Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
06.03.2013 12:13 - През времето
Автор: wonder Категория: Изкуство   
Прочетен: 21092 Коментари: 14 Гласове:
75

Последна промяна: 15.03.2013 18:48

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Дали от времето пленен е моят вихрещ се Монтен
или от тъмните си кризи Верлен отдавна ме прониза? -
е все едно за мойта дан. Но този чуден Мопасан
живял на векове от мен припява с вечния рефрен,
че в своите си чудеса, проклел човешката съдба
остава само онзи вик, издигащ ни като светлик
над всяка земна суета до смисъла отвъд света.

Прекрасни, вечен Мопасан, в дворци и кораби призван,
комик трагичен до предел, отхвърлящ всяка малка цел,
кажи ми в своя миг-живот, надскочил всеки земен скот
успя ли да прозреш духа и да разлюбиш в любовта?


http://wonder.blog.bg/izkustvo/2008/08/23/potok-prez-vremeto.225690

http://wonder.blog.bg/izkustvo/2010/04/27/alfata.535228

http://wonder.blog.bg/izkustvo/2011/05/16/poetichnata-vliubenost.747896

http://wonder.blog.bg/izkustvo/2009/01/22/nedoizchetenoto.280491

http://wonder.blog.bg/izkustvo/2013/03/01/zashtoto-az-sym-vsichkite-jeni.1059491

http://wonder.blog.bg/izkustvo/2008/05/11/biah-sebe-si.191415

http://wonder.blog.bg/izkustvo/2010/10/02/myjete-kosmosi.614491





Гласувай:
78



1. planinitenabulgaria - Брависимо, Дела!
06.03.2013 22:48
Последното Ти стихотворение и линковете със стиховете към него ми напомниха, че в сърцето си нося две от тях: "Бях себе си" и "Защото аз съм всичките жени". Възприемам ги като Твой автопортрет, подобен на този на Владимир Димитров-Майстора, но изобразен със слово.
Брависимо,
Коста
цитирай
2. blackpredator - Прочетох някъде за времето
06.03.2013 22:59
Хубаво е всичко да свършва навреме —
Да напуснеш рано огнището,
Преди огънят да е станал на пепел;
От трапезата да станеш рано —
За да не събираш после трохите;
И да отвърнеш очи,
Преди другите очи да изстинат.
цитирай
3. karaiany - Това прозиращо в Духа и разлюбващо в ...
07.03.2013 02:30
Това прозиращо в Духа и разлюбващо в любовта е най - трудният подвиг. Когато стъпки назад се превръщат в стъпка напред ! :)
"Ореолен венец е
пътят на грешник .
Трънен венец е ,
с кръв по челото
на всеки светец ."
цитирай
4. kostas - Всеки чака своята Малвина и находчивият Артимон ,
07.03.2013 09:50
да последват пътя на Тортила .

Каква е таз съдба между твоя" вихрещ се Монтен"
и къщичката на Джепето
старият мъдрец Колоди
постави театъра на Барабас?
За да има метаморфоза
съдбата е решила
със Базилио и Алиса да замине за
"The City of Simple Simons "*
да му покажат" Field of Wonders" **

Всеки търсеш Понокио ще изгори
в огнището на собствената си тайна
докато се бори със"всяка малка цел"

БОГатството на разнообразието...дано съм те усмихнал )))))

* - Града на глупците
** -Полето на чудесата
цитирай
5. stela50 - През времето е дълъг пътят ни ... на творческия дух ... към себе си.
07.03.2013 11:45
...остава само онзи вик, издигащ ни като светлик
над всяка земна суета до смисъла отвъд света...
Невидима нишка свързва в творбите ти през времето
философско - поетичните размисли на вечно
търсещият дух ... стигайки до дълбоки и силни прозрения.
Поздрави, Дела !
цитирай
6. wonder - Брависимо, Дела! Последното Ти ...
07.03.2013 12:04
planinitenabulgaria написа:
Брависимо, Дела!
Последното Ти стихотворение и линковете със стиховете към него ми напомниха, че в сърцето си нося две от тях: "Бях себе си" и "Защото аз съм всичките жени". Възприемам ги като Твой автопортрет, подобен на този на Владимир Димитров-Майстора, но изобразен със слово.
Брависимо,
Коста


Ето ти още един автопортрет. :)))

НАЙ-ВЪЛШЕБНИЦА

По-буйна съм от кипнала река.
По-бяла съм от тайна орисия.
По-нежна съм от вятъра в нощта.
По-силна съм от бурната стихия.

По-гъста съм от съмнала гора.
По-дива съм от тигрова зеница.
По-твоя съм от всяка красота.
И по-вълшебна съм от всяка жрица.

http://wonder.blog.bg/izkustvo/2009/04/28/nai-vylshebnica.328012
цитирай
7. wonder - Прочетох някъде за времето Х...
07.03.2013 12:07
blackpredator написа:
Прочетох някъде за времето
Хубаво е всичко да свършва навреме —
Да напуснеш рано огнището,
Преди огънят да е станал на пепел;
От трапезата да станеш рано —
За да не събираш после трохите;
И да отвърнеш очи,
Преди другите очи да изстинат.


