Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
14.08.2009 00:00 - Ако бях...
Автор: wonder Категория: Забавление   
Прочетен: 7043 Коментари: 34 Гласове:
23

Последна промяна: 18.10.2009 17:48




1. Ако бях цвят, щях да съм бял. Ефирен, нежен, чист, сияен и много неземен. Щях да се сливам с жълтото и синьото до най-бледолилавата приказна прелест.
2. Ако бях плод – щях да съм череша. С вкус за ценители, в цвят бордо, сладка, вкусна, изпълваща с неземно блаженство и разпалваща жажда за още.
3. Ако бях животно, щях да съм делфин. Оптимистичен, пеещ, плуващ и безгрижно-човечен.
4. Ако бях книга щях да съм бестселър. Анатемосан от Ватикана. Изпълнен с мъдрост. Като „Рапорт пред Ел Греко” на Казандзакис. Или може би щях да се забавлявам с вечността и непреходната си свежест като Разказите на О`Хенри.
5. Ако бях дреха, щях да съм джемпър. Шикозен, уникален, елегантен, стилен и съвършено нестандартен.
6. Ако бях бижу, щях да съм медалион. Изящен, сапфирено тежък уникат, красив, но с невъзможна цена.
7. Ако бях дърво, щях да бъда ливански кедър. Непоклатим и вековен. Удивляващ дори храмовете на Соломон с красотата си. С витаещи чудеса и  опияняващ дъх. С маслено-зелени прегръщащи клони, танцуващи сред облаците с вятъра.
8. Ако бях напитка щях да съм ром. „Хавана клуб”. С устните на мохито. Бял, прозрачен. Опияняващ. Ледено-красив. И далечен. Ром, отразяващ отнесения поглед в дайкирито на Хемингуей.

„Хавана клуб” и моето мохито,
дайкирито и пура за разкош.
Блаженството, което в мен прелита

с възторга на една екстазна нощ.

В „Хавана клуб” и капки безпощада
коктейлно ме разбърква любовта.
В омаята на нощната си клада
усмихва се доволната луна.


9. Ако бях насекомо, щях да съм Пеперуда. Пеперудата е символ на любовта, щастието и благополучието. Любимият ми пак щеше да ме нарича „Моята перлена пеперуда”. А аз щях да украсявам въздуха с цветни пируети. В Страната на изгряващото слънце тържествените шествия и празниците се откриват с ритуален Танц на пеперудите, изразяващ Радостта от Живота.
10. Ако бях песен, щях да съм „Ти си моето всичко” на Санта Есмералда. И да преливам внезапна в хиляди други песни, подпалвайки душите им с огън.
11.Ако бях филм, щях да бъда "Клопката". Заради Шон Конъри и остаряването му като катедрала. Но и като Катрин, заради страстта към Съкровищата.
12. Ако бях подарък, щях да съм картина. Специален дар. За дом. За празник. За име на човек. Или Рождение. За бебе. За сватба. За благословия. В името на Красотата.
13. Ако бях град, щях да бъда Флоренция – едновременно-противоположна: на границата между античното и ултра-модерното, на брега на две морета, в сърцето на всички изкуства, мужду стъпките на Медичите и Великите Херцози на Тоскания, между камбанарията на Джото и близо до дъха на Микеланджело, Донатело, Целини и вечността в изкуството.
14. Ако бях месец, щях да съм Април. Като пролетна целувка. Като Буффф!-нала радост от прераждането на Природата, като дъхаво цвете и погалване от слънчев лъч.
15. Ако бях цвете, щях да бъда Роза. С бодли. Упойващо-красива и целогодишно цъфтяща. Нежно разтваряща се и дъхаво-прималяваща от щастието да бъда съзерцавана от влюбени очи.
16. Ако бях изобретение, щях да съм Компас. Вечен. Целуващ посоките на света. Стожер на кръстопътя на Ветровете. Спътник на пиратите и любима на капитаните.
17. Ако бях сграда, щях да бъда морска вила. Уютна, закътана в синя лагуна, прелестна с кътовете си и цветята, с цъфналите храсти и горската алея. С прозорци-картини, които оглеждат морето, небето, планина и гора.
18. Ако бях отговор, щях да съм "Да!". Кратък и ясен. Винаги правилен.
19. Ако бях дума, щях да съм "Любов".
20. Ако бях мебел, щях да съм лодка, събрала тайните и легендите на безкрая - гондола за влюбени.





