Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
16.02.2020 12:21 - Историята на една камеа
Автор: wonder Категория: Изкуство   
Прочетен: 2801 Коментари: 12 Гласове:
45

Последна промяна: 16.02.2020 12:24

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Тя е тъжна. И има защо. Вият бръчки гнезда край очите.
Пак в пресъхнало старо русло вади нови дълбаят сълзите.
Тя е тъжна. Не смее назад да погледне през сгърбено рамо
От живота й гузно-богат е останало бъдеще само.

Беше млада, красива, добра. А на никой не даде по малко.
От нектара на свойта душа тя продаваше. Свършваше жалко.
Днес стои срещу образа свой,изкривен от едно огледало.
И готова за сетния бой, доразкъсва горкото си тяло.

Тя е тъжна. И има защо. Никой път не поема след нея.
И обронила морно чело се превръща в студена камеа.

 




Гласувай:
49



Следващ постинг
Предишен постинг

1. elineli - Всичките
16.02.2020 17:28
причини да си ми сърце!
цитирай
2. stela50 - Красиво и тъжно...
16.02.2020 19:57
мъдро и силно послание.
Прекрасен стих и песен!
Благодаря, Дела!
цитирай
3. planinitenabulgaria - Прекрасно, размислящо и донякъде тъжно стихо. Брависимо!!!
16.02.2020 21:02
От първата "серия" стихосбирки" веднага ми станаха любими Тихи вълшебства и Вятърна вълшебница. Върнах се в онези години....
Сега съм особено емоционален, защото преодолях житейски трудности и възприятията ми са изострени.
Брависимо за стихото!
цитирай
4. wonder - Всичките причини да си ми сърц...
16.02.2020 21:13
elineli написа:
Всичките
причини да си ми сърце!


Ти защо се губиш, ЕлиНели? Хич те няма в блога, а на това място му трябват светли, цветни и топли хора като теб.

И като ти напиша името Ели... Нели и веднага съвсем песенно ми идва чудото на Едгар По:


"Звездите среднощни
не са по-разкошни
от нейните чудни очи!
И пурпурът златен
на ден благодатен
залезва... изчезва... мълчи...
пред златните къдри на моята Нели,
изплела вълни от лъчи..."
цитирай
5. wonder - Красиво и тъжно. . . мъдро и силно ...
16.02.2020 21:15
stela50 написа:
Красиво и тъжно...
мъдро и силно послание.
Прекрасен стих и песен!
Благодаря, Дела!


Благодаря, Таня!
Тъжно е, да, но има толкова много такива красиви жени.
Както казвах за подобни ситуации в моето "Апостаси":

Маранята свисти през душата куршумено сита.
И полягат мечти в скута с древната нейна убитост.
Бяга спомен в стръвта на живителна прежна далечност.
И пулсира кръвта преоткрила се в Божата вечност.
цитирай
6. wonder - Прекрасно, размислящо и донякъде ...
16.02.2020 21:19
planinitenabulgaria написа:
Прекрасно, размислящо и донякъде тъжно стихо. Брависимо!!!
От първата "серия" стихосбирки" веднага ми станаха любими Тихи вълшебства и Вятърна вълшебница. Върнах се в онези години....
Сега съм особено емоционален, защото преодолях житейски трудности и възприятията ми са изострени.
Брависимо за стихото!


Благодаря, Коста! Няколко пъти казваш, че си преодолял житейски трудности. Сигурно си преживял нещо тежко, но по-важното е, че си жив, здрав и преодоляващ.
За теб ми идва като подарък един обичан стих на Хайне - "Разумни звезди":

"Настигат краката тъй лесно цветята
в полята без ред нацъфтели;
минават случайно и смазват нехайно
еднакво свенливи и смели.

Дълбоко в морето, там перли несметни
се крият във заливи сини;
но пак ги откриват, пронизват, превиват
в ярема на връв от коприна.

