Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
04.12.2012 10:15 - Инат
Автор: wonder Категория: Изкуство   
Прочетен: 16609 Коментари: 48 Гласове:
77

Последна промяна: 04.12.2012 15:06

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Инатът е воля без съдържание, чиято функция е глупостта.
Ако някой го нарисува ще прилича на възлест трицепс от гордост, зацикляне и непримиримост.
При всички случаи възлите ще са Гордиеви и няма да задържат нищо свястно, което е изначалната функция на всеки възел.
Безмислено упорство, свързано с магарешко несъгласие и инерция заради самата инерция.
Налагане, надцакване и "прескочи кобилата" на самозалостилото се чувство за превъзходство или безсилие за прелитане над егото.
Отхапана етика, подкована от безпринципната основа на флуентен навик, водеща до аморални революции в дребните спор/т/ове.
Ненатрапваща се, но и липсваща мотивация. Напразно губене на време при алтернативи на компромисни успения.
Закозване и сплитане на рога, което винаги свършва чупливо.
Скалъпена тупурдия на висотата на къртичина.
Намъкване на борда  без право на плуване в първозданния бульон.
Инатът с една дума е "фабричния" дефект на духовната сила дадена ни априори за съзидаване.
Перо заредено със сиво вещество никога не би изписало стоенето си в поза Инат, за да остане в дебелата сянка на неспособието да отцикли и да продължи с признание, че инатливостта е най-изкрейзилия фейк на недодяланата критика в полза на безмисленото твърдоглавие.
Трябва си безпардонна самоирония, изначално самопозоваване и голямо самоизритване от точката на кипене право нагоре, с пълно изкореняване на този грешен плевел, кълнящ в устоите. 



Тагове:   дела раи,   инат,


Гласувай:
81



Следващ постинг
Предишен постинг

1. hristo27 - Браво!
04.12.2012 10:32
" Инатът е воля без съдържание, чиято функция е глупостта. "

Много добре си го написала.
цитирай
2. wonder - Браво! " Инатът е воля без ...
04.12.2012 10:34
hristo27 написа:
Браво!
" Инатът е воля без съдържание, чиято функция е глупостта. "

Много добре си го написала.


Хората-инати робуват на собствено неспособие да провиждат колко полезна е крачката назад за последващите две напред. ;)))
цитирай
3. meiia - :)
04.12.2012 11:22
Хубав заряд, хубав текст и дано повече го прочетат!:)
самоизритване - много ми хареса думата:)
цитирай
4. wonder - :) Хубав заряд, хубав текст и ...
04.12.2012 11:33
meiia написа:
:)
Хубав заряд, хубав текст и дано повече го прочетат!:)
самоизритване - много ми хареса думата:)


Повече инати ли да го прочетат? Ха дано, ама надали! ;)))
На мен това чувство ми е неприсъщо и съм обективен страничен наблюдател.
Изобщо зациклянето в инат-посоки ми наприличва много на кататония на духа.
цитирай
5. blackpredator - "Овните"
04.12.2012 11:33
правят изключение.;))
цитирай
6. djani - Малко нравоучително,
04.12.2012 11:38
Но чудесно изказано. А какво да правим ние, с малките трицепси, които на инат дращим, въпреки, че никой не се съобразява с казаното и написаното от нас? А, може би, има и друг вид инат, който да е положително качество. И ако има, така ли е Wonder?
цитирай
7. wonder - "Овните" правят ...
04.12.2012 11:45
blackpredator написа:
"Овните"
правят изключение.;))


Жестоко изключение! ;)))
За всеки "овен" е налице презумпцията за невинност до доказване, че не е просто ърбан оригиналът на легенда за страстта. Там всички Овни зациклят.
цитирай
8. wonder - Но чудесно изказано. А какво да п...
04.12.2012 11:58
djani написа:
Но чудесно изказано. А какво да правим ние, с малките трицепси, които на инат дращим, въпреки, че никой не се съобразява с казаното и написаното от нас? А, може би, има и друг вид инат, който да е положително качество. И ако има, така ли е Wonder?


