Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
11.11.2009 10:31 - Поискай ме
Автор: wonder Категория: Поезия   
Прочетен: 38263 Коментари: 120 Гласове:
42

Последна промяна: 11.11.2009 10:57


Поискай ме, по-стръмна от посоките
на делника ти равен от безкрайност.
Поискай ме - от бурята, стооката!
Поискай ме от древните си тайни!
 
Поискай ме от вятъра в душата ми,
от тънката луна на мойта обич.
Поискай да отпиеш свободата ми.
А после ще ме искаш още повече! 

Поискай ме - вселенска и невиждана,
оплела устни в мрежите ти с лудост.
Поискай ми реките всеприиждащи
и ласката на сбъднатото чудо.

Поискай ме! И после протъгувай.
на бурята ми нежните вселени,
защото неполучена ще плувам
през пулса на сърцето ти ранено.  

Поискай ме! Сега ела! Прегръщай...
И вихрите в душата ми приемай.
Тогава ще съм твоето завръщане
изпято в чудна, слънчева поема.





Гласувай:
42



Следващ постинг
Предишен постинг

1. swanlake - Mnogo silno!Kakto i ochakvah :)
11.11.2009 10:37
Mnogo silno!Kakto i ochakvah :)
цитирай
2. bizcocho - Уаааууууууууууу. . . . Чудна слъ...
11.11.2009 10:38
Уаааууууууууууу....
Чудна слънчева поема си! :))))))))
Слънце в душата ти! :)))))))))
цитирай
3. анонимен - Ураганно Чудо,
11.11.2009 10:44
чуденце, чудовище, чуденка, чудесна девойко, мари хубава, това е готово направо за песен.
Пак грабваш душата!
Ив
цитирай
4. wonder - Благодаря ти! :)))
11.11.2009 10:59
swanlake написа:
Mnogo silno!Kakto i ochakvah :)


Наистина е родено от сила. Тази на Любовта.
цитирай
5. wonder - Даам... Обичам... Благодаря!
11.11.2009 11:10
bizcocho написа:
Уаааууууууууууу....
Чудна слънчева поема си! :))))))))
Слънце в душата ти! :)))))))))


А той е голямо вдъхновение! ;)))
цитирай
6. wonder - Ив
11.11.2009 11:11
анонимен написа:
чуденце, чудовище, чуденка, чудесна девойко, мари хубава, това е готово направо за песен.
Пак грабваш душата!
Ив


И Шуберт като чувство и фон ми стига. :)))
цитирай
7. monna - ААААААААААААА..
11.11.2009 11:15
КАКАВО Е ТОВА?! НАСТРЪХНАХ!!!!!!!!!!!!!!!!!
УДАРИ МЕ... ПРАВО В СЪРЦЕТО!!!!!!!!!!!!!!
АКО БЯХ МЪЖ.. ЩЯХ ДА НАДДАВАМ ЗА ТЕБ - ДУШЕГУБКЕ!!!!
ВУЛКАНИЧНО Е, ДА СИ ГО ЗНАЕШ!:)))))))))
цитирай
8. wonder - Как какво е? Любов... е любов... и любов!
11.11.2009 11:17
monna написа:
КАКАВО Е ТОВА?! НАСТРЪХНАХ!!!!!!!!!!!!!!!!!
УДАРИ МЕ... ПРАВО В СЪРЦЕТО!!!!!!!!!!!!!!
АКО БЯХ МЪЖ.. ЩЯХ ДА НАДДАВАМ ЗА ТЕБ - ДУШЕГУБКЕ!!!!
ВУЛКАНИЧНО Е, ДА СИ ГО ЗНАЕШ!:)))))))))


Душеспасителна съм бейй... Хахахахаххх... Емоцио палитрена, стобагрена!
цитирай
9. kalin8 - Песенно е!!!
11.11.2009 11:25
А след такива думи....
Б.
цитирай
10. wonder - kalin8 - Песенно е!!!
11.11.2009 11:27
След настръхването на Мона, нали? ;)))
Тя си е музика от багри.
цитирай
11. ivich - Разтърсващо
11.11.2009 12:18
е.
цитирай
12. monna - Ама, как го измисли това..
11.11.2009 12:19
"Поискай ме от вятъра в душата ми,
от тънката луна на мойта обич."..чета го, чета и не мога да му се наситя на това стихотворение.:)))))))) Наистина, за мен, е най-хубавото ти.!!!
Летя, възнасям се над разни дребни глупости, много ме зареди..!!
Целувки чисти и искрени!
цитирай
13. wonder - ivich - Разтърсващо
11.11.2009 12:21
Няма нищо по-хубаво от разтърсващия миг на усещането Любов de profundis, нали? ;)))
цитирай
14. wonder - Ехх, Монина, това е най-възвишената цел на поезията - зареждането с прекрасна енергия!
11.11.2009 12:24
monna написа:
"Поискай ме от вятъра в душата ми,
от тънката луна на мойта обич."..чета го, чета и не мога да му се наситя на това стихотворение.:)))))))) Наистина, за мен, е най-хубавото ти.!!!
Летя, възнасям се над разни дребни глупости, много ме зареди..!!
Целувки чисти и искрени!


А тази строфа, която си харесала:

Поискай ме от вятъра в душата ми,
от тънката луна на мойта обич.

Е любов... е любов... е любов, която е преминала през Сърцето ми и се е изляла пред погледите ви, за да Видите и светоусетите, че никое Небе не е последно! :)))
цитирай
15. veninski - Хареса ми. Поздрави!
11.11.2009 12:41
Хареса ми. Поздрави!
цитирай
16. kasnaprolet9999 - Красиво е и
11.11.2009 13:00
много страст има в него, страст и жажда към живота и сбъдваемостта на любовта.
цитирай
17. wonder - И аз поздравявам... :)))
11.11.2009 13:04
veninski написа:
Хареса ми. Поздрави!


Благодаря ти!
цитирай
18. wonder - Да, пролет чудна, има, има... :)))
11.11.2009 13:06
kasnaprolet9999 написа:
много страст има в него, страст и жажда към живота и сбъдваемостта на любовта.


Прекрасна, пълна, взаимна, безкрайна, любовна сбъднатост!
цитирай
19. monna - Дела, подарявам ти стих от Яворов...
11.11.2009 13:08
Ти го заслужаваш, с това твое светоусещане и белота и огън и страст и разливане - за всички нас...

