Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
12.08.2013 15:01 - Baraka*
Автор: wonder Категория: Изкуство   
Прочетен: 20489 Коментари: 53 Гласове:
91

Последна промяна: 12.08.2013 15:11

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image

Светът е огромна барака в калта и кирпича на времето.
Природата миг ни очаква, а после си плащаме семето,
което садили сме срАмотно и гладно в планетата трупали
с лъжи, подлост, зверски измами и много безмислена глупост.

И трябва да помним, че свързани са всичките наши минути,
деяния, грешки и бързеи в измамната крачеща лудост.

Да пазим света и от себе си, от лакоми свръхпроизводства.
Щадящо и нужно да  вземаме, далеч от безумните скотства.
Всепили от Божия кладенец да пазиме с обич Земята.
Каквото от себе си даваме това ще получим в отплата.



*Суфи дума, означаваща "благословия", дъхът същина на живота

image

Хора, гледайте снимания в 24 страни филм „Baraka” на Рон Фрик, за да усетите как всичко е свързано с Всичко.


Тагове:   дела раи,   baraka,


Гласувай:
97



Следващ постинг
Предишен постинг

1. anin - Харесва ми -
12.08.2013 15:20
особено третия куплет!

цитирай
2. wonder - Снимките са от филма - двете край...
12.08.2013 15:29
Снимките са от филма - двете крайности... семплия живот на масаите и лудналия Ню Йорк.
Има уникални невербални филми като "Барака" на Рон Фрик, "Балът" на Еторе Скола, "Стик 3" и почти вс. др. на Ким Ки Дук, които мълчейки говорят много и казват всичко.

Продължението на "Барака" излезе след близо 10 години - през 2011 г., снимано в 25 страни и се казва "Самсара".
цитирай
3. wonder - Харесва ми - особено третия купл...
12.08.2013 15:30
anin написа:
Харесва ми - особено третия куплет!



Ако го и изповядваш житейски спазвайки го, цена няма да имаш! :)))
цитирай
4. stela50 - Всичко е свързано с всичко ... споделям ...
12.08.2013 15:40
...И трябва да помним, че свързани са всичките наши минути,
деяния, грешки и бързеи в измамната крачеща лудост...
Мъдри извечни послания...
Поздрави !
цитирай
5. wonder - Всичко е свързано с всичко. . . сп...
12.08.2013 16:36
stela50 написа:
Всичко е свързано с всичко ... споделям ...
...И трябва да помним, че свързани са всичките наши минути,
деяния, грешки и бързеи в измамната крачеща лудост...
Мъдри извечни послания...
Поздрави !


Животът е път към баланс и трансформация. Живеем в буйните си огньове, за да се преоткрием. Усвояваме с образа, който сме и този, който мечтаем да бъдем.
Самопозовавайки се.
И тогава провиждаме... Всичкото.
цитирай
6. sestra - Непременно ще го гледам.
12.08.2013 16:52
Споменала си "Стик N3" на Ким Ки Дук, обичам го дълбоко, както и "Лъкът" и повечето негови.
цитирай
7. blackpredator - Великолепен филм!
12.08.2013 17:29
Даже за преситена "Дискавъри" душа.
Най съм се кефил на морето облаци в началото с невероятните му кумулус водопади. И на гребенът като копипейст на лавпосланието.:)
А, да и водопадът Виктория. Спомен за времето, когато едва можех да чета, пътувах с Ливингстън през Калахари.
Сегашното ми Калахари, още не съм го минал, да си открия водопада...
Изобщо в Бараката, всеки кадър е метафора...

Бараката по дифолт е тленна, но е подслон...
цитирай
8. compassion - Веднага отивам да го гледам
12.08.2013 18:10
https://www.youtube.com/watch?v=t05z6EpGAfY ´Baraka´ full movie
Много уважавам твоето мнение.
Стихът много ми е близък като идея, знаеш :)
цитирай
9. wonder - Непременно ще го гледам. Споме...
12.08.2013 20:38
sestra написа:
Непременно ще го гледам.
Споменала си "Стик N3" на Ким Ки Дук, обичам го дълбоко, както и "Лъкът" и повечето негови.


Гледай го.
Ким Ки Дук /който никога не е учил режисура/ го изгледай целия /без най-ранните му филми, в които чисти душата си/.
Виж и "Shi gan" /Време/, "Дихание" /Breath (2007)/, "Сън", "Пролет, лято, есен, зима..." и пр Чакам с нетърпение да излезе тазгодишният му филм "Пиета", грабнал "Златния лъв" във Венеция. :)))
цитирай
10. wonder - https://www. youtube. com/wat...
12.08.2013 20:41
compassion написа:
https://www.youtube.com/watch?v=t05z6EpGAfY ´Baraka´ full movie
Много уважавам твоето мнение.
Стихът много ми е близък като идея, знаеш :)


Виж и "Le bal". Много са различни. И все мълчаливо-еволюционни.;)))

http://www.youtube.com/watch?v=DcxZhFd0Pt8
цитирай
11. planinitenabulgaria - Брависимо за Предупреждението, Дела!
12.08.2013 20:48
Ето още едно предупреждение:
Дон Джовани не послуша Командора, не пое по Божия път и последва ето това...

http://www.youtube.com/watch?v=cBmdmFCtTNU
цитирай
12. wonder - Великолепен филм! Даже за пр...
12.08.2013 20:51
blackpredator написа:
Великолепен филм!
Даже за преситена "Дискавъри" душа.
Най съм се кефил на морето облаци в началото с невероятните му кумулус водопади. И на гребенът като копипейст на лавпосланието.:)
А, да и водопадът Виктория. Спомен за времето, когато едва можех да чета, пътувах с Ливингстън през Калахари.
Сегашното ми Калахари, още не съм го минал, да си открия водопада...
Изобщо в Бараката, всеки кадър е метафора...

Бараката по дифолт е тленна, но е подслон...


Дааам... