Най-четени
1. apollon
2. radostinalassa
3. iliaganchev
4. kvg55
5. demograph
6. zahariada
7. reporter
8. mt46
9. planinitenabulgaria
10. varg1
11. iw69
12. wonder
13. grigorsimov
14. leonleonovpom2
2. radostinalassa
3. iliaganchev
4. kvg55
5. demograph
6. zahariada
7. reporter
8. mt46
9. planinitenabulgaria
10. varg1
11. iw69
12. wonder
13. grigorsimov
14. leonleonovpom2
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. leonleonovpom2
4. wonder
5. mt46
6. ka4ak
7. ambroziia
8. dobrota
9. milena6
10. donkatoneva
2. katan
3. leonleonovpom2
4. wonder
5. mt46
6. ka4ak
7. ambroziia
8. dobrota
9. milena6
10. donkatoneva
Най-активни
1. sarang
2. lamb
3. radostinalassa
4. hadjito
5. dokito
6. rosiela
7. kalpak
8. iw69
9. savaarhimandrit
10. varg1
2. lamb
3. radostinalassa
4. hadjito
5. dokito
6. rosiela
7. kalpak
8. iw69
9. savaarhimandrit
10. varg1
Постинг
04.10.2019 08:54 -
Добро утро с Моцарт и Ангелите слизат през Октомври


Навън бе странно... някаква студеност се стичаше в окото на всемира,
проплакваше насън новородено и в тъмнината сенките замираха.
И в този миг небето се отключи, а аз видях на ангели крилата
загребваха от земностите случки, които ни показваха рогати.
Тогава се опитах да си спомня защо животите горчат накрая.
Да, чудно време - беше през октомври, а ангелите слизаха от рая.
проплакваше насън новородено и в тъмнината сенките замираха.
И в този миг небето се отключи, а аз видях на ангели крилата
загребваха от земностите случки, които ни показваха рогати.
Тогава се опитах да си спомня защо животите горчат накрая.
Да, чудно време - беше през октомври, а ангелите слизаха от рая.
К 298 е последният от 4-те квартета за флейта. Моцарт го пише в Париж.
Изящно-изразително и шармантно безпристрастно, нито бързо, нито бавно, а сякаш закачливо мелодията ни намига усмихнато и хвърковато, като лек полет на птица в чисто небе.
Сливат се флейта, цигулка и накрая виолончело, като втората част се прелива в Менует и в прекрасните, нежни, окръглени звуци прозира лекота, която ни кара да се разтанцуваме. :)))
Деликатно К 298 ми напомня Слънчевия квартет на Хайдн и носи опиянението от светлината и радостта от живота, а всъщност е една Моцартова шега. ;)))
цитирайИзящно-изразително и шармантно безпристрастно, нито бързо, нито бавно, а сякаш закачливо мелодията ни намига усмихнато и хвърковато, като лек полет на птица в чисто небе.
Сливат се флейта, цигулка и накрая виолончело, като втората част се прелива в Менует и в прекрасните, нежни, окръглени звуци прозира лекота, която ни кара да се разтанцуваме. :)))
Деликатно К 298 ми напомня Слънчевия квартет на Хайдн и носи опиянението от светлината и радостта от живота, а всъщност е една Моцартова шега. ;)))
не мога да те пропусна,О! Чудотворке..
хубава музика, а днес ме разбиха тези...божеств...трели
/пиша, с въздишки..но, ти ме усещаш
намиг, ДелаРай ска,бъди!
цитирайхубава музика, а днес ме разбиха тези...божеств...трели
/пиша, с въздишки..но, ти ме усещаш
намиг, ДелаРай ска,бъди!
eva666 написа:
не мога да те пропусна,О! Чудотворке..
хубава музика, а днес ме разбиха тези...божеств...трели
/пиша, с въздишки..но, ти ме усещаш
намиг, ДелаРай ска,бъди!
хубава музика, а днес ме разбиха тези...божеств...трели
/пиша, с въздишки..но, ти ме усещаш
намиг, ДелаРай ска,бъди!
"Не се променят само идиотите." , както е рекъл мъдрецът, затова толерантния ти коментар ме радва. ;)))
https://www.youtube/watch?v=fLuUIxcmN4I&t=40s
цитирайivoki написа:
ОТ МЕН
https://www/watch?v=fLuUIxcmN4I&t=40s
https://www/watch?v=fLuUIxcmN4I&t=40s
Не ми се отваря линка, уви!
http://www.youtube/watch?v=fLuUIxcmN4I
цитирай 1. Моцарт недолюбва флейтата и виолончелото. Въпреки това за флейта има доста творби, но те не са от ай-великите му, има и една за флейта и арфа. Моцарт пише музика и за богати семейства, в които няколко души владеят различни инструменти. При струнните инструменти Моцарт винаги ползва виолата, а виолончелото, ако го изисква съответният камерен състав.
2. Това произведение Моцарт пише, почивайки си от композирането на струннни квартети, най-трудната за композиране и слушане музика. Произведеннието е написанно като подигравка към италианските оперни композитори, които буквално пишат за пари, не създавайки добра музика, поради което то се явява пародия. Квартететът е едновременно шега и подигравка към касовите и модните, предимнно италиански оперни композитори, които са предпочитани в Западна Европа и там е пълно с италианнци, та дори и във Виена. Да се слуша хубава музика е трудно, трябва подготовка. Подигравка а Моцарг към тези композитори е указанието към изпълнението на четвъртата част на произведението. Първата част на произведението пък е двучастна !?!?!?. Мелодията Моцарт взаимства от опера на Паизиело. Менуетът е недопустимо за Моцарт кратък. Финалът е подигравка към опера на Джузепе Камбини, някакъв вокален квартет от негова опера. Указанието как да се изпълнява тази част от квратета, написано от ръката на Моцарт също е шега, по-скоро подигравка, защото носи противоречие. Финалът на квартета е едно "изречение", изпълнео от виолончелото. Моцарт, като най-висш гений се бори доколкото може за по-възвишено изкуство, срещу лошия вкус не само в столицата на музиката, Виена, но и във Франция, Германия, Италия, Англия. В това свое произведеие той води борбата чрез музика, сфера, в която той няма равен на себе си. А е само на 17 години.