Ако си астронавт по дух инатът е най-излишното клише за смислен полет, защото е... безкрил. ;)))
Няма смисъл от "дращене" ако под ноктите на смислите не прокапва кръвта на добронамереното постигане.
Возилото ни по нагорнищата трябва да има горива, които правят енергийни ветрове, без да жънат бури. Инатът е нещо като непълна база данни за важен умозрителен процес – верижната реакция при такава непълнота винаги има Ефекта на доминото, та в тази връзка в ината /по моему/ няма нищо положително. Инатът е като пукнатина в съвършения кристал на духовната сила.
цитирай
9. stela50 - Всъщност инатът е нещото, което разваля игрите
04.12.2012 12:05
и създава ненужно напрежение още при най- малките деца ...
Не бях се замисляла, но текстът ме провокира и неволно си спомних
случки и събития, подвластни на това нездравословно нещо
в живота ни, точно назовано от теб - плевел...
и много точна формулировка -
" Инатът е воля без съдържание, чиято функция е глупостта. "
Много добре написано...
Поздрави !
цитирай
10. wonder - Всъщност инатът е нещото, което ...
04.12.2012 12:25
stela50 написа:
Всъщност инатът е нещото, което разваля игрите
и създава ненужно напрежение още при най- малките деца ...
Не бях се замисляла, но текстът ме провокира и неволно си спомних
случки и събития, подвластни на това нездравословно нещо
в живота ни, точно назовано от теб - плевел...
и много точна формулировка -
" Инатът е воля без съдържание, чиято функция е глупостта. "
Много добре написано...
Поздрави !


При децата инатът е потенциална опастност в бъдещото съзряване. Тъжно е когато ХомоЛуденсът си остане само ХомоЕректус без оглед на небетата за облитане.
Факт е, че делничните потенции трябва да се подчиняват на духовната еволюция, но все си припомням Хегел и неговотото, че опитът на историята учи, че човек не се поучава от опита на историята.
цитирай
11. djani - Съгласих се,
04.12.2012 13:42
wonder написа:
djani написа:
Но чудесно изказано. А какво да правим ние, с малките трицепси, които на инат дращим, въпреки, че никой не се съобразява с казаното и написаното от нас? А, може би, има и друг вид инат, който да е положително качество. И ако има, така ли е Wonder?


Ако си астронавт по дух инатът е най-излишното клише за смислен полет, защото е... безкрил. ;)))
Няма смисъл от "дращене" ако под ноктите на смислите не прокапва кръвта на добронамереното постигане.
Возилото ни по нагорнищата трябва да има горива, които правят енергийни ветрове, без да жънат бури. Инатът е нещо като непълна база данни за важен умозрителен процес – верижната реакция при такава непълнота винаги има Ефекта на доминото, та в тази връзка в ината /по моему/ няма нищо положително. Инатът е като пукнатина в съвършения кристал на духовната сила.

Донякъде...
Може би защото и аз съм Овен и съм свикнал "с рогата напред". За това, сега са така изпотрошени...
цитирай
12. wonder - djani, казано на "наш" език:
04.12.2012 14:47
Нали знаеш колко е важно навременното спазване на огласеното право, че Истината винаги е между рогата на хардуеъра ни /т.е. вградена априори в бялото вещество на мозъка/ и никога лесна като виждане през софтуерни обезпечения в заменоизпълнението в името на правилната пълноценност.
Хм, явно си голям инат, но бидейки Овен, всичко ти се опрощава, а и ти се виждат астралните рога в цялост. ;)))
цитирай
13. blackpredator - Да, да,
04.12.2012 15:51
wonder написа:
Там всички Овни зациклят.

