Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
23.03 09:14 - Цинкът - диригент на обмяната
Автор: wonder Категория: Изкуство   
Прочетен: 1021 Коментари: 8 Гласове:
38

Последна промяна: 23.03 09:20

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Цинкът /Zn/ е известен от древни времена. Той е  метален елемент от II група на периодичната система с атомен номер 30 и атомно тегло 65.39.
Природен източник на цинк са редица минерали. В медицината се използва в радиоизотопната диагностика. Той участва в оформяне на спиралите на РНК и ДНК.
Цинкът укрепва имунната система и има детоксикиращо действие - чрез белите дробове той и ензима карбоанхидраза способстват за изхвърлянето на въглеродния диоксид, а чрез чернодробните ензими - за общото обезвреждане на организма от хиляди образования и външни отрови от околната среда.
Свързан с антиоксидантните системи на организма, цинкът е важен биоелемент за поддържане съпротивата на организма срещу външни агенти.
Цинкът участва в абсолютно всички стадии от нарастването и размножаването на клетката. Участва активно в нуклеиновата обмяна, процесите на транскрипция на белтъците, стабилизация на рибозомите и др., изграждането на биомембраните, които са основни структурни елементи на всички органи и тъкани в организма.
Цинкът присъства във всички органи, тъкани и секреции на човешкото тяло.
Над 95 % от целия цинк в тялото, който при жените е 2 г, а при мъжете - 3, се съдържа в клетките, което го прави толкова важен колкото са магнезия и калия. Цинкът отговаря също така за черния дроб, бъбреците, очите, кожата, костната и мускулна тъкан.
Цинкът и магнезият са най-важните елементи за каталитичните и медиаторни функции на целия организъм. Те са част от постоянния състав на тялото, но и дейно участват в безброй процеси.
Цинкът се изхвърля от тялото и неговия постоянен приток е много важен. Цинковата потребност на ден е 15-20 мг сред т.нар. микроминерали. Потребността му за организма е по-голяма от тази на желязото и много по-голяма от тази на останалите микроелементи като мед, манган, йод и др. 
Цинкът се всмуква през тънките черва. При това загубите му могат да бъдат по-големи от абсорбацията, затова го приемайте всекидневно, особено в този период, като хранителна добавка - по възможност тинктура. На ден са достатъчни 5-7 капки цинк, макар да е изчислено, че денонощната потребност, на възрастен, от цинк при човека достига до 15 мг, но относително повече при децата. Елементния статус на цинка рядко се изследва лабораторно при диагностика. Цинкът е открит в състава на 300 ензими или ферментни системи. Цинкът стабилизира редица хормонално-рецепторни комплекси, подобрява инсулиновия профил, необходим е за мастната обмяна в организма, важен е за половите жлези и репродукцията, чрез ензимите регулира обмяната на водата и минералните соли и участва в храносмилането и двигателните функции.
Цинкът подобрява интелектуалните способности, стимулира развитието на мозъка. Особено важен е за сетивата - зрение, обоняние, слух.
Цинкът е важен за БЕЛОДРОБНОТО И КЛЕТЪЧТНО ДИШАНЕ, за транспорта и извеждането на въглеродния диоксид до белите дробове и отделянето му. 
Цинкът има значение за поддържането на алкално-киселинното състояние за вътрешната течна среда в организма. Той благоприятства сърдечно-съдовата система да е в баланс.  Стимулира производството на еритроцитите и левкоцитите и намалява липидите в кръвта, вкл. и лошия холестерол.
Имунитетът силно зависи от цинка.
Цинкът директно стимулира Т-клетките, отговорни за борба с микробите, паразитите и туморите, като укрепва устойчивостта на клетъчните мембрани и пази от посегателствата на риновирусите.
Вече има и пастили с цинк. 
ХРАНИТЕ С ВИСОКО СЪДЪРЖАНИЕ НА ЦИНК СА:  калмари, стриди, гъби, бирена мая, сурови семки, кълнове, червените меса, ядки, яйчен жълтък, зърнени семена, лукови растения, зрял боб, цветния прашец, белите меса, маслено-млечните продукти, шоколадовите изделия, водораслите, най-много кашкавалите, малини, боровинки, шипки, изсушените плодове,хляб, боза и соя.
Високотермичната обработка - пържене и препичане трансформира цинковите съединения.Алкохолът снижава цинковото съдържание. Има връзка между приема на белтъчни вещества и необходимостта от цинк.
Приемайте цинк, той не е токсичен, а е важен за здравето, както и балансираното хранене.




