Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
17.05.2022 09:07 - Богомолката - шаманът и жертвоприношението
Автор: wonder Категория: Изкуство   
Прочетен: 1258 Коментари: 3 Гласове:
30

Последна промяна: 17.05.2022 10:59

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Богомолката - наричат я по много начини: религиозен жрец, сибила, орхидеята, татадиос, абит - танцьорът, кончето на Богородица и др. Два от Кунг Фу стиловете са плод на движенията на богомолките и според легендите са развити от монаха Уанг Ланг преди повече от 360 години.
Богомолката има триъгълна глава с едно ухо. Тя е единственото същество в света, което с лекота върти главата си на 360 градуса. Има прекрасен слух и фасетни очи. В основата на бедрата има 3 реда наточени шипове, малки остриета и кукички, с които захваща плячката си и я изяжда между бедрата си. 
Богомолката има примитивно кръвообращение и необичайна система за дишане.
Достига от 2 до 17 см и е отявлен хищник. Често, освен насекоми, атакува и животни с размери по-големи от нейните като малки гризачи, змии, жаби и др. Има 2000 вида.
В размножителния период мъжкият танцува ритуален танц за женската, която е около два пъти по-голяма от него. По време на половия акт женската не му взима сърцето, а му откъсва главата, а после го изяжда целия. Този канибализъм, според учените има своето биологично основание - богомолката попълва запасите си с протеин за отглеждане на потомството. Тя отделя от 10 до 400 яйца наведнъж. Целия акт трае 13 секунди.
Смята се, че насекомото съществува от хилядолетия без да променя формата си. Днес е застрашен вид.

image

Казват, че ако се взреш в очите на богомолка виждаш Бог. Името "богомолка" идва от гръцки и означава Пророк. 
 В южните части на Африка, вярват, че техният бог Кагген най-често се проявява като богомолка. В Египет  считат богомолката за водач към вечния живот и в разкопки са намирани в малки саркофази балсамирани богомолки. Китайците я считат за символ на смелост и безстрашие и създател на бойни стратегии. Във Франция смятат, че ако се изгубите трябва да потърсите богомолка и тя ще ви отведе на правилния път. В ислямската култура богомолката е водач по пътя към Мека. В щата Южна Каролина богомолката е символ. Ползват я в борбата с други вредни насекоми по културите и в земеделието.
Има цели учения изведени от поведението на богомолката с правила, гласящи: "
Станете невидими за врагове си и наблюдавайте другите, преди да предприемете действия;  Вдъхнете търпение, спокойствие, баланс и мир; Имайте добри и балансирани навици за поддържане и хранене; Самосъзнание; Присъствие в мига /в сега/;" и т.н.

"Чрез енергията на богомолка светът се отваря за ново осъзнаване, целенасочена мъдрост, търпение в очакване на подходящия момент, за да предприеме действия, живеейки живот, балансиран между физическото, умственото, емоционалното и духовното Аз."




Гласувай:
30



Следващ постинг
Предишен постинг

1. planinitenabulgaria - Поместената снимка на богомолката е нереалистична, тя изглежда доста различно.
17.05.2022 10:18
При пътуванията ми по планините съм виждал доста богомолки, някои много едри. Най-едрата още я помня, бяхме в Гърция, тя влезе в стаята ни. Виждал съм и богомолка, хванала скакалец, който изяде пред мен. Наричена е така заради предните си крака, които ползва за ръце и ги държи напред и нагоре. С тях тя хваща дребни животинки, с които се храни. В момента си спомням за една едра богомолка, която се бе приклещила между пластмасови боклуци до манастира при с. Букоровци и ние я извадихме.
За двугите качества на богомолката, описани в постнига, не знаех...
цитирай
2. wonder - Поместената снимка на богомолката ...
17.05.2022 10:44
planinitenabulgaria написа:
Поместената снимка на богомолката е нереалистична, тя изглежда доста различно.
При пътуванията ми по планините съм виждал доста богомолки, някои много едри. Най-едрата още я помня, бяхме в Гърция, тя влезе в стаята ни. Виждал съм и богомолка, хванала скакалец, който изяде пред мен. Наричена е така заради предните си крака, които ползва за ръце и ги държи напред и нагоре. С тях тя хваща дребни животинки, с които се храни. В момента си спомням за една едра богомолка, която се бе приклещила между пластмасови боклуци до манастира при с. Букоровци и ние я извадихме.
За двугите качества на богомолката, описани в постнига, не знаех...


За снимката - напълно реалистична е - това е гръцка богомолка. Беше голяма около 7-9 см и се заби право в челото ми една вечер докато седяхме с една приятелка в беседката на двора. Лично аз съм я снимала. Цветът `и беше уникален и необичаен. Иначе са тревисто зелени.
Беше тъмно, ние пиехме вино и си говорехме и прасссс... богомолката ми кацна на челото, а аз инстинктивно я пернах и тя литна на масата - тогава я снимах. После пак се лепна за мен и я изстрелях на кухненския шкаф като сериозно взех да `и се заканвам. Доста по-късно разбрах, че кацането и е знаково и значи Нещо. Тогава не знаех. Грабнах мухобойката и се засилих да `и дам да разбере така ли се каца на Третото ми око и... тъкмо да замахна, приятелката ми, която живее дълго време там, скочи и нежно я хвана с две ръце като на трон и каза: "Недей, това е Кончето на Богородица и идва при някой от нейно име."
Отнесе се с такова уважение и нежност към насекомото, че аз се засрамих. От тогава ги наблюдавам. :)))
цитирай
3. wonder - Поместената снимка на богомолката ...
17.05.2022 11:08
planinitenabulgaria написа:
Поместената снимка на богомолката е нереалистична, тя изглежда доста различно.


Освен това, нали знаеш, че моята богомолка е най-красивата богомолка. ;)))
Кончето на Богородица.
Трябва да кача снимка как се ражда /излюпва/ цикада. Тук им викат Дзидзика. Свирят с органи наречени тимбали когато е жега и правят шум, който достига до 120 децибела, а когато са цяло ято... ела да видиш. На остров Икария напр. не се търпи тая шумотевица грандиозна. Та на снимката дзидзиката е с червени очи, синьо тяло и жълти крила, а обикновено са сиви.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: wonder
Категория: Изкуство
Прочетен: 15173867
Постинги: 3225
Коментари: 32055
Гласове: 194043
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031