Гласувай:
23



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ka4ak - много обичам думата!
14.08.2009 00:04
как хубаво звучи!!!
цитирай
2. wonder - ka4ak
14.08.2009 00:05
Тук има Поток от Думи! Ти за Коя говориш? ;)))
цитирай
3. ka4ak - 19. Ако бях дума, щях да съм "Любов".
14.08.2009 00:09
и много обичам череши!!!
цитирай
4. belier - Аз...
14.08.2009 00:16
вече съм!
Само дето още не съм го осъзнал!
цитирай
5. wonder - belier
14.08.2009 00:17
Знам, че Си... Просто продължавай да се самопозоваваш! :)))
цитирай
6. damnation - :)
14.08.2009 10:08
:)
цитирай
7. wonder - damnation
14.08.2009 10:11
Кожено яке, а? Рокерски повей...;)))
цитирай
8. wonder - ka4ak
14.08.2009 10:34
Хайде, давай... Да ти видим всичкостите! И без това си най-шантавия Хомо Луденс наоколо. ;)))
цитирай
9. eien - Поздравления!
14.08.2009 10:41
Оригинално и свежо!
цитирай
10. wonder - eien
14.08.2009 10:42
Да! Дори може да се удължава до безкрайност... :)))
цитирай
11. ka4ak - С удоволствие,Небесен повей!!!
14.08.2009 11:35
...всичкостите към 15.00ч
Ваш:Джонатан Ливингстън Чайката!!!:)))
цитирай
12. wonder - ka4ak
14.08.2009 11:50
Ще изорем небето с пикиращи главоблъсканици къмто земята и къмто открития космос.
Ваш: Съливан
цитирай
13. mamas - И твоето е поезия!
14.08.2009 13:05
Какво друго от една поетеса всъщност!
Поразително, твоите 17, 18 и 19 са и мои (аз продължавам да обмислям моите, но няколко вече написах съвсем спонтанно, на хартия).
Усмихнат ден ти пожелавам!
цитирай
14. wonder - mamas
14.08.2009 13:35
Отвявам се, но като се върна, ще дойда те изпопрочета!
Поздрави и песни! :)))
цитирай
15. dum - Хехе, чудесийо, голяма! ;)
14.08.2009 17:45
Особено това "7. Ако бях дърво, щях да бъда ливански кедър. Непоклатим и вековен. Удивляващ дори храмовете на Соломон с красотата си. С витаещи чудеса и опияняващ дъх. С маслено-зелени прегръщащи клони, танцуващи сред облаците с вятъра."
Искам да съм Соломон, строителите на храма, облаците и вятъра, поне. )
цитирай
16. wonder - Думчик...
14.08.2009 17:50
... добре, че не поиска да си и подпалвачите на храма! Ама ти си знаеш, че с "искане" не става. :)))
цитирай
17. 777 - Хубаво хрумване! )
14.08.2009 18:22
Веднага ме наведе на размисъл.

Ако бях идея щях да съм Теорията на относителността.
Ако бях плод щях да съм банан.
Ако бях цвят, щях да съм огнено червен.
Ако бях животно щях да съм амурски тигър.
Ако бях насекомо щях да се размажа сам.
Ако бях книга щях да съм Евангелието.
Ако бях предмет щях да съм скутер.
Ако бях дърво щях да съм кестен.
Ако бях дреха щях да съм дълго кожено палто с големи ревери.
Ако бях напитка щях да съм Бушмилс.
Ако съм сграда щях да бъда енотека.
Ако съм песен щях да съм на Елвис.
Ако съм филм, щях да съм "Тигър и сняг".
Ако съм подарък щях да съм лула.
Ако съм град ще съм Мексико сити.
Ако съм месец ще съм ноември с най-обагрената есен.
Ако съм бижу ще съм рубинена брошка, за да ме носят до сърцето си.
Ако бях цвете щях да съм божур.
Ако бях отговор щях да съм "винаги готов" за всяка емоция под слънцето.
Ако бях дума щях да съм "справедливост".
цитирай
18. wonder - Йеее... ;)))
14.08.2009 18:27
И ти уби рибата! Хахахахаххх... особено с момента:

