Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
23.12.2014 19:39 - Можене
Автор: wonder Категория: Изкуство   
Прочетен: 12507 Коментари: 32 Гласове:
39

Последна промяна: 26.12.2014 11:25

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
„Истина, мъчно е на онемелия от чудо да говори на оглушали от крясъци...”

Когато оглушалият от крясъци
е срещнал онемялата от чудо,
небето сляло тайнствени отблясъци
с морето и се влюбили до лудост.
Когато ослепелият от взиране
е срещнал преуспялата да вижда,
танцуващият вихър избродирал
небесната дъга. И всеприиждали
най-истинските мигове на можене,
когато от живота се опиваш
и раждането вече е възможност
да любиш и смъртта немилостиво.



Гласувай:
51



Следващ постинг
Предишен постинг

1. dum - !!!
23.12.2014 22:46
"Когато ослепелият от взиране
се срещнал с преуспялата да вижда,
танцуващият вихър избродирал
небесната дъга. И всеприиждали
най-истинските мигове на можене"
цитирай
2. sestra - Милостиво, милостиво ;)
24.12.2014 09:09
Много ми харесва! Щастливи Бъдни вечер и Рождество :)
цитирай
3. wonder - Хахаххх. . . миси мосю! ;))) Об...
24.12.2014 10:18
Хахаххх... миси мосю! ;)))
Обичаш да наказваш стърчащите сенки в името на цветността.

цитирай
4. wonder - "Когато ослепелият от взи...
24.12.2014 10:19
dum написа:
"Когато ослепелият от взиране
се срещнал с преуспялата да вижда,
танцуващият вихър избродирал
небесната дъга. И всеприиждали
най-истинските мигове на можене"
"

Вчера ми подариха българския роман "Пчелата" - теб те има там. Да си го подариш и изчетеш с духовния поглед.
цитирай
5. wonder - Милостиво, милостиво ;) Много ми ...
24.12.2014 10:22
sestra написа:
Милостиво, милостиво ;)
Много ми харесва! Щастливи Бъдни вечер и Рождество :)


Всичко е въпрос на можене, не на знаене, в този свят, Станимира. И все пак, за да можеш качествено първо трябва дълго да узнаваш. :)))
И на теб благоденствие и щастливо посрещане на Рождество и Новата 2015 г.
цитирай
6. sestra - Всичко е въпрос
24.12.2014 10:50
в този свят за мен, Дела... Благодаря ти.
цитирай
7. ivoki - Божията Милост и Благословение да е ...
24.12.2014 12:17
Божията Милост и Благословение да е над нас. Нека Рождеството да роди във всички нас смирение, милост и обич към ближните ни. Кои са ближните ни ? Има една Евангелска притча......
цитирай
8. wonder - Всичко е въпрос в този свят за мен, ...
24.12.2014 14:22
sestra написа:
Всичко е въпрос в този свят за мен, Дела... Благодаря ти.


И така да е, Стани, по-важното е, да знаем, че всички Отговори са в нас.
цитирай
9. wonder - Божията Милост и Благословение да е ...
24.12.2014 14:27
ivoki написа:
Божията Милост и Благословение да е над нас. Нека Рождеството да роди във всички нас смирение, милост и обич към ближните ни. Кои са ближните ни ? Има една Евангелска притча......


Сърдечно благодаря, Иво! Бог да е с теб и десницата му да е простряна с благословение над цялото ти семейство и ближните!
цитирай
10. wonder - Щастливи празници на всички!
24.12.2014 14:32
Да сте живи, здрави и щастливи до догодина, до амина!
Черпя ви с този вълшебен щрайх:

https://www.youtube.com/watch?v=S7qZRbbfraw
цитирай
11. elineli - Вдъхновена
24.12.2014 15:30
във вихрите на Любовта да си всичките нови дни, Звездичке!*
цитирай
12. katan - „Истина, мъчно е на онемелия от чудо да говори на оглушали от крясъци...”
24.12.2014 15:58
Много хубаво!
Малко думи, много можене!
Весели, щастливи, оцветени с цветовете на дъгата празници, Дела!
Живи, здрави до година, до АМИНА!
цитирай
13. wonder - Вдъхновена във вихрите на Любовта ...
24.12.2014 16:08
elineli написа:
Вдъхновена във вихрите на Любовта да си всичките нови дни, Звездичке!*


Благодаря ти, ЕлиН(ежност)ели!
Да бъдеш вечно влюбена в Любовта!
цитирай
14. wonder - Много хубаво! Малко думи, много ...
24.12.2014 16:10
katan написа:
Много хубаво!
Малко думи, много можене!
Весели, щастливи, оцветени с цветовете на дъгата празници, Дела!
Живи, здрави до година, до АМИНА!


