинен музикален фон, а защо не и арфа?!:)
А, забравих да спомена и "клонка от маслина", нали?!:)

ПП Гледам, по-горе, че на Алекс нещо не му е ясно, тооо..., не че на мен ми е
много ясно, но интуитивно и около, около...се изказвам понякога.:)
Усмихнат ден!:)


цитирай
15. kasnaprolet9999 - Много хубаво си го казала. За мен ...
03.05.2012 16:13
Много хубаво си го казала. За мен поезията е музиката на душата и нотите, с които изразяваме най-съкровените си чувства. Написала съм нещо по този повод преди три години, виж тук:
http://kasnaprolet9999.blog.bg/izkustvo/2009/05/04/poeziiata-v-moia-jivot.330361

Поздрави!!!
цитирай
16. karaiany - Чудно цвете и бленуване копнежно. ...
03.05.2012 21:02
Чудно цвете и бленуване копнежно.
Светъл порив , стон и мъка , и печал .
Вечен огън във сърце туптящо ,
нежна плът във допир с топлата ти длан .
Шепот тих
и гръм господен запечатан в стих...
Поезията е туй и още нещо :
Тя е тайната врата към всичко свято
и прелюдия към нещо ново , трепетно
и сякаш вечно неизпято...
цитирай
17. vladun - Възможно най-пълната и най-точна ...
03.05.2012 21:11
Възможно най-пълната и най-точна поетична дефиниция на понтието поезия!
Здравей!:)
цитирай
18. tsanynka - Поезия....
03.05.2012 21:15
е онзи миг преди Голгота, в който, разпъваме душата си до Бога..."
Много вярно и точно!
Мнозина могат да редят рими...Но малцина са,които могат да обличат чувство в слово-те всеки път дават от душата си...
Поздрави!:)
цитирай
19. wonder - Dela ! В поетичния си вихър засияла ...
03.05.2012 23:11
karaiany написа:
Dela ! В поетичния си вихър засияла ! Така те видях !
Довечера по - подробно ! :)))


karaiany написа:
Чудно цвете и бленуване копнежно.
Светъл порив , стон и мъка , и печал .
Вечен огън във сърце туптящо ,
нежна плът във допир с топлата ти длан .
Шепот тих
и гръм господен запечатан в стих...
Поезията е туй и още нещо :
Тя е тайната врата към всичко свято
и прелюдия към нещо ново , трепетно
и сякаш вечно неизпято...


Някои хора се раждат поети, други се влюбват в Любовта и стават поети, трети сте поети по душа. :)))
цитирай
20. wonder - Поезията е храна за Боговете! ...
03.05.2012 23:19
margiv написа:
Поезията е храна за Боговете!
Поздрави:)))


Поезията е Божествена благословия, най-чистата проекция на душата, царицата на изкуствата и тайнственият мост към отвъдното незримо. :)))
цитирай
21. wonder - Да, поезията, поезията е като друга ...
03.05.2012 23:22
hopfen написа:
Да, поезията, поезията е като друга форма на живот, която съществува едновремено в нас и извън нас. В нея можем и да губим и намираме покоя.
"Импулс внезапен, бликнал светъл извор, една любовна тиха мандолина,
гръмовна и вихруваща сън-изповед, с която пием сетното си вино."
Това специално за виното мноооого ми хареса:)
Наздраве!



Чудесно казано! :)))
Чин-чин!
цитирай
22. wonder - Тези поети можем ли да ги разберем ...
03.05.2012 23:24
alexs написа:
Тези поети можем ли да ги разберем ?!


Няма невъзможия.
Поезията е светкавица в душата. :)))
цитирай
23. wonder - :D Поезията се ражда импулсивно, ...
03.05.2012 23:28
monna1 написа:
:D
Поезията се ражда импулсивно, както и картините...
За хубавата поезия трябва и хубав "вдъхновител":)
Така че, ако понякога поезията е слаба - виновен е не поетът, а музата му!!:))))
Поздрави на твоя красив вдъхновител, Дела!
Наздраве с вино и мандолинен музикален фон, а защо не и арфа?!:)
А, забравих да спомена и "клонка от маслина", нали?!:)

ПП Гледам, по-горе, че на Алекс нещо не му е ясно, тооо..., не че на мен ми е
много ясно, но интуитивно и около, около...се изказвам понякога.:)
Усмихнат ден!:)




Даам... всеки е Поет когато е призван. Често това е спонтанен изблик на искрено чувство и всеможене да предадеш красиво вълнението си на други хора.
Поезията е картина на душата.
Избликваща емоционалност.
Много добре знаеш ти! А интуицията и емпатията са поетичните възгласи на вътрешния ни свят. :)))
цитирай
24. wonder - Много хубаво си го казала. За мен ...
03.05.2012 23:33
kasnaprolet9999 написа:
Много хубаво си го казала. За мен поезията е музиката на душата и нотите, с които изразяваме най-съкровените си чувства. Написала съм нещо по този повод преди три години, виж тук:
http://kasnaprolet9999.blog.bg/izkustvo/2009/05/04/poeziiata-v-moia-jivot.330361

Поздрави!!!