зацикля, докато набере ъглова скорост.
После - егати кинематиката...;)))
цитирай
14. анонимен - Волята какво е?
04.12.2012 16:08
Волята какво е?
цитирай
15. alexs - Поздрави wonder! Що е то инат?. . . ...
04.12.2012 16:27
Поздрави wonder!
Що е то инат?... чудесно си го описала! Инатът е присъщ и на някои животни...овни магарета ......
цитирай
16. kasnaprolet9999 - Мисля, че това определение е точно ...
04.12.2012 17:43
Мисля, че това определение е точно за случаите, когато сме наясно, защо се инатим, когато това е безмислено, но го правим за да се покажем колко сме велики или да се аправим на интересни-"Инатът е воля без съдържание, чиято функция е глупостта". Когато бях малка се инатех за разни неща и не бях наясно точно защо го правя, нещо вътрешно ми е казвало, че не го искам, а често при децата шестото чувство е доста силно развито и то ги кара да вършат или не разни неща, с които на ментално ниво много не са наясно. След време си казвах,че правилно съм постъпвала и се чудех как съм стигала до тези правилни решения в крехка възраст. Поздрави!!
цитирай
17. wonder - Да, да, зацикля, докато набере ...
04.12.2012 18:28
blackpredator написа:

Да, да,
зацикля, докато набере ъглова скорост.
После - егати кинематиката...;)))


Хахахахх... пак с радиани за секунда ми изкефи Енергоконтиниума.
Пази си безпардонната монада!
Евклидовото пространство хич не ни побира, но пък ние го съдържаме до излизане от ротацията като хиперкубчета. ;)))
цитирай
18. wonder - Волята какво е? Воля е стремежа ...
04.12.2012 18:29
kushel написа:
Волята какво е?


Воля е стремежа да постигнеш предначертаното, чрез съзнателното си право на Избор.
Нейният устрем и победа се мерят с удовлетворението.
цитирай
19. wonder - Поздрави wonder! Що е то инат?. . . ...
04.12.2012 18:32
alexs написа:
Поздрави wonder!
Що е то инат?... чудесно си го описала! Инатът е присъщ и на някои животни...овни магарета ......


Говорех за кози, визирайки онази басня на моста. ;)))
Инатът е ниска топка на терена на Рациото. И то – рациото, винаги бележи точка в своя полза, т.е. инатът търпи патинирането от ума и често бива излекуван.
А ако някому инатът е хроничен, то той надали е особено щастлив, нито е удовлетворен от себе си.
цитирай
20. wonder - Мисля, че това определение е точно ...
04.12.2012 18:35
kasnaprolet9999 написа:
Мисля, че това определение е точно за случаите, когато сме наясно, защо се инатим, когато това е безмислено, но го правим за да се покажем колко сме велики или да се аправим на интересни-"Инатът е воля без съдържание, чиято функция е глупостта". Когато бях малка се инатех за разни неща и не бях наясно точно защо го правя, нещо вътрешно ми е казвало, че не го искам, а често при децата шестото чувство е доста силно развито и то ги кара да вършат или не разни неща, с които на ментално ниво много не са наясно. След време си казвах,че правилно съм постъпвала и се чудех как съм стигала до тези правилни решения в крехка възраст. Поздрави!!


Децата са най-близо до Бога и тяхната решителност не е инат, а интуиция, т.е. Божествената вграденост в нас – интуицията, е верния пътеводител в детските избори.
цитирай
21. 4aiotgluhar4e - Инатът. . . Запечатва очи, запушва ...
04.12.2012 20:00
Инатът... Запечатва очи, запушва уши, но пък избива комплекси. Временно.
цитирай
22. boristodorov56 - Телците също правят изключение! - в тон с blackpredatorа.
04.12.2012 20:39
Инатът също е право на избор - да бъдеш ограничен, праволинеен и не мислещ!
Макар и рядко - понякога върши работа, ако си е просто смислено упорство!
цитирай
23. hopfen - Инатът, като осъзнат и неосъзнат
04.12.2012 21:42
и двата вида са Напук, където само втория обикновено води до Тряс-пук.
Приемливата му форма е само да обичаш на инат:))
За тези, които го осъзнават:
Наздраве!
цитирай
24. planinitenabulgaria - БРАВИСИМО !!!
04.12.2012 23:25
След статията Ти за правото и правдата, която помести в четири части, ето отново статия със същата мощ!
Цитирам едно изречение от нея:
"Инатът е воля без съдържание, чиято функция е глупостта."
Едва ли съществува по-точно определение от това, а дали ВСЕКИ човек не е склонен към безсмислено упорство, като прочете статията и размисли, може да прецени сам. Аз вече сторих това.
БРАВИСИМО !!!
цитирай
25. natalia3fonova - Мнение на истински инат
04.12.2012 23:54
Ама вие въобще не разбирате какво е ИНАТЪТ!