Ще бъдеш в бяло - с вейка от маслина
и като ангел в бяло облекло …
А мисля днес; света прогнил от зло
не е, щом той е твоята родина.
И ето усъмних се най-подир
в невярата тревожна - искам мир.

И с вяра ще разкрия аз прегръдки,
загледан в две залюбени очи,
и тих ще пия техните лъчи, -
ще пия светлина, лечебни глътки.
И пак ще се обърна просветлен
света да видя цял при ярък ден.

И нека съсипни се той окаже!
(Веднъж ли съм се спъвал в съсипни,
залутан из среднощни тъмнини?)
Аз бих намерил и тогава даже
обломки, от които да създам
нов свят за двама ни, и свят, и храм.

цитирай
20. wonder - monna
11.11.2009 13:14
И аз една любимост искам да ти подаря - от Евстати Бурнаски:


ЖИВЕЙ, ПРИЯТЕЛЮ!

на М. Шопкин

ЖИВЕЙ когато имаш всичко
или от всичко си лишен
и късаш думите на срички,
за да не паднеш в техен плен!

ЖИВЕЙ, когато от тревата
орониш първата роса
и търсиш в утрото приятел
на детските си небеса!

ЖИВЕЙ, когато ти се плаче
или до плач си отвратен.
От бели вълци и гризачи,
които ровят в твоя ден!

ЖИВЕЙ, с умората на всеки,
сънувай неговия сън!
И ако всичко си отрекъл,
повикай слънцето отвън.

ЖИВЕЙ, когато те разлюбят
светкавици и ветрове
и нежността започне грубо
метални устни да кове!

ЖИВЕЙ, с гласа и препирните
на малките си дъщери!
Изстинеш ли съвсем, опитай
ледът искра да сътвори!

ЖИВЕЙ, дори да си измамен
от собствената си съдба
и вместо да усетиш рамо,
усещаш нечий нож в гърба.

ЖИВЕЙ, за всичко! А когато
Животът вече изгори,
вдигни се пак и без остатък
останките му събери.

ЖИВЕЙ и всяка адска жега
с капчукова вода полей!
Дори да ти коват ковчега
живей, приятелю, ЖИВЕЙ!



цитирай
21. анонимен - Если ты не вернешься - ничего не случится
11.11.2009 13:21
Если ты не вернешься - ничего не случится,
Не обрушится небо, не заплачет луна,
И не сдвинуться горы, не умолкнут все птицы...
Просто я навсегда затоскую одна.

Ф.
цитирай
22. ka4ak - Сбъднатост неземна...
11.11.2009 13:25
дочувам си небетата...:)))
цитирай
23. compassion - Любовта проговори
11.11.2009 13:27
"Поискай ме - вселенска и невиждана,
оплела устни в мрежите ти с лудост.
Поискай ми реките всеприиждащи
и ласката на сбъднатото чудо."
но аз не повярвах на ушите си и се загърнах на сухо.
цитирай
24. mileidi46 - Ох...заболя ме главата....
11.11.2009 13:35
песен ли си.....да изкарваш стон?...Или си огън ..да изпепеляваш....Вълшебница зла ..да вкаменяваш?.
Или славей..да възпяваш...Коя си ти?
цитирай
25. wonder - Космическа истина в 4 реда!
11.11.2009 13:35
анонимен написа:
Если ты не вернешься - ничего не случится,
Не обрушится небо, не заплачет луна,
И не сдвинуться горы, не умолкнут все птицы...
Просто я навсегда затоскую одна.

Ф.


Така банална и толкова бална в залите на душата Посока. ;)))
цитирай
26. diso - Наистина впечатляващо
11.11.2009 13:36
и като чувство, и като стих!
цитирай
27. wonder - ka4ak - Сбъднатост неземна...
11.11.2009 13:37
За теб знам! ;)))
цитирай
28. wonder - Вярвай, вярвай...
11.11.2009 13:38
compassion написа:
"Поискай ме - вселенска и невиждана,
оплела устни в мрежите ти с лудост.
Поискай ми реките всеприиждащи
и ласката на сбъднатото чудо."
но аз не повярвах на ушите си и се загърнах на сухо.


Казват, че Надеждата е Вяра в Любовта! :)))
цитирай
29. wonder - Себе си, ето виж...
11.11.2009 13:40
mileidi46 написа:
песен ли си.....да изкарваш стон?...Или си огън ..да изпепеляваш....Вълшебница зла ..да вкаменяваш?.
Или славей..да възпяваш...Коя си ти?


http://wonder.blog.bg/izkustvo/2008/05/11/biah-sebe-si.191415
цитирай
30. wonder - diso - Наистина впечатляващо
11.11.2009 13:41
diso написа:
и като чувство, и като стих!


Сърдечно благодаря!
цитирай
31. mileidi46 - Знаех си.....
11.11.2009 13:55
Знаех си...
цитирай
32. wonder - mileidi46 - Знаех си.....
11.11.2009 14:02
Още една разходка?

http://wonder.blog.bg/izkustvo/2009/02/10/nenaprazno.289065
цитирай
33. wonder - ka4ak
11.11.2009 14:03
Всезнайко в страната на всевъзможните невъзможности! ;)))
цитирай
34. ka4ak - аз съм си рак,така че...:)))
11.11.2009 14:26
http://www.chitanka.info/lib/text/2507
цитирай
35. wonder - ka4ak
11.11.2009 14:31
http://wonder.blog.bg/izkustvo/2008/08/23/potok-prez-vremeto.225690
цитирай
36. mileidi46 - Ще си ги препреслушам нощес...
11.11.2009 14:32
преди да заспя:))))))
цитирай
37. mamas - Наистина е слънчева поема!
11.11.2009 14:32
Поздравления!
цитирай
38. wonder - Нощем пиша почти всичките си стихове!
11.11.2009 14:34
mileidi46 написа:
преди да заспя:))))))


Приятности... :)))
цитирай
39. wonder - mamas - Наистина е слънчева поема!
11.11.2009 14:36
Мерси, Слава! Чудностите да те следват в слънчелистния повей на Преживяното вдъхновение, излято изпод перото ти! :)))
Днес съм разсеяна... до влюбване! ;)))
цитирай
40. bizcocho - От зъбаря и право при теб, Чудесн...
11.11.2009 14:42
От зъбаря и право при теб,Чудеснице... душата ми щастливо разплаквате вие с монна... :)))) и полетява... полетява в неземностите си...:)))))

Изведнъж ми изскочи в съзнанието това:

"Жди меня, и я вернусь.
Только очень жди,
Жди, когда наводят грусть
Желтые дожди,
Жди, когда снега метут,
Жди, когда жара,
Жди, когда других не ждут,
Позабыв вчера.
Жди, когда из дальних мест
Писем не придет,
Жди, когда уж надоест
Всем, кто вместе ждет.