Тагове:   цинк,


Гласувай:
39
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. truthful - Цинкът е важен елемент както и всички останали
23.03 10:16
Цинкът е важен елемент, който е един от жизненоважните елементи в организма. Той е необходим за нормалното функциониране на абсолютно всяка клетка в човешкото тяло.
Нормално в тялото на човека трябва да се съдържат два до три грама цинк. Цинкът е част от ферментите, които осигуряват най-важните функции като растеж, метаболизъм, синтез на белтъчините, активация на имунните реакции, поддържане на паметта, добро зрение, поддържане на вкуса и обонянието, нормално функцио-ниране на половата система.
Пшеничните трици и пшеничните кълнове, както и слънчогледовите и тиквени кълнове, гъбите и стридите съдържат 130 милиграма цинк на килограм продукт.
В свинското, пилешкото, телешкото и дреболиите се съдържат до 140 милиграма на килограм продукт. Речната риба и телешкият дроб съдържат до 85 милиграма, а пълнозърнестият хляб, заешкото месо, жълтъците и ядките съдържат до 50 милигра-ма.
Бирената мая, лукът, чесънът, консервите от месо и риба съдържат до 20 мили-грама цинк на килограм продукт, а белият хляб, плодовете и зеленчуците, морската риба и прясното мляко съдържат до 8 милиграма цинк.
Липсата на цинк може да бъде предизвикана от проблеми на щитовидната жлеза и бъбреците, както и от приемане на противозачатъчни хапчета. Липсата на цинк може да предизвика забавяне на ръста при децата и стерилитет при мъжете и жените, както и импотентност.
Липсата на цинк се изразява и в загуба на паметта и раздразнителност, опадане на косата, поява на черни точки, загуба на апетит и на обонянието, чести инфекции, повишаване на холестерола.
При липса на цинк върху ноктите се появяват бели петна. Често това е един от признаците на алергия. За да се справите с него, консумирайте повече продукти от животински произход, пшенични кълнове, пълнозърнест хляб.
цитирай
2. wonder - Цинкът е важен елемент, който е един ...
23.03 10:18
truthful написа:
Цинкът е важен елемент, който е един от жизненоважните елементи в организма. Той е необходим за нормалното функциониране на абсолютно всяка клетка в човешкото тяло.
Нормално в тялото на човека трябва да се съдържат два до три грама цинк. Цинкът е част от ферментите, които осигуряват най-важните функции като растеж, метаболизъм, синтез на белтъчините, активация на имунните реакции, поддържане на паметта, добро зрение, поддържане на вкуса и обонянието, нормално функцио-ниране на половата система.
Пшеничните трици и пшеничните кълнове, както и слънчогледовите и тиквени кълнове, гъбите и стридите съдържат 130 милиграма цинк на килограм продукт.
В свинското, пилешкото, телешкото и дреболиите се съдържат до 140 милиграма на килограм продукт. Речната риба и телешкият дроб съдържат до 85 милиграма, а пълнозърнестият хляб, заешкото месо, жълтъците и ядките съдържат до 50 милигра-ма.
Бирената мая, лукът, чесънът, консервите от месо и риба съдържат до 20 мили-грама цинк на килограм продукт, а белият хляб, плодовете и зеленчуците, морската риба и прясното мляко съдържат до 8 милиграма цинк.
Липсата на цинк може да бъде предизвикана от проблеми на щитовидната жлеза и бъбреците, както и от приемане на противозачатъчни хапчета. Липсата на цинк може да предизвика забавяне на ръста при децата и стерилитет при мъжете и жените, както и импотентност.
Липсата на цинк се изразява и в загуба на паметта и раздразнителност, опадане на косата, поява на черни точки, загуба на апетит и на обонянието, чести инфекции, повишаване на холестерола.
При липса на цинк върху ноктите се появяват бели петна. Често това е един от признаците на алергия. За да се справите с него, консумирайте повече продукти от животински произход, пшенични кълнове, пълнозърнест хляб.


Чудесно допълнение!
цитирай
3. wonder - Един интересен пример - змията с...
23.03 10:48
Един интересен пример - змията съдържа много цинк, защото той я предпазва от собствената`и смъртоносна отрова.

цитирай
4. wonder - 5 признака за дефицит на цинк в ор...
23.03 10:53
5 признака за дефицит на цинк в организма:

1. изтънява косата и започва да пада;
2. ноктите стават меки и чупливи;
3. афти по лиавицата в устата;
4. по зъбите се появяват кариеси и зъбите стават чупливи;
5. кожата започва да изсъхва, да се лющи и обрива;
/доказано е, че хората с акне имат недостиг на цинк/
цитирай
5. apostapostoloff - Много дофтори са
23.03 13:51
навъдиха, еееееей!
цитирай
6. wonder - Много дофтори са навъдиха, ее...
23.03 15:59
apostapostoloff написа:
Много дофтори са
навъдиха, еееееей!


Много, а все не достигат.
цитирай
7. bojo12345 - Цинкът е полезен за хора с проблемно гърло -
24.03 19:55
предпазват от усложнения на настинката, като вирусна или бактериална инфекция на отслабения организъм. Преди години, а може би и все още, професионалните певци се предпазваха с терапия, съдържаща цинк особено през есенно-зимния сезон. Все пак, основният път за микробите си остава гърлото и носът!
Дано допълнението е важно в сегашния момент:)))
Лека вечер!

Прочети още на: https://www.dnes/health/2017/02/03/vitamini-i-minerali-sreshtu-bolno-gyrlo.330840
цитирай
8. barin - Здравей, Дела. Цинкът е познат о...
25.03 18:05
Здравей, Дела. Цинкът е познат отдавна, но мисля, че късно е изолиран и широко приет в употреба. Помня от времената, когато бях колекционер, че антични цинкови материали и артефакти нямаше. Мисля, че първите цинкови монети бяха китайските цяни и кеши от началото на XVIII век. В аптеките винаги съм виждал шишенца с 15 мг таблетки цинк.
Поздрави!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: wonder
Категория: Изкуство
Прочетен: 10242597
Постинги: 2340
Коментари: 27255
Гласове: 157366
Календар
«  Август, 2020  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31