То е себедоказване, себеизява и така... макар и за глупост, просто да не отстъпваш от своето. То си е изкуство, виждаш че не си прав, че направо ставаш "тъпанар" в очите на другите, ама пак не се даваш! Това си е сила, непостижима и неразбираема за останалите, които явно няма какво и на кого да доказват нищо! А пък ние, инатите, имаме... и то не едно, а мнооооого работи за доказване!
цитирай
26. tota - Поздрави, Дела!
05.12.2012 00:01
Точно определение, само една думичка ще добавя. Инатът е воля без съдържание, чиято функция е упоритостта, породена от глупостта.
Не е хубаво да е на инат, но вървящите с рогата напред не разбират това.
цитирай
27. kostadin - С еднно изречение :-ината е ст...
05.12.2012 06:03
С еднно изречение :
-ината е страшно силно нещо..
цитирай
28. monaliza121 - Инатът, упоритостта и волята ви...
05.12.2012 07:58
Инатът, упоритостта и волята винаги имат съдържание и то започва с "АЗ".
цитирай
29. wonder - Инатът също е право на избор - да б...
05.12.2012 13:00
boristodorov56 написа:
Инатът също е право на избор - да бъдеш ограничен, праволинеен и не мислещ!
Макар и рядко - понякога върши работа, ако си е просто смислено упорство!


Нали знаеш, че на най-древната, открита до сега, монета двете лица изобразяват лъв и бик?
И има защо! ;)))
цитирай
30. compassion - DA!
05.12.2012 18:06
duhovno zatamnenie ... dobre, che e vremenno ;)
цитирай
31. tomich - Много интересен постинг! Не съм се ...
05.12.2012 20:22
Много интересен постинг! Не съм се замислял, но признавам, че проявявам понякога нещо като инат, ама не е инат, дявол го взел. Същността на истинския инат и досега остава загадка за учените психолози, невролози, физиолози...Само философията изглежда е наясно с него:). Но тя не може да отговори на въпроса защо, как и кога се е появил ината в главите на хората. За мен ината е движеща сила към "мъртва точка" и толкоз. Вероятно той се предава в поколенията по генетичен път. Благоприятна почва за проявата на инат, струва ми се,не е само глупостта, но и елементарната хитрост(някои я наричат селска хитрост). Затова има два основни вида инат - глупав и хитър. Шопският е най вече хитър реалистичен инат. Благодарение на него са се запазили като уникална част от българската нация. Инатът е като внезапен порив на вятър. Не знаеш накъде ще ще духне.И колкото е по-силен, толкова по- трудно му се устоява...
Поздравления , Дела, за постинга!
цитирай
32. wonder - Инатът. . . Запечатва очи, запушва. ...
12.12.2012 11:41
4aiotgluhar4e написа:
Инатът. . . Запечатва очи, запушва ...
Инатът... Запечатва очи, запушва уши, но пък избива комплекси. Временно.


Да! А и често наприличва на глухонямо неспособие да аргументираш себе си. :)))
цитирай
33. wonder - Браво. Поклон. Благодаря!
12.12.2012 11:42
yohnny написа:
Браво.
Поклон.


Благодаря!
цитирай
34. wonder - Инатът, като осъзнат и неосъзна...
12.12.2012 11:50
hopfen написа:
Инатът, като осъзнат и неосъзнат
и двата вида са Напук, където само втория обикновено води до Тряс-пук.
Приемливата му форма е само да обичаш на инат:))
За тези, които го осъзнават:
Наздраве!