Жди меня, и я вернусь,
Не желай добра
Всем, кто знает наизусть,
Что забыть пора.
Пусть поверят сын и мать
В то, что нет меня,
Пусть друзья устанут ждать,
Сядут у огня,
Выпьют горькое вино
На помин души...
Жди. И с ними заодно
Выпить не спеши.

Жди меня, и я вернусь,
Всем смертям назло.
Кто не ждал меня, тот пусть
Скажет: - Повезло.
Не понять, не ждавшим им,
Как среди огня
Ожиданием своим
Ты спасла меня.
Как я выжил, будем знать
Только мы с тобой,-
Просто ты умела ждать,
Как никто другой."

и разбира се веднага ти го изпращам в поздрав, заедно с многото ми усмивки и най-топлите ми чувства към теб! :))))))))
Неземен балсам за душата ми си ти!
цитирай
41. bizcocho - И да знаеш, че не мога да се отделя от ...
11.11.2009 14:44
И да знаеш, че не мога да се отделя от постинга ти...Не мога! И ти и монна ме развълнувахте, та чак и разплакахте с тез прелести :)))))))))
Прегръщам душите ви! :))
цитирай
42. monna - Решила си да ме възпламениш, явно!
11.11.2009 14:44
Е, успя!
Гори, гори огънче..:)))
цитирай
43. wonder - Ей ме на...
11.11.2009 14:56
bizcocho написа:
И да знаеш, че не мога да се отделя от постинга ти...Не мога! И ти и монна ме развълнувахте, та чак и разплакахте с тез прелести :)))))))))
Прегръщам душите ви! :))


http://www.youtube.com/watch?v=4oewCHS_Juk&feature=related
цитирай
44. wonder - Женя... и ти си една факла... ;)))
11.11.2009 14:58
Чакай ме и ще се върна.
Истински ме чакай.
Даже да посърнат
цветовете в мрака,
Чакай в зима, в лято,
в студ и жега чакай,
Даже и когато
другите не чакат.
Губят се писмата
от места далечни,
някой се отмята,
ти ме чакай вечно.

Чакай ме и ще се върна.
Теб не утешава,
че “дошло е трудно
време за забрава”.
Нека майка и синът
да повярват че ме няма
и приятели да спрат
да ме споменават,
Чашата горчива
щом преливат тихо
Чакай! Не отпивай,
Само ме повикай.

Чакай ме и ще се върна.
На смъртта на пук
Казват че прегърнал
съм късмета?Чух
чуждото оплакване,
чуждите сълзи…
Твоето очакване
в огън ме спаси.
В мойта смърт не плакала,
нашта тайна крием тук:
Просто ти си чакала,
както никой друг.

Превод: Георги Динински
цитирай
45. ka4ak - :)))
11.11.2009 15:00
Стефан Маларме.
ВИДЕНИЕ

Луната тъжна е. И ангели в сълзи
в покоя от цветя, сред който дим пълзи,
бленуват с мъртъв лък в ръка и вопли бели
летят, лазура на цветчетата облели.
Часът благословен на първата ни страст.
Но моят Унес – тъй щастлив, че страдам аз! –
опива се с дъха замайващ на тъгата,
без угризения останал след благата
на Блян, отдавна от сърцето ми обран...
Навел очи, без цел се скитах и – о, Блян! –
внезапно зърнах те на улицата, в здрача,
със слънце в къдрите, помислил, че изскача,
щастлива, феята на детските ми дни
и пак през моя сън, обляна в светлини,
върви, оставила – в ръце с букети бели –
снегът от дъхави звездички да се стели.
Преводът е на Кирил Кадийски
цитирай
46. wonder - То да беше огън да го обветри човек, а то - горящи полета от макове... ;)))
11.11.2009 15:03
monna написа:
Е, успя!
Гори, гори огънче..:)))


Тъкмо слушах Антонела Руджери и установих, че има почти неограничен диапазон. Сега се потапям в бездните на Фиордализо и Флавиа Фортунато. Трябва да нарисуваш нещо докато ги слушаш - ще бъде върховно, сигурна съм! :)))
цитирай
47. bizcocho - А ти си ми като енциклопедия и вълшебница по изпълнение на желанията ми:))
11.11.2009 15:07
wonder написа:
Чакай ме и ще се върна.
Истински ме чакай.
Даже да посърнат
цветовете в мрака,
Чакай в зима, в лято,
в студ и жега чакай,
Даже и когато
другите не чакат.
Губят се писмата
от места далечни,
някой се отмята,
ти ме чакай вечно.

Чакай ме и ще се върна.
Теб не утешава,
че “дошло е трудно
време за забрава”.
Нека майка и синът
да повярват че ме няма
и приятели да спрат
да ме споменават,
Чашата горчива
щом преливат тихо
Чакай! Не отпивай,
Само ме повикай.

Чакай ме и ще се върна.
На смъртта на пук
Казват че прегърнал
съм късмета?Чух
чуждото оплакване,
чуждите сълзи…
Твоето очакване
в огън ме спаси.
В мойта смърт не плакала,
нашта тайна крием тук:
Просто ти си чакала,
както никой друг.