Доколко Моцарт се е преборил с лошия вкус към музиката във Виена личи от факта, че когато Шуман отива след години да търси изява във Виена се връща в Германия, отвратен от лошия вкус към музиката там...
цитирай2. Това произведение Моцарт пише, почивайки си от композирането на струннни квартети, най-трудната за композиране и слушане музика. Произведеннието е написанно като подигравка към италианските оперни композитори, които буквално пишат за пари, не създавайки добра музика, поради което то се явява пародия. Квартететът е едновременно шега и подигравка към касовите и модните, предимнно италиански оперни композитори, които са предпочитани в Западна Европа и там е пълно с италианнци, та дори и във Виена. Да се слуша хубава музика е трудно, трябва подготовка. Подигравка а Моцарг към тези композитори е указанието към изпълнението на четвъртата част на произведението. Първата част на произведението пък е двучастна !?!?!?. Мелодията Моцарт взаимства от опера на Паизиело. Менуетът е недопустимо за Моцарт кратък. Финалът е подигравка към опера на Джузепе Камбини, някакъв вокален квартет от негова опера. Указанието как да се изпълнява тази част от квратета, написано от ръката на Моцарт също е шега, по-скоро подигравка, защото носи противоречие. Финалът на квартета е едно "изречение", изпълнео от виолончелото. Моцарт, като най-висш гений се бори доколкото може за по-възвишено изкуство, срещу лошия вкус не само в столицата на музиката, Виена, но и във Франция, Германия, Италия, Англия. В това свое произведеие той води борбата чрез музика, сфера, в която той няма равен на себе си. А е само на 17 години.
Доколко Моцарт се е преборил с лошия вкус към музиката във Виена личи от факта, че когато Шуман отива след години да търси изява във Виена се връща в Германия, отвратен от лошия вкус към музиката там...
ivoki написа:
Опитай така
http://www/watch?v=fLuUIxcmN4I
http://www/watch?v=fLuUIxcmN4I
ОК
planinitenabulgaria написа:
Малко повече за този квартет:
...
...
Както казва един мой приятел-виолист: "Свещенотрезвието по отношение на музиката, застинало в каноните на времето е най-лошото, което може да се случи днес." ;)))
Вероятно няма нужда от негативни коментари с пародийни уточнения, като твоя.
По-велико е да се оставиш на музиката да те води, а Моцартовата винаги има Посока. От слушащият зависи докъде ще стигне.
Дори да се е подигравал по онова време на флейтата, което загатнах в пред-предходния си постинг, в който постнах К 285, Моцарт все пак пише операта "Вълшебната флейта" /1791 г/, нали?
От сухи твърдения, че тази или онази класическа музика "са сложни за възприемане" и трябва "подготовка", цели поколения загърбиха класиката завинаги.
Всеки може да вчувства мистиката и гения на Моцарт с душата си, защото това е Музика за душата, а не теоритизирано познание за вникване в материята на звука.
Въздвижението на протостихиите и Моцартовата фасцинация нямат нужда от тълкуване, подготовки и теоритизиране.
Музиката на Моцарт е достижима за всеки и всички и именно затова е гениална и докосваща сърцето с обаятелна прелест.
Ангибу! ;)))
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
Блогрол
1. ПосланиЯта
2. El culto a la vida
3. Седемте вопли
4. Възкликване на любовта
5. Проблясъци на любовта
6. Вселенската зрелост
7. Моногамията е свещена
8. Насрещните съдбовности
9. Хрмонизиране на световете
10. Думите правят съдбата
11. Върховният дзен
12. Посветени вдъхновения
13. Никой на теб не прилича
14. Мъдра нежност
15. Карнавализация
16. Танц
17. Картина
18. Любов
19. Красота с дъх на обич
20. Обожение
21. Сърдечия
22. Светлости
23. Меандри
24. Аз вярвам в Бог
25. Mysterium coniunctionis
26. Вяра в Духовното
27. ЕксЛибрисът на Енаморада* /или 7 неща, които не знаете за мен и моите 15 мистериОз/
28. Стихове-хора
29. Поезията
30. Танцуваща скитница
2. El culto a la vida
3. Седемте вопли
4. Възкликване на любовта
5. Проблясъци на любовта
6. Вселенската зрелост
7. Моногамията е свещена
8. Насрещните съдбовности
9. Хрмонизиране на световете
10. Думите правят съдбата
11. Върховният дзен
12. Посветени вдъхновения
13. Никой на теб не прилича
14. Мъдра нежност
15. Карнавализация
16. Танц
17. Картина
18. Любов
19. Красота с дъх на обич
20. Обожение
21. Сърдечия
22. Светлости
23. Меандри
24. Аз вярвам в Бог
25. Mysterium coniunctionis
26. Вяра в Духовното
27. ЕксЛибрисът на Енаморада* /или 7 неща, които не знаете за мен и моите 15 мистериОз/
28. Стихове-хора
29. Поезията
30. Танцуваща скитница