"Ако бях насекомо щях да се размажа сам."
цитирай
19. 777 - Не обичам инсектите. ;)
14.08.2009 18:34
При мен има и друг момент. За плод исках цяла кошницаа да изредя.
Една напитка за всички сезони и това не е работа.
Виж ти с рома добре си го измислила. Зимата чай с ром, лятото "Мохито" и "Дайкири".
Освен това прочетох на друго място, че искат да са "играчки", което тук липсваше за мое успокоение, защото никога не искам да съм играчка.
Може да напиша още нещо. ;)
цитирай
20. wonder - Седмак,
14.08.2009 18:35
... ти го взе насериоз? Оз... Озззз... ;)))
цитирай
21. wonder - Аха, добавил си Идея! :)))
14.08.2009 18:38
Браво! Но си изпуснал Изобретение. ;)))
Ти ще си доста интересно нещо.
цитирай
22. 777 - Как съм могъл! ;)
14.08.2009 18:42
Ако бях изобретение щях да съм КОЛЕЛОТО, разбира се.
цитирай
23. анонимен - аз щях да съм всичките тези неща. морков.
14.08.2009 18:44
Тъкaчният стaн
Кopaбнoтo плaтнo
Тpиoнът
Бpaвaтa
Кoлeлoтo
Гpънчapскoтo кoлeлo
Cтъклoтo
Гeoгpaфскитe кapти
Paлoтo
Aзбукaтa
Жeлязoтo
Бaгpилнитe вeщeствa
Тepмoмeтъp
Bинтът
Бeтoнът
Кoмпaсът
Xapтиятa
Кaлeндapът
Bятъpнaтa мeлницa
Гoлeмитe чaсoвници
Книжнитe пapи
Oчилaтa
Bpeтeнoтo
Mикpoскoпът
Pъчнитe чaсoвници
Тeлeскoпът
Пoдвoдницaтa
Кибpитът
Peдoсeялкaтa
Зъбнитe пpoтeзи
Пapaxoдът
Тoaлeтнaтa
Bъpшaчкaтa
Бaтepиятa
Кoнсepвитe
Пишeщaтa мaшинa
Шeвнaтa мaшинa
Жeлeзницaтa
Beлoсипeдът
Пoдзeмнaтa жeлeзницa
Кopaбнoтo плaтнo
Нaдувaeмaтa гумa
Бeзoпaснaтa иглa
Aсaнсьopът
Xлaдилникът
Бoдливaтa тeл
Mapгapинът
Плaстмaсaтa
Тeлбoдът
Cвeтoфapът
Пoдoчистaчкaтa
Тeлeфoнът
Eлeктpичeскaтa кpушкa
Eлeктpичeскaтa ютия
Изкуствeни влaкнa
Aвтoмaтичнaтa писaлкa
Aвтoмoбилът и мoтoциклeтът
Тepмoсът
Фoтoгpaфиятa
Eскaлaтopът
Кaсoвият aпapaт
Дизeлoвият двигaтeл
Ципът
Caмoбpъснaчкaтa
Кинoтo
Клaмepът
Пpaxoсмукaчкaтa
Paдиoтo
Кoсaчкaтa
Cлуxoвият aпapaт
Caмoлeтът
Зaмpaзeнитe xpaни
Пepaлнaтa мaшинa
Фaйсивият aпapaт
Xeликoптepът
Xиличeскитe тopoвe
Кopaбът с пoдвoдни кpилa
Зъpнoкoмбинaтът
Пepaлнитe пpeпapaти
Aepoзoлът
Тeлeвизиятa
Тиксoтo
Maгнeтoфoнът
Peaктивният двигaтeл
Xpoнoмeтъpът зa пapкинг
Paзтвopимoтo кaфe
Xимикaлкaтa
Mикpoвълнoвaтa пeчкa
Кoмпютъpът
Пeстицидитe
Гpaмoфoнът
Тpaнзистopът
Кpeдитнaтa кapтa
Тeфлoнoвият тигaн
Bидeoмaгнeтoфoнът
Фoтoкoпиpнaтa мaшинa
Mикpoпopцeсopът
Eлeктpoнният кaлкулaтop
Кoмпaктдискът
цитирай
24. wonder - Много мащабно! Изчетох го. :)))
14.08.2009 18:53
Почти всичката история на тези изобретения знам с малки изкл. например - знам, че маргарина е нефтен продукт, но нямам спомен как са го изобретили. Предполагам случайно?

Xиличeскитe тopoвe вероятно си сбъркал, морков и си щял да кажеш "химическите"?, защото Хилическите щяха да са взели Нобелова награда и да се хилим днес до насита.