"Поезията е музиката на душата и нотите, с които изразяваме най-съкровените си чувства. Аз пиша стихове, само когато много силно нещо ме е развълнувало, тогава някак думите сами се леят и идват направо от сърцето ми." - показала си го като "най-пряката Стълба към Небето", Пролет! :)))

Поезията ми е манастир.
Душата ми се изповядва.
И всяка дума носи клада
с дъха на Божий елексир.

Отца ми в думите възкръсва.
Изпълвам всеки миг с любов
и в онзи светъл благослов
душата с истини покръствам.

цитирай
25. wonder - Възможно най-пълната и най-точна ...
03.05.2012 23:35
vladun написа:
Възможно най-пълната и най-точна поетична дефиниция на понтието поезия!
Здравей!:)


Намасте!

Зелени шпаги да развеем
в бретоните на ветровете
и щом осмислим, че ще сеем
да бъдем праведни поети.

http://wonder.blog.bg/izkustvo/2011/01/20/pravedni-poeti.670610
цитирай
26. wonder - е онзи миг преди Голгота, в който, ...
03.05.2012 23:37
tsanynkaПоезия.... написа:
е онзи миг преди Голгота, в който, разпъваме душата си до Бога..."
Много вярно и точно!
Мнозина могат да редят рими...Но малцина са,които могат да обличат чувство в слово-те всеки път дават от душата си...
Поздрави!:)


Така е! :)))
Поезията е като Истината!
А знаем, че "Тези, които знаят истината, не са равни на онези, които я обичат, а онези, които я обичат не са равни на тези, които я следват."
цитирай
27. wonder - Щом казваш! Носи утеха, вярно. Но, ...
03.05.2012 23:42
ketcakuatl написа:
wonder написа:
ketcakuatl написа:
Щом казваш! Носи утеха, вярно. Но, аз лично, когато съм в 'гората' не се ослушвам за птички и пчелички, а за пукане на съчка настъпана от животно. Живот!?


Съзирам дъжд от пламъци. И грейват в мен словата -
познание натрупано с космичната печал,
разковниче погалено. С Божественост в искрата
живецът ни обръгнал, с гръм, от всяка земна кал.

Много пъти прочетох отговорът ти и мислех. Защото ти за мен си мъдра жена. Едно от убежденията ми е че жените трябва да управляват света. Мъжете сме слаби, себични но яростни и силни. Не е това, трябва тихата, спокойна увереност на жената която знае какво прави и защо. Права си че съзираш дъжд от пламъци у мен. Това говори за слабостта ми... Осъзнавам го, но не мога да се променя.


Движението не означава Действие! ;)))
Дори самото О`Съзнаване вече е индикация за Промяна.
Хората не винаги имат еднакво ниво на правдивост, културно съответствие и сходства в критериите си за правилност, доброта и честност.
Но това не им пречи да са Себе си, обичайки и разбирайки другите. Или обратното.

Истината - тази трудна даденост,
все сълзи в очите на смутените,
бавно си намира тъжна клада,
после смъква всички на колене.
цитирай
28. wonder - И като песен, тя камбана бие, на б...
03.05.2012 23:44
mihala написа:
И като песен, тя камбана бие,
на бъдещите свои поколения,
и чака някой някъде да скрие
живот, надежди или пък прозрения.


Чудно! :)))
И като каза Камбана...

ПРОГЛЕДНАЛИ СЪРЦА

Камбаната разпръсна малкото си ноти.
И сънната й песен с печал се разпиля.

Пита се душата на прага на живота
защо е сътворена от сън и светлина.

Вятърът на дните пак с бури ни връхлита.
Мечтите ни спохожда съдбовно горестта.

Душата ни прекрачва с Божествения ритъм,
вселенските портали на свойта висота.

Камбаната разпръсна малкото си ноти.
И сънната й песен с печал се разпиля.

Прогледнали сърцата на края на живота,
разбират, че са храма на нашата душа.
цитирай
29. alexs - Тези поети можем ли да ги разберем ...
04.05.2012 10:29
wonder написа:
alexs написа:
Тези поети можем ли да ги разберем ?!


