Най-четени
1. radostinalassa
2. varg1
3. zahariada
4. kvg55
5. mt46
6. leonleonovpom2
7. iw69
8. wonder
9. planinitenabulgaria
10. hadjito
11. getmans1
12. apollon
13. gothic
14. sekirata
2. varg1
3. zahariada
4. kvg55
5. mt46
6. leonleonovpom2
7. iw69
8. wonder
9. planinitenabulgaria
10. hadjito
11. getmans1
12. apollon
13. gothic
14. sekirata
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. ka4ak
7. bojil
8. ambroziia
9. donkatoneva
10. dobrota
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. ka4ak
7. bojil
8. ambroziia
9. donkatoneva
10. dobrota
Най-активни
1. radostinalassa
2. hadjito
3. penata555
4. simonata
5. varg1
6. lamb
7. newbeginning1973
8. kvg55
9. iw69
10. sekirata
2. hadjito
3. penata555
4. simonata
5. varg1
6. lamb
7. newbeginning1973
8. kvg55
9. iw69
10. sekirata
Постинг
19.03 08:33 -
Неизвестните велики - Франческо Джиминиани
Автор: wonder
Категория: Изкуство
Прочетен: 1989 Коментари: 8 Гласове:
Последна промяна: 19.03 08:37

Прочетен: 1989 Коментари: 8 Гласове:
37
Последна промяна: 19.03 08:37


Франческо Саверио Джеминиани (1687–1762) е хармоничен италиански композитор, виртуозен цигулар и музикален теоретик, описван като "музикален бог, смятан за равен на Хендел и Корели".
Изявен от детските си години, той учи при Скарлати и Корели. Поканен е да свири на цигулка пред крал Джордж I, като на клавесин му акомпанира самият Хендел. Има фантастични цикли - Кончерти гроси (общо 42 концерта) и трио-сонати (общо 24). Пише и значимия труд "Изкуството да свириш на цигулка" (1731), който включва всички технически принципи за изпълнение на инструмента.
Насладете се на тази Хармония благотворяща на душата.
Изявен от детските си години, той учи при Скарлати и Корели. Поканен е да свири на цигулка пред крал Джордж I, като на клавесин му акомпанира самият Хендел. Има фантастични цикли - Кончерти гроси (общо 42 концерта) и трио-сонати (общо 24). Пише и значимия труд "Изкуството да свириш на цигулка" (1731), който включва всички технически принципи за изпълнение на инструмента.
Насладете се на тази Хармония благотворяща на душата.
"ХРАНИ КУЧЕ, ДА ТЕ ЛАЕ" ...
Лятна манджа - простичко ядене от селска...
Российская система ГЛОНАСС оказалась на ...
Лятна манджа - простичко ядене от селска...
Российская система ГЛОНАСС оказалась на ...
Джеминиани е достоен съвременник на Вивалди. Музиката му носи духа на времето. Чрез нея той е съхранил за поколенията образа на съвременниците му - чисти хора, живеещи по Божия закон, със своите радости, тежки моменти, но винаги с поглед Нагоре. Музиката му принадлежи към Барока. Тя е наситена с полифония, въпреки това обаче в нея прозира епохата, която идва - Класиката. Йохан Кристиан Бах, Моцарт. Джеминиани предвещана идването на тяхното време.
Като полифония музиката на Джеминиани наподобява тази на Хендел и Вивалди, но е далеч от тази на Бах. Музикалните му произведения са преобладаващо инстументални, той не пише опери. И Бах не е писал опери, но двата му Пасиона са изградени на този принцип, по "либрето" от Евангелията. Инструменталната музика на най-великия италиански композитор, Вивалди и тази на Джеминиани са на много високо ниво. Те са близки и по дух, каквито са напр. Моцарт и Хайдн или Шуман и Брамс, творци, деца на времето си, много велики хора !!!
Джеминииани е не само композитор, той е и музикален деятел от типа на Лист. Има много трудове за музиката и - подобно на бащата на Моцарт - труд за обучението по цигулка. Изявавал се е и на сцената с негова музика за камерни ансамбли, защото той е добър цигулар и клавесинист.
Музиката на този велик човек е позабравена, но той е един от най-великите в нея. Нищо чудно музикантите да се сезират върху него с интеграл от всичките му произведения, както сториха с изпълнение на всичките опери на Хендел, на Глук и на Хайдн.
Поздравления за постинга!