Светли празници и на теб, Кате! Прегръщам душата ти! Жива, здрава и прекрасно-добротворческа Нова 2015 г.!
цитирай
15. tit - Моженето е суета, когато не е претворено в дело.:)
24.12.2014 17:24
Много успешни цветни дела през следващата година, Дела!:))
Светли празници!:)
цитирай
16. wonder - Много успешни цветни дела през с...
24.12.2014 19:16
tit написа:
Моженето е суета, когато не е претворено в дело.:)
Много успешни цветни дела през следващата година, Дела!:))
Светли празници!:)


Моженето е достояние на Духа, а не тленна глория мунди. А суетата е порок на неможещата личност. Моженето или могИята, както го наричам, е обмислената неяснота, израз на възвишеното - от поезията, лееща мелодии до музиката, в която виждаме картини. В онемелия от чудо пулсира силата на можещия дух, еволюирал до степен на самопроникновение. Често думите носят образи, но казват усещания, защото в междуредията плуват звезди и бликат енергии, подвластни само на можещия ги до степен да обикне и смъртта, както рождението, съзнавайки, че Всичко е Едно.

Щастливо Рождество Христово!
Здраве и благоденствие!
цитирай
17. tomich - Харесвам подобни стихове, Дела...
24.12.2014 23:20
Харесвам подобни стихове, Дела!
Дааа, съвършено права си - моженето в най-широк смисъл е достояние на Духа.Но аз се питам и не намирам отговор, а дали липсата на "могИя" е някакъв порок на личността или признак за деволюция на Духа? Защото моженето като духовна категория, се свежда в крайна сметка до многообразие на творческите способности на хората, и всеки нормален човек е способен на някакво "можене"...

Бъдна вечер, Коледа и бъдни надежди (както всяка година!:), лично щастие и творчески успехи пожелавам ти най-сърдечно, скъпа Дела!
цитирай
18. lion1234 - Хвана ме много натясно!
25.12.2014 05:51
Голямото, велико, всемогъщо можене минава през болезнените, мъчителни антиномии - това е квинтесенцията на великолепното ти стихо! Това можене е присъщо с цялата му пълнота и лекота на Оня, родил се точно на тази дата преди 2014 години!
И да свържа сега това можене с предишното ти стихо: пълнотата на живота е онова можене, изразяващо се в прегръдка и о-влад-яване на антиномиите!
Честито Рождество Христово! И да можеш повече и повече!
цитирай
19. wonder - Харесвам подобни стихове, Дела...
25.12.2014 09:54
tomich написа:
Харесвам подобни стихове, Дела!
Дааа, съвършено права си - моженето в най-широк смисъл е достояние на Духа.Но аз се питам и не намирам отговор, а дали липсата на "могИя" е някакъв порок на личността или признак за деволюция на Духа? Защото моженето като духовна категория, се свежда в крайна сметка до многообразие на творческите способности на хората, и всеки нормален човек е способен на някакво "можене"...

Бъдна вечер, Коледа и бъдни надежди (както всяка година!:), лично щастие и творчески успехи пожелавам ти най-сърдечно, скъпа Дела!


Честито Рождество Христово!
Благодаря ти!
Да си жив, здрав и щастлив!
цитирай
20. wonder - Хвана ме много натясно! Голям...
25.12.2014 10:14
lion1234 написа:
Хвана ме много натясно!
Голямото, велико, всемогъщо можене минава през болезнените, мъчителни антиномии - това е квинтесенцията на великолепното ти стихо! Това можене е присъщо с цялата му пълнота и лекота на Оня, родил се точно на тази дата преди 2014 години!
И да свържа сега това можене с предишното ти стихо: пълнотата на живота е онова можене, изразяващо се в прегръдка и о-влад-яване на антиномиите!
Честито Рождество Христово! И да можеш повече и повече!