Звездите разумни са спрели безшумно
над земните друми далечни;
в небето среднощно — свещици разкошни —
трептят невредими и вечни."
цитирай
7. batogo - !!!:))) Истина и мъдрост в стих, Wonder!
17.02.2020 10:12
Само истинската Любов дава вечна младост и одухотворена радост. Останалото е илюзия...
цитирай
8. planinitenabulgaria - Благодаря за стихото. Трудности - имам още, но имам и радости:
17.02.2020 10:39
wonder написа:
planinitenabulgaria написа:
Прекрасно, размислящо и донякъде тъжно стихо. Брависимо!!!
От първата "серия" стихосбирки" веднага ми станаха любими Тихи вълшебства и Вятърна вълшебница. Върнах се в онези години....
Сега съм особено емоционален, защото преодолях житейски трудности и възприятията ми са изострени.
Брависимо за стихото!


Благодаря, Коста! Няколко пъти казваш, че си преодолял житейски трудности. Сигурно си преживял нещо тежко, но по-важното е, че си жив, здрав и преодоляващ.
За теб ми идва като подарък един обичан стих на Хайне - "Разумни звезди":

"Настигат краката тъй лесно цветята
в полята без ред нацъфтели;
минават случайно и смазват нехайно
еднакво свенливи и смели.

Дълбоко в морето, там перли несметни
се крият във заливи сини;
но пак ги откриват, пронизват, превиват
в ярема на връв от коприна.

Звездите разумни са спрели безшумно
над земните друми далечни;
в небето среднощно — свещици разкошни —
трептят невредими и вечни."


Две орехчета-бебенца се съревновават, като едното достигна 40 см, а друтого 35. Радостта ми ще бъде още по-голяма, ако за тях има приготвени през м. април подходящо подготвени "жилища" от по 1 куб. метър, където те да бъдат засяти, да порастнат и после свързвани с името ми. Имам такъв случай в Германия в двора на църквата на едно село, Langenhennersdorf, където хората без да ме познават наричат една прекрасна липа "Липата на Коста". Поставили са скамейки под нея и там си почиват.
цитирай
9. wonder - !!!:))) Истина и мъдрост в стих, ...
17.02.2020 17:40
batogo написа:
!!!:))) Истина и мъдрост в стих, Wonder!
Само истинската Любов дава вечна младост и одухотворена радост. Останалото е илюзия...


Страхотно изказано! - "Само истинската Любов дава вечна младост и одухотворена радост."
Благодаря!
цитирай
10. wonder - Две орехчета-бебенца се съревн...
17.02.2020 17:47
planinitenabulgaria написа:
Две орехчета-бебенца се съревновават, като едното достигна 40 см, а друтого 35. Радостта ми ще бъде още по-голяма, ако за тях има приготвени през м. април подходящо подготвени "жилища" от по 1 куб. метър, където те да бъдат засяти, да порастнат и после свързвани с името ми. Имам такъв случай в Германия в двора на църквата на едно село, Langenhennersdorf, където хората без да ме познават наричат една прекрасна липа "Липата на Коста". Поставили са скамейки под нея и там си почиват.


Чудно! И си представих как пият липов чай немците, вместо бира. ;)))
Наричането на дърво трябва да се провери и да се види дали не носи лош късмет.
Ще питам местните баби и ще споделя.
Знам, че само чешма може да се кръщава на човек, но неща от природата - не.
Ще видим...
цитирай
11. rosiela - Времето не щади никого.
19.02.2020 09:33
Силно стихотворение. Поздравления.
цитирай
12. wonder - Времето не щади никого. Силно ст...
19.02.2020 11:23
rosiela написа:
Времето не щади никого.
Силно стихотворение. Поздравления.


Благодаря!
Времето е фикция.
Аморалностите не прощават.
И този вид жени-камеи плащат твърде висока цена когато ги отмине младостта.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: wonder
Категория: Изкуство
Прочетен: 15165751
Постинги: 3224
Коментари: 32053
Гласове: 194023
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031