Превод: Георги Динински


Никога не съм чела творбата в превод. знам оригинала наизуст. Длагодаря ти за прекрасния превод, Съкровищнице!
И хич не ме препращай към ютубето! От тук днес не мърдам! До припадък ще се наслушам на музиката и до наизустяване ще ти чета творбата! Днес на пц един прозорец ще е вечно отворен ТУК! :) Където и да "ходя" ще те чувам! :)))))))
цитирай
48. wonder - За ангелите от Маркес...
11.11.2009 15:15
ka4ak написа:
Стефан Маларме.
ВИДЕНИЕ

Луната тъжна е. И ангели в сълзи
в покоя от цветя, сред който дим пълзи,
бленуват с мъртъв лък в ръка и вопли бели
летят, лазура на цветчетата облели.
Часът благословен на първата ни страст.
Но моят Унес – тъй щастлив, че страдам аз! –
опива се с дъха замайващ на тъгата,
без угризения останал след благата
на Блян, отдавна от сърцето ми обран...
Навел очи, без цел се скитах и – о, Блян! –
внезапно зърнах те на улицата, в здрача,
със слънце в къдрите, помислил, че изскача,
щастлива, феята на детските ми дни
и пак през моя сън, обляна в светлини,
върви, оставила – в ръце с букети бели –
снегът от дъхави звездички да се стели.
Преводът е на Кирил Кадийски



"Ангелът единствен не участвуваше в тази предизвикана от самия него шумотевица. Адската жега от газените лампи и от жертвените свещи, които му закрепваха за телената мрежа, го зашеметяваше и той не можеше място да си намери - през всичкото време само търсеше къде да се дене в това чуждо гнездо. Най-напред се опитаха да го накарат да яде камфор, на кристали, който според сведенията на съседката бил главната храна на ангелите. Но той не му обръщаше внимание. Също тъй пренебрежително се отнасяше и към папските закуски, които му носеха каещите се - не ги опитваше дори. И никой не можа да разбере защо накрая прояде само смачкани на каша печени патладжани - дали защото беше ангел, или защото беше стар. Единственото му, свръхестествено качество изглежда беше търпението. Особено в началото, когато кокошките кълвяха небесните паразити, от която крилете му бъкаха, когато сакатите скубеха перата му, за да погладят с тях болните си места, а дори и най-набожните го замеряха с камъни, за да го накарат да стане, че да го видят, в цял ръст. Един единствен път успяха да го размърдат, като изгориха гърба му с желязо за клеймене на диви бичета, защото дълги часове не беше се помръдвал и всички помислиха, че е умрял. Той се събуди уплашен, със сълзи на очите. Забърбори нещо на своя неразбираем език и размаха два-три пъти криле, та се вдигна цяла вихрушка от кокоши курешки и лунен прах и духна страшен, съвсем неземен вятър. Мнозина решиха, че той направи така не от яд, а от болка, но след туй все пак много внимаваха ха не му дотягат, защото повечето разбраха, че неговото бездействие не е бездействие на оттеглил се герой, а на ураган в почивка."

"Един много стар сеньор с огромни криле"
Габриел Гарсия Маркес
Превод от испански: Валентина Рафаилова
цитирай
49. wonder - bizcocho
11.11.2009 15:18
Иди виж как пея бейй... ;)))

Спрях да свиря, спрях да рисувам, скоро ще спра да пея и може да измисля някоя нова религия-наука? ;)))
Сега съм се оставила на Закона за Неправенето.
цитирай
50. wonder - Превода е превъзходен наистина! А и поета също! Ето, виж:
11.11.2009 15:21
bizcocho написа:
[quote=wonder]
Никога не съм чела творбата в превод. знам оригинала наизуст. Длагодаря ти за прекрасния превод, Съкровищнице!
И хич не ме препращай към ютубето! От тук днес не мърдам! До припадък ще се наслушам на музиката и до наизустяване ще ти чета творбата! Днес на пц един прозорец ще е вечно отворен ТУК! :) Където и да "ходя" ще те чувам! :)))))))


"Хлапе, не хвърляй камъчета бели.
Не помагат.
Ще се изгубиш в тилилейски пущинак.
Светулките с фалшивите фенери
ще мигнат два пъти, а после - мрак.

Учи очите си на тъмнина.
Да виждаш совите, чакалите, скалите
над мъртви махали, останали без имена.
Да виждаш извора в следата от копито
на някоя съвсем загубена сърна.

… И кръчмата, където страстите кипят...
След пета чаша, всичко ще е мътно
и римите като винарки ще те връхлетят...
Хралупата на думите е толкова уютна."

Георги Динински
цитирай
51. wonder - Жени, Онзи ден говорих с едно светилО на българската поезия. ;)))
11.11.2009 15:31
Един от най-големите критици на поезия в България и самият той автор на доста книги.
Пихме чай с ром и си помълчахме докато се отприщим. Аз съм му нещо като духовна правнучка - така твърди той де... ;)))
Заедно и поотделно установихме, че в България се раждат най-качествените поети като брой/на глава от населението!
И това не е случайно. Колкото повече поети - толкова повече културен шанс за трамплин на страната нагоре.
Много искам да го споделя тук с всички като мъдрост, а той си е мъдрец:
"Когато една държава отрече културата и я завре в кюшето с грижите, то всичко й рухва надолу. От икономиката до туризма и от хляба до душата."
цитирай
52. bizcocho - Прегръщам светилото ти и теб!
11.11.2009 15:42
wonder написа:
Един от най-големите критици на поезия в България и самият той автор на доста книги.
Пихме чай с ром и си помълчахме докато се отприщим. Аз съм му нещо като духовна правнучка - така твърди той де... ;)))
Заедно и поотделно установихме, че в България се раждат най-качествените поети като брой/на глава от населението!
И това не е случайно. Колкото повече поети - толкова повече културен шанс за трамплин на страната нагоре.
Много искам да го споделя тук с всички като мъдрост, а той си е мъдрец:
"Когато една държава отрече културата и я завре в кюшето с грижите, то всичко й рухва надолу. От икономиката до туризма и от хляба до душата."

цитирай
53. wonder - bizcocho
11.11.2009 15:44
Видя ли чудесиите на Мона? Вчерашната и днешната?
Кажи коя ти по-по-най-..., иначе знам, че и двете!?
цитирай
54. wonder - bizcocho
11.11.2009 15:46
http://monna.blog.bg/zabavlenie/2009/11/11/liatna-liubov-kompoziciia.433785

и

http://monna.blog.bg/zabavlenie/2009/11/10/vodna-fantaziia.433040
цитирай
55. анонимен - !
11.11.2009 15:55
Има думи, които правят поета поет.
Нека всеки да се пробва, но малко могат да кажат така, че да вълнуват.Вълнувам се като чета стиховете ти.

".........вселенска и невиждана,
оплела устни в мрежите ти с лудост."

Как си го казала! Браво!
цитирай
56. bizcocho - Ще ви изпратя какво сътворих по лятната любов... Тя ме взриви! :))
11.11.2009 15:58
wonder написа:
Видя ли чудесиите на Мона? Вчерашната и днешната?
Кажи коя ти по-по-най-..., иначе знам, че и двете!?