Има хора, които избират да живеят "на въпреки", но и това е липсваща ценност с висока цена. ;)))
цитирай
35. wonder - bulgarinut57
12.12.2012 11:50
Волята е обратимата сила, която строи навътре.
цитирай
36. wonder - БРАВИСИМО !!! След статията Ти ...
12.12.2012 11:54
planinitenabulgaria написа:
БРАВИСИМО !!!
След статията Ти за правото и правдата, която помести в четири части, ето отново статия със същата мощ!
Цитирам едно изречение от нея:
"Инатът е воля без съдържание, чиято функция е глупостта."
Едва ли съществува по-точно определение от това, а дали ВСЕКИ човек не е склонен към безсмислено упорство, като прочете статията и размисли, може да прецени сам. Аз вече сторих това.
БРАВИСИМО !!!


Дори в поведенческите матрици на твореца-играч има инатливата нотка да не спира дори когато трябва да се върне назад за нов творчески промисъл над Изминатото.
цитирай
37. wonder - Мнение на истински инат Ама вие ...
12.12.2012 11:57
natalia3fonova написа:
Мнение на истински инат
Ама вие въобще не разбирате какво е ИНАТЪТ!

То е себедоказване, себеизява и така... макар и за глупост, просто да не отстъпваш от своето. То си е изкуство, виждаш че не си прав, че направо ставаш "тъпанар" в очите на другите, ама пак не се даваш! Това си е сила, непостижима и неразбираема за останалите, които явно няма какво и на кого да доказват нищо! А пък ние, инатите, имаме... и то не едно, а мнооооого работи за доказване!


Всеки има право на мнение, самооценка и избор дали да е "тъпанар в очите на другите".
Постигането на своето е... друга песен. Там има наличие на съзидателности като устрем, сила, упоритост, можене и удовлетворение. :)))
цитирай
38. wonder - Поздрави, Дела! Точно опред...
12.12.2012 11:59
tota написа:
Поздрави, Дела!
Точно определение, само една думичка ще добавя. Инатът е воля без съдържание, чиято функция е упоритостта, породена от глупостта.
Не е хубаво да е на инат, но вървящите с рогата напред не разбират това.


Хубаво допълнение! :)))
Правотата няма нищо общо със заинатяването. То е субпродукт на вътрешно безсилие.
цитирай
39. wonder - С еднно изречение :-ината е ст. . . С ...
12.12.2012 12:01
kostadin написа:
С еднно изречение :-ината е ст... С еднно изречение :
-ината е страшно силно нещо..


Надали, но често обезсилява свестните ситуации, предоставящи възможности за по-смислени избори.
цитирай
40. wonder - Инатът, упоритостта и волята ви...
12.12.2012 12:05
monaliza121 написа:
Инатът, упоритостта и волята винаги имат съдържание и то започва с "АЗ".


Волята /по моему/ е с по-висши функции и регламентира моженето да сугестираш собственото си безсилие със смисъл, който упоритостта да доведе до правилния завършек.
Вариантността и множеството комбинации от възможности се реализират за личността само чрез пълно игнориране на ината.
цитирай
41. wonder - DA! duhovno zatamnenie. . . d...
12.12.2012 12:16
compassion написа:
DA!
duhovno zatamnenie ... dobre, che e vremenno ;)


Хм, то често от временното по-постоянно няма. ;)))
Но си права, че духовното затъмнение се просветлява отвътре рано или късно.
цитирай
42. wonder - Много интересен постинг! Не съм се ...
12.12.2012 12:21
tomich написа:
Много интересен постинг! Не съм се замислял, но признавам, че проявявам понякога нещо като инат, ама не е инат, дявол го взел. Същността на истинския инат и досега остава загадка за учените психолози, невролози, физиолози...Само философията изглежда е наясно с него:). Но тя не може да отговори на въпроса защо, как и кога се е появил ината в главите на хората. За мен ината е движеща сила към "мъртва точка" и толкоз. Вероятно той се предава в поколенията по генетичен път. Благоприятна почва за проявата на инат, струва ми се,не е само глупостта, но и елементарната хитрост(някои я наричат селска хитрост). Затова има два основни вида инат - глупав и хитър. Шопският е най вече хитър реалистичен инат. Благодарение на него са се запазили като уникална част от българската нация. Инатът е като внезапен порив на вятър. Не знаеш накъде ще ще духне.И колкото е по-силен, толкова по- трудно му се устоява...
Поздравления , Дела, за постинга!