Няма невъзможия.
Поезията е светкавица в душата. :)))

Тя Душата си е цяла Вселена!
" Няма невъзможия." :)))) ...да но, не е лесно да разгадаеш цяла Вселена!
Всъщност аз малко по-друго имам предвид поетите като цяло не са разбани от обществото И самите поети не могат да се примирят с несправедливостите на живота !!! Не правят компромиси ..... Затова са и многото самубийства /убийства / на поети..... Наскоро писах един пост за 50 години от рождението на Петя на 25 април.
цитирай
30. wonder - Тези поети можем ли да ги разберем ...
04.05.2012 10:32
alexs написа:
wonder написа:
alexs написа:
Тези поети можем ли да ги разберем ?!


Няма невъзможия.
Поезията е светкавица в душата. :)))

Тя Душата си е цяла Вселена!
" Няма невъзможия." :)))) ...да но, не е лесно да разгадаеш цяла Вселена!
Всъщност аз малко по-друго имам предвид поетите като цяло не са разбани от обществото И самите поети не могат да се примирят с несправедливостите на живота !!! Не правят компромиси ..... Затова са и многото самубийства /убийства / на поети..... Наскоро писах един пост за 50 години от рождението на Петя на 25 април.


http://wonder.blog.bg/izkustvo/2010/03/12/bylgarskite-poeti-ubiti-i-samoubili-se.509626
цитирай
31. mariposatracionera - Разкошница си, Дела!
04.05.2012 13:04
Благодаря ти за щедростта! - пълнят ми душата тези светли определения на Поезията!
цитирай
32. learningtogether - Разпъваме да скъсване,
04.05.2012 13:22
една Голгота!
цитирай
33. tomich - Поезия на и за човешкия дух...
04.05.2012 14:52
Поезията е чувствен медиатор на душите. За нея не съществуват бетонни стени и верски граници. Тя лети и се извисява в безкрайните небеса на човешките чувства и емоции, посявайки в душите семената на обичта, човечността, справедливостта, и онази космополитна вяра, без която човек се превръща в хаотично блуждаеща в реалността браунова частица...
Така чувствам и възприемам истинската поезия на и за човешкия дух.
Благодарност и поздравления за този пост!
цитирай
34. theartmaker - Страхотно!ч
07.05.2012 15:28
Поздравления!
цитирай
35. tota - Поезията е Божествена благословия, най-чистата проекция на душата, царицата на изкуствата и тайнственият мост към отвъдното незримо. :)))
09.05.2012 20:49
Невероятно е всичко изречено. Може би магия, която владее най - тънките струни на душата!!

Поздрави и прегръдки, Дела!!
цитирай
36. aqwaris - "Поезията е дълбинна сила, ...
10.05.2012 05:53
"Поезията е дълбинна сила, разискрена феерия копнежност.
И код, и ключ, и блян, и милост, с която съществуваме досежно."
Да, Дела! Поезията е съкровението и лириката на душата!
Ти я МОЖЕШ прекрасно!!!
цитирай
37. nicodima - Мъдрост и смисъл, заключени в красиво слово...
10.05.2012 09:12
Поздрави!
цитирай
38. wonder - Разкошница си, Дела! Благодаря ...
11.05.2012 12:43
mariposatracionera написа:
Разкошница си, Дела!
Благодаря ти за щедростта! - пълнят ми душата тези светли определения на Поезията!


Мерси, топло сърце! :)))

Този свят, поразлистен от вятърни дни,
поразкъсан от бури и древни понятия,
през очите ни вечни картини реди -
всеки празничен ден е едно съзаклятие.

От ръцете простряни на просяк ръми
чуждо щастие, сбъркало верни посоки.
А светът се превива от смях и мълчи.
Ние правим най-смело над себе си скока.
цитирай
39. wonder - Разпъваме да скъсване една Голг...
11.05.2012 12:45
learningtogether написа:
Разпъваме да скъсване една Голгота!


Божествено избран

Поет е този, който съумява
да грабне от небето си искра,
да лумне нейде в нечия жарава
и да докосне с истина света.

Поет е всеки, който сътворява
на извор лъкатушещия свян.
На птиците простора прелетявал,
поетът е Божествено избран.
цитирай
40. wonder - Страхотно! Поздравления! ...
11.05.2012 12:47
theartmaker написа:
Страхотно!
Поздравления!


Благодарности!

Развихрено случено чудо, вещаещо тихи послания.
Гръм съдбовен в сърцето ми лудо. Тиха вечност. И вечни желания.
Имам сила да бъда от нежност. Да се сронвам на капките участ,
от които сънят ми безбрежен, ще лети, ще трепти, ще се лута...
цитирай
41. wonder - Поезията е чувствен медиатор на ...
11.05.2012 12:49
tomich написа:
Поезията е чувствен медиатор на душите. За нея не съществуват бетонни стени и верски граници. Тя лети и се извисява в безкрайните небеса на човешките чувства и емоции, посявайки в душите семената на обичта, човечността, справедливостта, и онази космополитна вяра, без която човек се превръща в хаотично блуждаеща в реалността браунова частица...
Така чувствам и възприемам истинската поезия на и за човешкия дух.
Благодарност и поздравления за този пост!