Но... за сега ще остане "покрито" :)))) Само да намеря "смелост" да го набера, чееее...мързел, мързееел...:)))))))))
И двете са прелест! "Водна фантазия" ме отведе.../за завиждане бях ;) /, ноооо... "лятна любов" ме взриви! :))))))))
цитирай
57. monna - Дела, ти какво правиш?!
11.11.2009 16:01
Как можеш да допуснеш, че Жени, ще ме прескочи..та тя непрекъснато е при мен и гледа и пише и плаче иии...и..
А Флавия Фортунато и аз много я харесвам и слушам, не само заради косата й, като моята..хаххаах!!!:)))
цитирай
58. wonder - А аз не се съмнявам... Само се питах /чрез нея/ дали...
11.11.2009 16:05
monna написа:
Как можеш да допуснеш, че Жени, ще ме прескочи..та тя непрекъснато е при мен и гледа и пише и плаче иии...и..
А Флавия Фортунато и аз много я харесвам и слушам, не само заради косата й, като моята..хаххаах!!!:)))


... ми е правилен Избора! Тя не знае всъщност Защо се питам! ;)))))))))))
Но преди малко се убедих, че тръпките са си точно за Водната Фантазия! ;)))
Ехх, Маргьорит, дали не си някоя преродена Валоа, се чудя? ;)))
цитирай
59. wonder - bizcocho
11.11.2009 16:07
Водната й Фантазия вече е в предпечата, заедно с най-най-ама-най-любимата ми графика. А аз денс-денс.. денс-денс... вчера цял ден.
Абе за обичане си е тази Монна и това си Е!
И ти...
И аз...
Оплезване ала Айнщайн! ;))))))))))))
цитирай
60. wonder - Даам... ти си дълбокост и същевременно екстатично летене, и знаеш! :)))
11.11.2009 16:09
gen написа:
Има думи, които правят поета поет.
Нека всеки да се пробва, но малко могат да кажат така, че да вълнуват.Вълнувам се като чета стиховете ти.

".........вселенска и невиждана,
оплела устни в мрежите ти с лудост."

Как си го казала! Браво!


Благодаря ти от сърце, Ген!
цитирай
61. ka4ak - Маларме,Маркес...:)))
11.11.2009 16:10
wonder написа:
ka4ak написа:
Стефан Маларме.
ВИДЕНИЕ

Луната тъжна е. И ангели в сълзи
в покоя от цветя, сред който дим пълзи,
бленуват с мъртъв лък в ръка и вопли бели
летят, лазура на цветчетата облели.
Часът благословен на първата ни страст.
Но моят Унес – тъй щастлив, че страдам аз! –
опива се с дъха замайващ на тъгата,
без угризения останал след благата
на Блян, отдавна от сърцето ми обран...
Навел очи, без цел се скитах и – о, Блян! –
внезапно зърнах те на улицата, в здрача,
със слънце в къдрите, помислил, че изскача,
щастлива, феята на детските ми дни
и пак през моя сън, обляна в светлини,
върви, оставила – в ръце с букети бели –
снегът от дъхави звездички да се стели.
Преводът е на Кирил Кадийски



"Ангелът единствен не участвуваше в тази предизвикана от самия него шумотевица. Адската жега от газените лампи и от жертвените свещи, които му закрепваха за телената мрежа, го зашеметяваше и той не можеше място да си намери - през всичкото време само търсеше къде да се дене в това чуждо гнездо. Най-напред се опитаха да го накарат да яде камфор, на кристали, който според сведенията на съседката бил главната храна на ангелите. Но той не му обръщаше внимание. Също тъй пренебрежително се отнасяше и към папските закуски, които му носеха каещите се - не ги опитваше дори. И никой не можа да разбере защо накрая прояде само смачкани на каша печени патладжани - дали защото беше ангел, или защото беше стар. Единственото му, свръхестествено качество изглежда беше търпението. Особено в началото, когато кокошките кълвяха небесните паразити, от която крилете му бъкаха, когато сакатите скубеха перата му, за да погладят с тях болните си места, а дори и най-набожните го замеряха с камъни, за да го накарат да стане, че да го видят, в цял ръст. Един единствен път успяха да го размърдат, като изгориха гърба му с желязо за клеймене на диви бичета, защото дълги часове не беше се помръдвал и всички помислиха, че е умрял. Той се събуди уплашен, със сълзи на очите. Забърбори нещо на своя неразбираем език и размаха два-три пъти криле, та се вдигна цяла вихрушка от кокоши курешки и лунен прах и духна страшен, съвсем неземен вятър. Мнозина решиха, че той направи така не от яд, а от болка, но след туй все пак много внимаваха ха не му дотягат, защото повечето разбраха, че неговото бездействие не е бездействие на оттеглил се герой, а на ураган в почивка."

"Един много стар сеньор с огромни криле"
Габриел Гарсия Маркес
Превод от испански: Валентина Рафаилова

http://www.youtube.com/watch?v=B_4ocKN8vqE
цитирай
62. bizcocho - ??????? Ти си се съмнявала, че съм се сетила?ООООО, НЕЕЕЕ! :)))))
11.11.2009 16:10
wonder написа:
monna написа:
Как можеш да допуснеш, че Жени, ще ме прескочи..та тя непрекъснато е при мен и гледа и пише и плаче иии...и..
А Флавия Фортунато и аз много я харесвам и слушам, не само заради косата й, като моята..хаххаах!!!:)))


... ми е правилен Избора! Тя не знае всъщност Защо се питам! ;)))))))))))
Но преди малко се убедих, че тръпките са си точно за Водната Фантазия! ;)))
Ехх, Маргьорит, дали не си някоя преродена Валоа, се чудя? ;)))


Та аз съм маймунка... и откогаааааа ОЧАКВАМ да се сетяяяя :))))))))
Разбира се, че изборът ти е правилен! :) Ти избираш с душата! :))) А към другото се понасочих аз.... ;) Ноооо... веднага се отдръпвам, ако тръгнеш натам :))))))))))))))))))
цитирай
63. bizcocho - хихихи.... писали сме едновременно :))))))))
11.11.2009 16:11
wonder написа:
Водната й Фантазия вече е в предпечата, заедно с най-най-ама-най-любимата ми графика. А аз денс-денс.. денс-денс... вчера цял ден.
Абе за обичане си е тази Монна и това си Е!
И ти...
И аз...
Оплезване ала Айнщайн! ;))))))))))))



Танцувааааам! От удоволствие! :))))))))))))
цитирай
64. wonder - ka4ak
11.11.2009 16:15
След Маларме, Маркес и Фортунато, коктейлът Амброзия за духа е пълен!