Страхотно казано: инатът е движеща сила към "мъртва точка"!
Хитър или глупав инатът си остава петно върху светлостта на личността.
А хитростта е друг вид хибриден порок, оценяван като "качество"-двигател напред, но най-честите релси са лактите. ;)))
Повторителността на инатът си остава винаги на ниво неразбиращо несъгласие, а разбирателството със себе си е важна тема. От друга страна ако на старта на всяка сюжетна житейска линия стои инатлива повратност, то лутанета на личността в омагьосан и автосугестиран кръг е неизбежно.
цитирай
43. batogo - Сложно, но верно.
13.12.2012 09:24
Според мен инатът е демонстративна форма на самоубийство. Отрязваш си крилата, а после се напъваш да убедиш себе си и другите, че летиш.
цитирай
44. wonder - Сложно, но верно. Според мен инатът ...
15.12.2012 19:36
batogo написа:
Сложно, но верно.
Според мен инатът е демонстративна форма на самоубийство. Отрязваш си крилата, а после се напъваш да убедиш себе си и другите, че летиш.


Инатът е вид сепуко под собствено-размътена автосугестия за измамна правота. ;)))
цитирай
45. ivoki - Магарешкият инат е инстинкт за с...
14.01.2013 16:10
Магарешкият инат е инстинкт за самосъхранение, а при хората , според мен, е нереализирано его.
Толкова думи изговорихте, толкова "учени" термини употребихте...... и за какво? За нещо толкова ясно...... Това не е ли слово блудство?
"Инатът е вид сепуко под собствено-размътена автосугестия за измамна правота.".....
.................... няма да коментирам. С извинение ЕГАТИ !!!
Не се увличайте в думите, бъдете хора и помъдрявайте......... Това е само пожелание на доста графомани......
С извинение !
цитирай
46. wonder - Магарешкият инат е инстинкт за с...
14.01.2013 16:28
[quote=ivoki]

Самоопределянето... е важен житейски казус, чиято цена винаги е продиктувана от ценностите ти.
цитирай
47. karaiany - Ей, големи магарета наоколо ! Брей ! ...
23.01.2013 01:19
Ей , големи магарета наоколо ! Брей ! :)
Запънали се на моста , та спряли цялото движение !
Сигурно е от фабричня дефект . И на мен така ми се струва.
И аз съм инатлив понякога . Много даже ! :)))
цитирай
48. wonder - Ивоки, погледни по-навътре себе си ...
23.01.2013 12:37
Ивоки, погледни по-навътре себе си и не жонглирай с външни понятия. ;)))

Караяни, поведенческите проявления са най-избираемата личностна реализация на ХомоЛуденса в нас.
цитирай
49. pvdaskalov - Wonder, Wonder...
24.03.2013 14:42
Искрено се радвам, че винаги събуждаш голям интерес, който в крайна сметка се декларира (или доказва) с многото коментари. Значителна част от тях заслужават дори специално внимание, но макар че цялото време на Вселената е мое, тъй като съм пенсионер, не съм в състояние да ги изчета всичките. На времето се запознах с творчеството на полския хуморист Станислав Йежи Лец и започнах и аз да пиша афоризми. Един от тях е роднина с разглежданата тема и гласи: "Волята е облагороден инат". Сега бих го редактирал така: "Волята ли? Нима не знаете, че тя е облагороден инат!"
Споменават се овни и магарета в коментарите. С овена и лъва съм в тригон, но ще си позволя да разкажа едно рисувано филмче опреди страшно много години.
По ж.п.линия тича овен, навел глава, и Бог знае закъде се е разбързал. В далечината се задава влак. Овенът се блъска в него, прекатурва се няколко пъти назад, а влакът се нагъва като хармоника и пак тръгват един срещу друг. Така - няколко пъти. Накрая влакът прескача овена и всеки продължава в избраната посока. Бъди здрава!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: wonder
Категория: Изкуство
Прочетен: 15175697
Постинги: 3225
Коментари: 32055
Гласове: 194045
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031