Не зная и какво е "Фaйсивият aпapaт".
А "Кopaбът с пoдвoдни кpилa" по всяка вероятност е Подводницата?
цитирай
25. ka4ak - ето ти и мойте всичкости!
14.08.2009 19:23
15:46 - Ако бях...
Абсолютно преднамерено безпардонно извзето от wonder
1. Ако бях цвят, щях да съм кристално изумруден!Прозрачен чист с неземна светлина!Милващо успокояващ и уханен,мечтаещ и свободна светлина!
2. Ако бях плод –щях да съм орех!С вкус отдаващ знание и сила,зареждащ с мъдрост вечността!
3. Ако бях животно,щях да съм дракон!Оптимистичен,помагащ,закрилящ,съветстващ,спасяващ,птиютяващ!
4. Ако бях книга щях да съм Мъдрости от вековете!Непреходни и вечни!
5. Ако бях дреха, щях да съм халат!Нежен,обгръщащ и приютяващ!
6. Ако бях бижу, щях да съм амулет!Пазещ и зареждащ с вяра!
7. Ако бях дърво, щях да бъда боабаб!Приютяващ ,закрилящ и споделящ!
8. Ако бях напитка щях да съм нектар!Божественно озаряващ!
9. Ако бях насекомо, щях да съм мравка!Трудолюбива неуморна и кътаща зрънцата на надеждата!
10. Ако бях песен, щях да съм Стълба към небето!Освобождаваща и вечна!
11.Ако бях филм, щях да бъда Спомени от бъдещето!Замислящо и ясно!
12. Ако бях подарък, щях да съм манна небесна!Ощастливяваща и спасяваща!
13. Ако бях град, щях да бъда Дубай!Събиращ и мечтаещ!
14. Ако бях месец, щях да съм Юни!Топъл и светещ!
15. Ако бях цвете, щях да бъда Билка!Лекуваща,спасяваща!
16. Ако бях изобретение, щях да съм Перпетуум мобилле!Енергия безкрай!
17. Ако бях сграда, щях да бъда От бъдещето!Грижеща се за обитателя!
18. Ако бях отговор, щях да съм "Да!". Кратък и ясен. Винаги правилен!
19. Ако бях дума, щях да съм Обич!Всеобхватна и затопляща!
20. Ако бях мебел,щях да съм хамак!Обгръщащ,споделящ,люлеещ,мечтаещ!
Ами вие ? :)
Автор: ka4ak Категория: Политика
Тагове: обещано

цитирай
26. wonder - Имаш няколко велики акцента! :)))
14.08.2009 19:56
Орех.
Дракон.
Перпетуум Мобилле.
цитирай
27. анонимен - морков
14.08.2009 22:02
тепърва ще чета за тях :-)
цитирай
28. ka4ak - усмихна ме,а аз си харесвам това:
14.08.2009 22:32
Абсолютно преднамерено безпардонно извзето от wonder:)))))))
усмихната ефирна вечер:)))
цитирай
29. wonder - морков
14.08.2009 22:41
"Човек се учи докато е жив!"

Когато изпопрочетеи всичко, информирай какво е "Фaйсивият aпapaт".
цитирай
30. wonder - ka4ak
14.08.2009 22:42
Разбирам перфектно защо ти харесва - звучи императивно! :)))
цитирай
31. ka4ak - Разкошна си!Подарявам ти и този цвят уханно сияние!!!
14.08.2009 22:55
1. Ако бях цвят, щях да съм кристално изумруден!Прозрачен чист с неземна светлина!Милващо успокояващ и уханен,мечтаещ и свободна светлина!
цитирай
32. wonder - Много мило!
14.08.2009 23:18
Благодаря!
цитирай
33. анонимен - ако бях...
14.08.2009 23:35
щях да съм...
йероглиф
АЙ!
цитирай
34. анонимен - papillon
06.09.2009 19:31
ако бях месец - щях да съм май - в разгара на пролетта,обещаващ горещо лято,изпълнен с надежда,усмивки и цветя
ако бях цвете - щях да съм люляк - опиянявашо уханен
ако бях напитка - щях да съм вино - ту червено, ту бяло,защото никога не знам какво точно искам
ако бях филм - несъмнено щчх да съм "Невероятната съдба на Амели Пулен"
ако бях книга - "Малкият принц" - няма нужда да обяснявам защо
ако бях играчка - щях да съм плюшена, защото искам непрекъснато да ме прегръщат
ако бях дума - щях да бъда "Искам"
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: wonder
Категория: Изкуство
Прочетен: 15260426
Постинги: 3238
Коментари: 32099
Гласове: 194651
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930