И като капак едно Опиянение с още една екстазна песен, много-много-ама много любима!

http://wonder.blog.bg/poezia/2009/08/08/opiianenie.376282
цитирай
65. monna - Точно така си е,.. вие и двете може да ме изстреляте.. и в Космоса!
11.11.2009 16:16
То, не че ми е непозната територия, защото ме зарежда непрекъснато в синьо/майчино/, а аз тук си го трансформирам според гравитацията и обичането и абичащия ме към даден момент..
За обичане съм си - реално и виртуалнои ми се случват разни случки ..вятърни и отнасящи ме планетарно...хахах!!
А този твой блог ако не е един културен, ама много културен форум? Здраве му кажи...!:)))
цитирай
66. wonder - Я да те черпя това, докато отговарям на Женя:
11.11.2009 16:19
monna написа:
То, не че ми е непозната територия, защото ме зарежда непрекаснато в синьо/майчино/, а аз тук си го трансформирам според гравитацията и обичането и абичащия ме към даден момент..
За обичане съм си - реално и виртуалнои ми се случват разни случки ..вятърни и отнасящи ме планетарно...хахах!!
А този твой блог ако не е един културен, ама много културен форум? Здраве му кажи...!:)))


http://wonder.blog.bg/poezia/2009/09/27/bojestven-syn.404928
цитирай
67. wonder - bizcocho
11.11.2009 16:20
Сега знам, че ми четеш мислите или поне междуредията! ;)))
цитирай
68. wonder - А ето ми я, другата Крайност... :)))
11.11.2009 16:24
Болка е...

Трънливо запретнала крясък на врана,
с парченца стъкло на изпята любов,
душата ми – тръпна, оголена рана,
очите ми – някакъв облачен зов.

Крадливо задрямала стара надежда,
в гнездо на отдавна стаена тъга,
съдбата ми в нова посока нарежда,
и с устни разкъсва пак мойта душа.

http://wonder.blog.bg/izkustvo/2007/04/23/bolka-e.63292
цитирай
69. ka4ak - Маларме,Маркес,Моцарт на Фортунато и ти,Амброзия и Нектар екстазен...:)))
11.11.2009 16:37
wonder написа:
След Маларме, Маркес и Фортунато, коктейлът Амброзия за духа е пълен!

И като капак едно Опиянение с още една екстазна песен, много-много-ама много любима!

http://wonder.blog.bg/poezia/2009/08/08/opiianenie.376282

Усмивка...:)))))))
http://vbox7.com/play:313987b2&al=1&vid=
цитирай
70. bizcocho - Попрочитам аз... кооолкото мога...:) и да знаеш, че ме и тресе...вълшебно ме тресе! Ако пък съм я очаквала таз треска! :)))
11.11.2009 16:39
wonder написа:
Сега знам, че ми четеш мислите или поне междуредията! ;)))


Но то съпреживяването си било не по-малко омайно! :))))))
цитирай
71. wonder - ka4ak, може и да си бил някой от рицарите на кръглата маса в епоха от бъдещето. ;)))
11.11.2009 16:40
Маларме,Маркес,Моцарт на Фортунато и ти,Амброзия и Нектар екстазен...:)))

http://www.youtube.com/watch?v=KdT3dOQ8Yds&NR=1
цитирай
72. wonder - Ами... днес съм просто малко повече тук, отколкото Отвъд...
11.11.2009 16:41
bizcocho написа:
wonder написа:
Сега знам, че ми четеш мислите или поне междуредията! ;)))


Но то съпреживяването си било не по-малко омайно! :))))))

цитирай
73. lagrima - Божеее, колко красота и усещания ...
11.11.2009 16:46
Божеее,колко красота и усещания има в твойте стихове!!!Как да ги коментира човек?!Само мога да сваля шапка пред таланта ти и да се приклоня! :)
цитирай
74. wonder - Ето, виж това /по-долу/... Красотата е навсякъде около нас!
11.11.2009 16:52
lagrima написа:
Божеее,колко красота и усещания има в твойте стихове!!!Как да ги коментира човек?!Само мога да сваля шапка пред таланта ти и да се приклоня! :)


http://enchanted.hit.bg/PrevertMonet.htm
цитирай
75. ka4ak - ..........:))))))))))))))))
11.11.2009 16:54
71. wonder - ka4ak, може и да си бил някой от рицарите на кръглата маса в епоха от бъдещето. ;)))

http://vbox7.com/play:eee5a97b&al=1&vid=
цитирай
76. ka4ak - ...............:))))))))))))))))))))
11.11.2009 16:57
71. wonder - ka4ak, може и да си бил някой от рицарите на кръглата маса в епоха от бъдещето. ;)))

http://vbox7.com/play:eee5a97b&al=1&vid=
цитирай
77. wonder - ka4ak
11.11.2009 17:12
Хайде теб да те почерпя /като ценител/ с най-хубавата и женствена Жена:

http://www.youtube.com/watch?v=CB1wBfWqeU4&feature=related
цитирай
78. bizcocho - Това, че бе тук си бе празник за мен :) Но писах и на монна...
11.11.2009 17:19
wonder написа:
bizcocho написа:
wonder написа:
Сега знам, че ми четеш мислите или поне междуредията! ;)))


Но то съпреживяването си било не по-малко омайно! :))))))



Навън е между 28 и 30 градуса, морето ми се разтила под терасата в приказности и си грабвам вашата "Дъх от огън" и.... отлитам... прелитам...докато долетя пак :)))))
цитирай
79. wonder - bizcocho
11.11.2009 17:26
Нашата "Дъх от огън", вече си има по-малка сестричка с по-дълбока същност, която е на път да се роди и в хартиено тяло и багри - "Вселенски шепот". ;)))

цитирай
80. wonder - Когато ти се чете на екран...
11.11.2009 17:33
bizcocho написа:
wonder написа:
Сега знам, че ми четеш мислите или поне междуредията! ;)))


Но то съпреживяването си било не по-малко омайно! :))))))