Ехх, Джош, всеки твой коментар е пир за душата ми!
Знам, че си забелязал, че при нужното можене дори антиномиите ни са еднакво доказуеми с лекота, въпреки логическите опънни, на пръв поглед, противоречия. И си напълно прав - думата е Лекота! Чудно достояние!
Честито Рождество!
Пожелавам ти да множиш богатствата на душата си и да ни радваш с повече присъствие, за да пием от чистия извор на красивия ти ум.
цитирай
21. sestra - Да, категорично.
25.12.2014 11:20
wonder написа:
sestra написа:
Всичко е въпрос в този свят за мен, Дела... Благодаря ти.


И така да е, Стани, по-важното е, да знаем, че всички Отговори са в нас.

Още воля за обичане все така ти пожелавам и да си честита през идващото време. Щастливо Рождество Христово, приятелче :)
цитирай
22. tomich - 20. wonder
25.12.2014 12:49
Така е. Антиномиите са доказуеми, но от това не става по леко на човек, когато осъзнае, че моженето на интелекта е едно, а лекотата от духовното можене и свободата да можеш съвсем друго...(Апроксимация по Кант ;-)
Честита Коледа и Рождество на Новата религия!
цитирай
23. wonder - Да, категорично. Още воля за оби...
25.12.2014 16:48
sestra написа:
Да, категорично.
Още воля за обичане все така ти пожелавам и да си честита през идващото време. Щастливо Рождество Христово, приятелче :)


Благословено Рождество!
Благодаря!
цитирай
24. wonder - Така е. Антиномиите са доказуеми, ...
25.12.2014 16:51
tomich написа:
Така е. Антиномиите са доказуеми, но от това не става по леко на човек, когато осъзнае, че моженето на интелекта е едно, а лекотата от духовното можене и свободата да можеш съвсем друго...(Апроксимация по Кант ;-)
Честита Коледа и Рождество на Новата религия!


Именно... за това говорим - лекотата в духовното можене и свободата да я следваш избирайки я. :)))
Весели празници, Томич!
цитирай
25. vostroto - Честита Коледа, Wonder! Желая ти ...
25.12.2014 19:21
Честита Коледа, Wonder! Желая ти здраве, щастие, любов, късмет, и още много творчески успехи!:)
цитирай
26. wonder - Честита Коледа, Wonder! Желая ти ...
26.12.2014 10:53
vostroto написа:
Честита Коледа, Wonder! Желая ти здраве, щастие, любов, късмет, и още много творчески успехи!:)


Много ти благодаря!
Честито Рождество!
Да имаш хармония и любов, здраве и благополучие през новата година!
цитирай
27. lion1234 - Къде го чукаш. къде се пука...
27.12.2014 12:04
Ти му говориш за Христовото можене, а той отива при...Кант! Ти му говориш за моженето като върховна въз-можност, той ти го тълкува като... човешки способности и умения за това или онова. Е, да, хванали се някои хора за термина ,,антиномия'' и веднага тичкат при Кант, без да съзнават, че антиномиите, противоречията са обект на размисъл още при богословите от Средновековието, че и по-рано, далеч още Кант да се появи на бял свят. Иди му обяснявай, че въпросните антиномии са дадени, ,,положени'', още преди човечеството да се появи на бял свят. Едни, подобно на Кант, ги преодоляват чрез умозрение/ външен опит/, други, подобно на Христос и последователите му - чрез откровение/ вътрешен опит/. Едните преследват съгласието с Разума, другите - с ,,пълнотата на живота''.
О, свещена простота!
цитирай
28. metlichina - честито Рождество...
28.12.2014 12:03
щастливи дни ти пожелавам, от сърце..
цитирай
29. wonder - Къде го чукаш. къде се пука. . . Ти му ...
28.12.2014 15:22
lion1234 написа:
Къде го чукаш. къде се пука...
Ти му говориш за Христовото можене, а той отива при...Кант! Ти му говориш за моженето като върховна въз-можност, той ти го тълкува като... човешки способности и умения за това или онова. Е, да, хванали се някои хора за термина ,,антиномия'' и веднага тичкат при Кант, без да съзнават, че антиномиите, противоречията са обект на размисъл още при богословите от Средновековието, че и по-рано, далеч още Кант да се появи на бял свят. Иди му обяснявай, че въпросните антиномии са дадени, ,,положени'', още преди човечеството да се появи на бял свят. Едни, подобно на Кант, ги преодоляват чрез умозрение/ външен опит/, други, подобно на Христос и последователите му - чрез откровение/ вътрешен опит/. Едните преследват съгласието с Разума, другите - с ,,пълнотата на живота''.
О, свещена простота!