Времето и Пространството не съществуват.
Те са ни дадени, за да съдържат неназовимото.
И за да назоваваме съдържащото ни. ;)))

Косите
на времето къдрят
на малки фитили
през мене
една неродена вселена
в очите ти нежни
от мъдрост.

http://wonder.blog.bg/izkustvo/2009/02/25/vremeto.295876


цитирай
8. wonder - Това прозиращо в Духа и разлюбващо в ...
07.03.2013 12:09
karaiany написа:
Това прозиращо в Духа и разлюбващо в любовта е най - трудният подвиг. Когато стъпки назад се превръщат в стъпка напред ! :)
"Ореолен венец е
пътят на грешник .
Трънен венец е ,
с кръв по челото
на всеки светец ."


Ти много здраво си стъпил на Духовния си Път.

http://wonder.blog.bg/izkustvo/2010/08/01/pytiat-na-sylzite.585026


Сълзите са спомен за стара надежда,
за вечна любов и възкръснала вяра.
В сълзите с очите си бавно проглеждаме
за смисъла важен в живота олтарен.

цитирай
9. wonder - да последват пътя на Тортила. Каква ...
07.03.2013 12:11
kostas написа:
да последват пътя на Тортила .

Каква е таз съдба между твоя" вихрещ се Монтен"
и къщичката на Джепето
старият мъдрец Колоди
постави театъра на Барабас?
За да има метаморфоза
съдбата е решила
със Базилио и Алиса да замине за
"The City of Simple Simons "*
да му покажат" Field of Wonders" **

Всеки търсеш Понокио ще изгори
в огнището на собствената си тайна
докато се бори със"всяка малка цел"

БОГатството на разнообразието...дано съм те усмихнал )))))

* - Града на глупците
** -Полето на чудесата



Да! Благодаря!

Когато в изпътувани мълчания
крещи от спомен плачеща въздишка
и лъхне в странно-утринно признание
сърцето в своя ритъм, стара книжка
припомня ми премъдро как в годините
на себе си не спрях да се кръщавам,
как вярвах в тази изповед руинна,
с която любовта ми се прощаваше.

http://wonder.blog.bg/poezia/2010/04/24/.419601
цитирай
10. wonder - През времето е дълъг пътят ни. . . на ...
07.03.2013 12:13
stela50 написа:
През времето е дълъг пътят ни ... на творческия дух ... към себе си.
...остава само онзи вик, издигащ ни като светлик
над всяка земна суета до смисъла отвъд света...
Невидима нишка свързва в творбите ти през времето
философско - поетичните размисли на вечно
търсещият дух ... стигайки до дълбоки и силни прозрения.
Поздрави, Дела !


ФИЛОSOFIA

Дела Раи и Ясен Ведрин

Светлосянка съм в здрача ти сутрин.
Просветлявам ти изтока с ден.
От Рембранд ме разделят минути.
Часовете - от мъдър Роден.

Красотата на залеза сливам
с огън в твоите древни следи.
От Сократ - философски отпивам.
Аристотел ми сваля звезди.

От разголена нощ те открадвам.
Плувам в езеро с дишащ вулкан.
Архимед евристично ме радва.
Питагор е триъгълно прям.

И когато накрая изпея
онзи космос, родил океан,
като Фауст в мига ще изтлея...
Миг, поспри! Ти си толкоз желан!

(Вселенски шепот)
цитирай
11. lion1234 - Много ми допадна...
07.03.2013 15:21
тази твоя вълнуваща ,,френска връзка'' с опитващия Монтен, вихрения Верлен и дяволития Мопасан! Тя пък неволно ме отвея към една немска ,,връзка'', където един вечен странник ,,времени'', та ,,времени'' в своето загадъчно ,,битие и време''.
цитирай
12. wonder - Много ми допадна. . . тази твоя в...
07.03.2013 18:49
lion1234 написа:
Много ми допадна... тази твоя вълнуваща ,,френска връзка'' с опитващия Монтен, вихрения Верлен и дяволития Мопасан! Тя пък неволно ме отвея към една немска ,,връзка'', където един вечен странник ,,времени'', та ,,времени'' в своето загадъчно ,,битие и време''.


Хахаххх... ето така обичам да ме отвеждаш отвъд херменевтиката и да временИм, да временИм... до пълния безпорядък на изпълненената непълнота. ;)))
Та както е рекъл още любимият ни Хайдегер: Езикът е Домът на Истината за Битието.

Какво ли значи личността?
Поредица
в човешки мисли,
понятието за скръбта
или онези недомислия,
с които пишеме роман
на своето човешко его...

http://wonder.blog.bg/izkustvo/2009/01/21/narichano-liubov.280276
цитирай
13. tutankhamon661 - !!!!!!!!!!!!!
08.03.2013 16:02

Честит празник на всички дами!

цитирай
14. wonder - !!!!!!!!!!!!! Честит празник на ...
08.03.2013 16:37
tutankhamon661 написа:
!!!!!!!!!!!!!
Честит празник на всички дами!



Благодаря! :)))

Черпя с "Чудото Жена":

http://wonder.blog.bg/video/2010/03/08/chudoto-jena.506895
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: wonder
Категория: Изкуство
Прочетен: 15126009
Постинги: 3220
Коментари: 32032
Гласове: 193735
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031