...ето тук е, при Ведрин:

http://www.vedrin-poetry.org/Books/Vselenski_shepot.pdf
цитирай
81. cefulesteven - Неустоимо е.
11.11.2009 17:35
Неустоимо е.
цитирай
82. monna - Казах ли ти аз, че ще ме изстреляте...
11.11.2009 17:43
..сега се мъдря на "витрината" и двете обрамчваме "картинката"..Много ми е весело..!:)
цитирай
83. wonder - Хахахаххх... Чудничко!
11.11.2009 18:11
monna написа:
..сега се мъдря на "витрината" и двете обрамчваме "картинката"..Много ми е весело..!:)


После ще пращаш снимки и гледки...
Хубава вечер!
цитирай
84. wonder - cefulesteven
11.11.2009 18:13
http://wonder.blog.bg/poezia/2009/08/18/az-iskam-da-se-sybleka-ot-dumite.381859
цитирай
85. ka4ak - eй че разсеяно неземно...
11.11.2009 18:21
wonder написа:
Хайде теб да те почерпя /като ценител/ с най-хубавата и женствена Жена:

http://www.youtube.com/watch?v=CB1wBfWqeU4&feature=related

и това да добавиш
http://www.youtube.com/watch?
v=L64nsXHOoZ8&feature=related
като ценител цъ...:)))))))
цитирай
86. victoriavselena - твоя блог си го пазя като празник
11.11.2009 19:05
толкова е силно вълнуващ. Стих и музика те блъска право в сърцето. Толкова е хубаво че така често си мога да си надничам тук и да си празнувам.
цитирай
87. lb20 - уооу...
11.11.2009 19:26
ВЕЛИКОЛЕПНО Е! БЛАГОДАРЯ ТИ ЗА КРАСОТАТА!
цитирай
88. wonder - ka4ak
11.11.2009 19:36
Ценител, даам... Няма друга притежаваща сексапилната невинност и одухотворения финес и женственост на Моника Белучи, освен Анджелина Джоли, а от моделките такава беше Синди Крауфорд.

Избери си една песен от Фиордализо и се почерпи с нея. ;)))

А сериозно... по Метерлинк "Истински се раждаме в деня когато за пръв път почувстваме дълбоко, че има нещо важно и неочаквано в живота."
цитирай
89. wonder - И аз ти благодаря, Лили... чудеснице!
11.11.2009 19:38
lb20 написа:
ВЕЛИКОЛЕПНО Е! БЛАГОДАРЯ ТИ ЗА КРАСОТАТА!


Водопад от усмивки!
цитирай
90. wonder - victoriavselena - твоя блог си го пазя като празник
11.11.2009 19:39
Прекрасно е, че умееш да празнуваш с духовностите си тук, благодаря ти! :))
цитирай
91. ka4ak - мъъдаам...такъв консултант...:)))
11.11.2009 20:14
wonder написа:
Ценител, даам... Няма друга притежаваща сексапилната невинност и одухотворения финес и женственост на Моника Белучи, освен Анджелина Джоли, а от моделките такава беше Синди Крауфорд.

Избери си една песен от Фиордализо и се почерпи с нея. ;)))

А сериозно... по Метерлинк "Истински се раждаме в деня когато за пръв път почувстваме дълбоко, че има нещо важно и неочаквано в живота."

песен
http://www.vbox7.com/play:fcba0f08&al=1&vid=
а серизно с тея рицари...http://www.vbox7.com/play:fcba0f08&al=1&vid=
от бъдещето...:)))
цитирай
92. monna - "Неполучена плувам" през много сърца наранени и пак..
11.11.2009 20:17
...се завръщам тук , при теб милата ми Тя, дето ме прикова с това стихотворение и не мога да се откъсна..за кой ли път вече го чета...??!!

Сега нещо по-прозаично. Днес не можах да си свърша работата, а и сега имам пак работа..едно пране..и др. неща..толкова много ме държи блога с коментарите и личинте съобщения. Такъв наплив при мен, изглежда че на хората им е домъчняло за моята особа?!
Това ме радва, но е и отговорност, защото не знам дали ще мога да отговоря на очакванията им..
Виждам, че и при теб е много пълно...
Хубав постинг има днес и късна пролет9999 за Маргарита Петкова и новата й стихосбирка..погледни..
цитирай
93. wonder - Хахахаххх... по-добре Неполучена, отколкото Непоискана! ;)))
11.11.2009 20:35
monna написа:
...се завръщам тук , при теб милата ми Тя, дето ме прикова с това стихотворение и не мога да се откъсна..за кой ли път вече го чета...??!!

Сега нещо по-прозаично. Днес не можах да си свърша работата, а и сега имам пак работа..едно пране..и др. неща..толкова много ме държи блога с коментарите и личинте съобщения. Такъв наплив при мен, изглежда че на хората им е домъчняло за моята особа?!
Това ме радва, но е и отговорност, защото не знам дали ще мога да отговоря на очакванията им..
Виждам, че и при теб е много пълно...
Хубав постинг има днес и късна пролет9999 за Маргарита Петкова и новата й стихосбирка..погледни..


Когато пишеш,композираш, рисуваш, твориш... за хората Отговорността винаги е голяма, защото твоята енергия сътворява в този Миг света, а нали знаем, че Всичко е свързано с всичко. ;)))
цитирай
94. ka4ak - за рицарите[18:35:41] vladimir kachakliev: http://www.youtube.com/watch?v=hZ3NZMb34_I
11.11.2009 20:39
комп инвалид...)))
цитирай
95. enjoy6 - Много е хубаво!!!
11.11.2009 20:41
Благодаря за удоволствието да се насладя!
Усмихнати поздрави! :)))
цитирай
96. wonder - rukataki - Чудо
11.11.2009 20:53
rukataki написа:
ДЕЛ'но :)


ОтДЕЛно разбиране за света имаш виждам, в смисъл Ай!, което си е вид космично чудесО! ;)))
цитирай
97. wonder - ka4ak
11.11.2009 20:55
Не се притеснявай, след третия път всичко ми се изяснява и започвам да те разбирам телепатично, емпатично и симпатично! ;)))
Май те превърнахме в поет-меломан в този блог, хахахахахаххх...
цитирай
98. wonder - За мен е Радост!
11.11.2009 20:56
enjoy6 написа:
Благодаря за удоволствието да се насладя!
Усмихнати поздрави! :)))


Бенгалски огън от усмивки!
цитирай
99. ka4ak - със седми клас...:)))
11.11.2009 21:23
wonder написа:
Не се притеснявай, след третия път всичко ми се изяснява и започвам да те разбирам телепатично, емпатично и симпатично! ;)))
Май те превърнахме в поет-меломан в този блог, хахахахахаххх...