цитирайКато полифония музиката на Джеминиани наподобява тази на Хендел и Вивалди, но е далеч от тази на Бах. Музикалните му произведения са преобладаващо инстументални, той не пише опери. И Бах не е писал опери, но двата му Пасиона са изградени на този принцип, по "либрето" от Евангелията. Инструменталната музика на най-великия италиански композитор, Вивалди и тази на Джеминиани са на много високо ниво. Те са близки и по дух, каквито са напр. Моцарт и Хайдн или Шуман и Брамс, творци, деца на времето си, много велики хора !!!
Джеминииани е не само композитор, той е и музикален деятел от типа на Лист. Има много трудове за музиката и - подобно на бащата на Моцарт - труд за обучението по цигулка. Изявавал се е и на сцената с негова музика за камерни ансамбли, защото той е добър цигулар и клавесинист.
Музиката на този велик човек е позабравена, но той е един от най-великите в нея. Нищо чудно музикантите да се сезират върху него с интеграл от всичките му произведения, както сториха с изпълнение на всичките опери на Хендел, на Глук и на Хайдн.
Поздравления за постинга!
Гласуваали:11
notfun написа:
...я да ги видя, плссс))))
Гласуваали:11
Гласуваали:11
Вече са 15. Какво броиш?
И да си смениш аватара - ти си по-хубава от тази снимка, която си сложила. ;)))
planinitenabulgaria написа:
Поздравления за постинга!
Джеминиани е достоен съвременник на Вивалди. Музиката му носи духа на времето. Чрез нея той е съхранил за поколенията образа на съвременниците му - чисти хора, живеещи по Божия закон, със своите радости, тежки моменти, но винаги с поглед Нагоре. Музиката му принадлежи към Барока. Тя е наситена с полифония, въпреки това обаче в нея прозира епохата, която идва - Класиката. Йохан Кристиан Бах, Моцарт. Джеминиани предвещана идването на тяхното време.
Като полифония музиката на Джеминиани наподобява тази на Хендел и Вивалди, но е далеч от тази на Бах. Музикалните му произведения са преобладаващо инстументални, той не пише опери. И Бах не е писал опери, но двата му Пасиона са изградени на този принцип, по "либрето" от Евангелията. Инструменталната музика на най-великия италиански композитор, Вивалди и тази на Джеминиани са на много високо ниво. Те са близки и по дух, каквито са напр. Моцарт и Хайдн или Шуман и Брамс, творци, деца на времето си, много велики хора !!!
Джеминииани е не само композитор, той е и музикален деятел от типа на Лист. Има много трудове за музиката и - подобно на бащата на Моцарт - труд за обучението по цигулка. Изявавал се е и на сцената с негова музика за камерни ансамбли, защото той е добър цигулар и клавесинист.
Музиката на този велик човек е позабравена, но той е един от най-великите в нея. Нищо чудно музикантите да се сезират върху него с интеграл от всичките му произведения, както сториха с изпълнение на всичките опери на Хендел, на Глук и на Хайдн.
Поздравления за постинга!
Джеминиани е достоен съвременник на Вивалди. Музиката му носи духа на времето. Чрез нея той е съхранил за поколенията образа на съвременниците му - чисти хора, живеещи по Божия закон, със своите радости, тежки моменти, но винаги с поглед Нагоре. Музиката му принадлежи към Барока. Тя е наситена с полифония, въпреки това обаче в нея прозира епохата, която идва - Класиката. Йохан Кристиан Бах, Моцарт. Джеминиани предвещана идването на тяхното време.
Като полифония музиката на Джеминиани наподобява тази на Хендел и Вивалди, но е далеч от тази на Бах. Музикалните му произведения са преобладаващо инстументални, той не пише опери. И Бах не е писал опери, но двата му Пасиона са изградени на този принцип, по "либрето" от Евангелията. Инструменталната музика на най-великия италиански композитор, Вивалди и тази на Джеминиани са на много високо ниво. Те са близки и по дух, каквито са напр. Моцарт и Хайдн или Шуман и Брамс, творци, деца на времето си, много велики хора !!!
Джеминииани е не само композитор, той е и музикален деятел от типа на Лист. Има много трудове за музиката и - подобно на бащата на Моцарт - труд за обучението по цигулка. Изявавал се е и на сцената с негова музика за камерни ансамбли, защото той е добър цигулар и клавесинист.
Музиката на този велик човек е позабравена, но той е един от най-великите в нея. Нищо чудно музикантите да се сезират върху него с интеграл от всичките му произведения, както сториха с изпълнение на всичките опери на Хендел, на Глук и на Хайдн.
Поздравления за постинга!
Велик хармоник на прага между Барока и Класиката!