Моженето или могИята, както предпочитам да я наричам, е плод на много индивидуална конституция, съзидавана многопластово и устремена към духа.

http://wonder.blog.bg/izkustvo/2007/05/30/stylbata-na-duha.75249
цитирай
30. wonder - честито Рождество. . . щастливи ...
28.12.2014 15:23
metlichina написа:
честито Рождество...
щастливи дни ти пожелавам, от сърце..


Честито Рождество!
Хармонична Нова година!
Благодаря ти!
цитирай
31. tomich - "Къде го чукаш. къде се пука..."
29.12.2014 19:33
Има хора, сладките приказки на които не струват и кош слама...
Ти му говориш за свободата на моженето, а той ти го тълкува като някаква си "върховна въз-можност" без да стопля, че като възможност, та била тя и "върховна", може да се случи само ако имаш свободата за това. И като меродия на обърканите си философски представи за моженето и противоречията, те пренася с галещия вятър на философското си многословие при средновековните богослови. Е, да, ама философията на Кант не е "лъвска ", нито христова философия.Тя е дълбоко умозрителна и компромисна от зрителната точка на познанието и реалността. Затова и антиномиите се доказват и преодоляват логически, т.е.умозрително, с интелект. Противоречия съществуват , разбира се, откакто свят се светува. Какво значение има , че били се появили преди Кант и над тях размишлявали богослови? Важно е, че Кант ги е прозрял и доказал със своя интелект.Затова някои хора тичкат при Кант, а други мижитуркат и се питат защо...
Абе, има философи, които някой трябва да ги чукне отгоре, за да проумеят, че овладяването и преодоляването на антиномии, за да се върви нагоре по стълбата на духа, е възможно само при равнопоставянето им. Ако подобен вид „философ” фаворизира едното противоречие, това става невъзможно. Той трябва да даде, без алабализми, реален пример за някой съгласувал външния и вътрешния опит и постигнал духовно можене. Понеже витае някъде в турболентните си облачни представи за духовното можене, съмнявам се да намери такъв пример.Не можеш да достигнеш лекотата на духовното можене, ако липсва свободата на интелекта (разума) да МОЖЕ. Е как да обясниш на подобен тип "философи", че свободата на интелекта да може не е "човешки способности и умения за това или онова" , защото човек и да ги има, ако не е свободен да ги реализира, все едно че ги няма, а това означава да изпадне в безвремие и невъзможност да се качва нагоре по стъпалата на духовната стълба. На подобни философи отлично приляга фразата "О, свещена простота!".
цитирай
32. wonder - Томич, този ти отговор към комен...
09.01.2015 00:29
Томич, този ти отговор към коментара на Джош, няма да коментирам, но ми е странно, че си говорите в различни небета. Просто някъде в летежа сте се разминали.
Приемам съвета ти да не се бъркам помежду ви, но би било чудесно ако има хармония между хората.
Разбирането и свойството на постъпките да рефлектират обратно, променяйки действителността, е Избор, който винаги съизмерва цената с ценността ни. Волевия момент да осъзнаеш, че никой не прави нищо заради теб, а изразява себе си, би решил много от човешките проблеми, за които в живота ни рано или късно идва Видов ден.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: wonder
Категория: Изкуство
Прочетен: 15162803
Постинги: 3224
Коментари: 32053
Гласове: 194008
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031