хахахахахаххх...:)))
цитирай
100. анонимен - Поисках и
11.11.2009 21:44
днес си купих стихосбирката ти с Ведрин "Дъх от Огън". Много ми харесва!
цитирай
101. wonder - ka4ak - със седми клас...:)))
11.11.2009 22:39
Кой е в седми клас? Първи път неразбрала.
цитирай
102. wonder - Йеее... ето това е един слънчово-блогов продукт от вятърности и огньове. ;)))
11.11.2009 22:42
harvi написа:
днес си купих стихосбирката ти с Ведрин "Дъх от Огън". Много ми харесва!


Като изпопрочетеш, ще разказваш кой дъх как и докъде те облизости с останалия дъхав, светъл свят. ;)))
цитирай
103. ka4ak - Май те превърнахме в поет-меломан в този блог, хахахахахаххх... страстен любител на поезията,
11.11.2009 23:09
със седмокласни поетични напъни,замърсяващ поетичния пейзаж...
отивам в ъгъла наказан...подсмърчам тихичко...
цитирай
104. bizcocho - :) Приказност си е! :))))) Аз днес почти посрещнах залеза с нея :)
12.11.2009 03:08
harvi написа:
днес си купих стихосбирката ти с Ведрин "Дъх от Огън". Много ми харесва!

цитирай
105. papadok - Статистиката е сухо нещо и някак не върви в подобен блог.
12.11.2009 08:59
Но, когато човек преброи коментарите и стиховете, породени от възприятието на твоите, не може да не отдаде дължимото им. Написаното е много чувствено и красиво. Последното изречение не е предизвикано от статистиката ;) Поздрави.
цитирай
106. wonder - Нали знаеш, че...
12.11.2009 09:11
ka4ak написа:
със седмокласни поетични напъни,замърсяващ поетичния пейзаж...
отивам в ъгъла наказан...подсмърчам тихичко...


... "Животът като форма е Поезия, но като функция - проза."
цитирай
107. wonder - Ти си от първите, които имат "Дъх от Огън". ;)))
12.11.2009 09:14
bizcocho написа:
harvi написа:
днес си купих стихосбирката ти с Ведрин "Дъх от Огън". Много ми харесва!



Тя като тираж вече е изчерпана и има малко бройки в книжарниците само. И наистина се чете на един дъх.
цитирай
108. wonder - Ти си си прекрасен и извън статистиките! ;)))
12.11.2009 09:15
papadok написа:
Но, когато човек преброи коментарите и стиховете, породени от възприятието на твоите, не може да не отдаде дължимото им. Написаното е много чувствено и красиво. Последното изречение не е предизвикано от статистиката ;) Поздрави.


Благодаря ти!
цитирай
109. анонимен - винаги когато трябва да кажа нещо ...
12.11.2009 09:47
винаги когато трябва да кажа нещо еднозначно, се разпилявам на гарги. наслаждавам се от вчера на това тук.

вятър и ято
се гонят
между есенните облаци
цитирай
110. ka4ak - Поезията е флагман на изкуствата и свободен полет на мисълта!
12.11.2009 10:07
Обединяващата и фигура демонстрира величието и във всички области на познанието за един по добър и възвишен свят!Поезията е свобода...:)))
цитирай
111. monna - Добро утро, Дела!
12.11.2009 10:23
Още си неполучена..но имам надежда за днес?!
Хубав ден!!
цитирай
112. monna - Пощата...дойде.....
12.11.2009 12:40
получих ги!
ВръХта!!!!:))))))))))))))))
цитирай
113. sark - малеее ..
12.11.2009 15:29
колко много те искаме :):) и как няма :):)
цитирай
114. wonder - Разрошшшш, гарги, под слънчевите облаци!
12.11.2009 15:31
анонимен написа:
винаги когато трябва да кажа нещо еднозначно, се разпилявам на гарги. наслаждавам се от вчера на това тук.

вятър и ято
се гонят
между есенните облаци


Само още един човек ми пише толково красиво хайку като теб. ;)))
цитирай
115. wonder - Ахааа... ти сега ли разбра, че при мен всичко е Връххххта!? ;))))))
12.11.2009 15:35
monna написа:
получих ги!
ВръХта!!!!:))))))))))))))))


Да не говорим за скромността, ахахахаххх...
Много се радвам, че те зарадвах! Подарявай на воля.
А скоро пак ще подаряваш... Хвърчила по Вятъра. Едната на Коледен, другата за Новогодишен подарък, на който има любовнически заслуги към духовните ти небета! :)))
цитирай
116. wonder - Даам... Царицата на Изкуствата е!
12.11.2009 15:41
ka4ak написа:
Обединяващата и фигура демонстрира величието и във всички области на познанието за един по добър и възвишен свят!Поезията е свобода...:)))


И мога смело да го твърдя, защото в мен има много изкуства. Но "Първо бе словото!"
цитирай
117. wonder - Голямо искане падна... ;)))
12.11.2009 15:42
sark написа:
колко много те искаме :):) и как няма :):)


Но то искането в нашия случай е непритежателна необвързаност!
цитирай
118. sark - да да
13.11.2009 09:18
изключително точно казано. Кактои другото написаното красиво :):)
цитирай
119. wonder - Мерси, Крас! :)))
13.11.2009 09:45
sark написа:
изключително точно казано. Кактои другото написаното красиво :):)

цитирай
120. inel379 - Поискай ме...
13.11.2009 19:17
Ще бъде стръмно, бурно, но и тайнствено...
Ще бъде ветровито, тънколунно, но свободно...
Обич немечтана в мен приижда и прелива...
Ласки сбъдваеми чудеса ще сътворяват
в едно лудо завръщане слънчево...

Повикай ме, за да не умират непотребни думите
и приказност неземна, за да има...

Благодаря ти!
Сбъдваемост слънчево-лунна за теб!:)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: wonder
Категория: Изкуство
Прочетен: 15125985
Постинги: 3220
Коментари: 32032
Гласове: 193735
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031