Поздравявам те /горе в заглавието/ с Адажио е стакато. Сега слушам следните композитори:
Мануел де Зумая (1678 - 1755)
Йохан Матесън (1681 - 1764)
Джузепе Валентини (1681 - 1753)
Франческо Саверио Джеминиани (1687 - 1762)
Родолфо Луиджи Бокерини (1743 - 1805)
Музио Клементи (1752 - 1832)
Кристоф Вилибалд Глюк (1714 - 1787)
Йохан Непомук Хумел (1778 - 1837)
Луиджи Керубини (1760 - 1842)
Карл Мария фон Вебер (1786 - 1826)
Джовани Порта (1675 - 1755)
Джузепе Мария Орландини (1676 - 1760)
да де, но,аз съм..по лоша...хаа....
с двеа ябълки, и един комплимент,
всяка жена, може да изкара...деня, весело )
Цигулката, ми разбива..Сърцето...винаги @
мерси боку..
notfun написа:
...те ,това, беше...фин комплимент @
да де, но,аз съм..по лоша...хаа....
с двеа ябълки, и един комплимент,
всяка жена, може да изкара...деня, весело )
Цигулката, ми разбива..Сърцето...винаги @
мерси боку..
да де, но,аз съм..по лоша...хаа....
с двеа ябълки, и един комплимент,
всяка жена, може да изкара...деня, весело )
Цигулката, ми разбива..Сърцето...винаги @
мерси боку..
Качвам ти горе, в заглавието едни романтични цигулки.
Списъкът е доста обширен, но обхваща само времето на Полифонията и Мелодията. Следват още два съществени етапа - Хармонията и Ритъма. Може да бъде разширен още.
Успех в творческото търсене в безкрая на музиката.
Напомням за изказването на Вайсенберг за този вид изкуство при последното му гостуване в България. Когато вместо на сцената бе в ложата на Зала "България"...
цитирайУспех в творческото търсене в безкрая на музиката.
Напомням за изказването на Вайсенберг за този вид изкуство при последното му гостуване в България. Когато вместо на сцената бе в ложата на Зала "България"...
planinitenabulgaria написа:
Списъкът е доста обширен, но обхваща само времето на Полифонията и Мелодията. Следват още два съществени етапа - Хармонията и Ритъма. Може да бъде разширен още.
Успех в творческото търсене в безкрая на музиката.
Напомням за изказването на Вайсенберг за този вид изкуство при последното му гостуване в България. Когато вместо на сцената бе в ложата на Зала "България"...
Успех в творческото търсене в безкрая на музиката.
Напомням за изказването на Вайсенберг за този вид изкуство при последното му гостуване в България. Когато вместо на сцената бе в ложата на Зала "България"...
Барокът е мойта епоха! Два века възход в красота.
Хармония в няколко скока над човешката суета.
Картини божествено-чудни. И музика с ангелски глас.
Барокът е непринуден и носи естетски захлас.
Изкуство изваяно с драма. Емоции с важен размах.
Скулптура в панорама, изпълнена с нежност и грях.
Барокът е мойта епоха. И ми я дават Рим и Париж.
Бернини, Вивалди и скока да можеш да озариш.
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
Блогрол
1. ПосланиЯта
2. El culto a la vida
3. Седемте вопли
4. Възкликване на любовта
5. Проблясъци на любовта
6. Духът се създава
7. Моногамията е свещена
8. Насрещните съдбовности
9. Хрмонизиране на световете
10. Думите правят съдбата
11. Себеподобни
12. Посветени вдъхновения
13. Никой на теб не прилича
14. Мъдра нежност
15. Отвъд вечността
16. Танц
17. Творчество
18. Любов
19. Красота с дъх на обич
20. Обожение
21. Сърдечия
22. Светлости
23. Меандри
24. Аз вярвам в Бог
25. Mysterium coniunctionis
26. Вяра в Духовното
27. Сърцето ми е клетва и оброк
28. Богатството е израз на Духа
29. Поезията
30. Танцуваща скитница
2. El culto a la vida
3. Седемте вопли
4. Възкликване на любовта
5. Проблясъци на любовта
6. Духът се създава
7. Моногамията е свещена
8. Насрещните съдбовности
9. Хрмонизиране на световете
10. Думите правят съдбата
11. Себеподобни
12. Посветени вдъхновения
13. Никой на теб не прилича
14. Мъдра нежност
15. Отвъд вечността
16. Танц
17. Творчество
18. Любов
19. Красота с дъх на обич
20. Обожение
21. Сърдечия
22. Светлости
23. Меандри
24. Аз вярвам в Бог
25. Mysterium coniunctionis
26. Вяра в Духовното
27. Сърцето ми е клетва и оброк
28. Богатството е израз на Духа
29. Поезията
30. Танцуваща скитница