ШУТ

С устни капризно извити,
гледам се, сякаш съм шут –
шарен, немит, необут,
гърбав и с мисли пребити.

С думите, в обич умити,
цветен е целият свят.
Шут съм, но много богат
с кралския пай от звездите.

http://wonder.blog.bg/izkustvo/2007/07/21/shut.92755

цитирай
42. wonder - Поезията е Божествена благосло...
11.05.2012 12:51
tota написа:
Поезията е Божествена благословия, най-чистата проекция на душата, царицата на изкуствата и тайнственият мост към отвъдното незримо. :)))
Невероятно е всичко изречено. Може би магия, която владее най - тънките струни на душата!!

Поздрави и прегръдки, Дела!!


ПроСветляване

Простота и понятност
искам в мойта съдба.
И космическа рядкост
да изпълва света
с чудотвория светли,
с благотворчески звън,
с най-духовни просветия,
с най-вълшебния сън.
И когато прогледнем
през любов с доброта,
всичко в нас ще е редно
и ще сме светлина.

http://wonder.blog.bg/izkustvo/2007/07/19/prosvetliavane.91929
цитирай
43. wonder - "Поезията е дълбинна сила, ...
11.05.2012 12:54
aqwaris написа:
"Поезията е дълбинна сила, разискрена феерия копнежност.
И код, и ключ, и блян, и милост, с която съществуваме досежно."
Да, Дела! Поезията е съкровението и лириката на душата!
Ти я МОЖЕШ прекрасно!!!


Човек избира сам

Човек на този свят избира всичко -
и хляба, и дома, и брата,
и своя път, и своята си личност,
и чувствата, и свободата
дали да бъде роб или пък рицар,
дали да свежда гръб и да роптае,
или да бъде синева и птица,
която иска да лети, да знае...
Човек избира всичката случайност -
да е различен или да прилича
на своята мечта, на свойта тайна,
да мрази или да обича!
цитирай
44. wonder - Мъдрост и смисъл, заключени в кр...
11.05.2012 12:56
nicodima написа:
Мъдрост и смисъл, заключени в красиво слово...
Поздрави!


Непровидяни сме. И Промисъл боксува ни
с невнятната стихийност на пролуките.
Небето се отваря и рисува ни –
прашинки светлина, искряща в буквите.
цитирай
45. zarenkow - :-)
31.05.2012 22:17
:-)
цитирай
46. draskin - ххх
14.07.2012 11:40
"Поезията е перо от крило на къртица." /БЛ/
цитирай
47. wonder - "Поезията е перо от крило на ...
14.07.2012 11:44
draskin написа:
"Поезията е перо от крило на къртица." /БЛ/


А един много любим мой поет твърди, че е Перо от Човек. ;)))
цитирай
48. djani - Неразбраните поети...
04.11.2012 15:49
“Ето ги — каза той на сърцето си,
и те се смеят: не ме разбират те,
аз не съм уста за тия уши.
Трябва ли по-напред човек да
порази ушите им,
за да се научат да слушат с очи?
Трябва ли човек да гърми,
като литаври и проповедници за разкаяние?
Или те вярват само на ония, които се щурат?
Те имат нещо, с което са горди.
Как наричат те онова, което ги прави горди?
Образование го наричат те,
то ги отличава от козарите..."

Фр. Ницше
Виелик философ и поет
цитирай
49. wonder - :-) :)))
15.11.2013 00:17
zarenkow написа:
:-)


:)))
цитирай
50. wonder - “Ето ги — каза той на сърцето си, и те ...
15.11.2013 00:21
djani написа:
“Ето ги — каза той на сърцето си,
и те се смеят: не ме разбират те,
аз не съм уста за тия уши.
Трябва ли по-напред човек да
порази ушите им,
за да се научат да слушат с очи?
Трябва ли човек да гърми,
като литаври и проповедници за разкаяние?
Или те вярват само на ония, които се щурат?
Те имат нещо, с което са горди.
Как наричат те онова, което ги прави горди?
Образование го наричат те,
то ги отличава от козарите..."

Фр. Ницше
Виелик философ и поет


Ницше е само едно от първите стъпала, но го узнаваш едва когато се възкачиш на раменете на гиганти като Хегел и Уилбър и провидиш отвъд видимото. ;)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: wonder
Категория: Изкуство
Прочетен: 16096036
Постинги: 3323
Коментари: 32475
Гласове: 199392
Календар
«  Октомври, 2024  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031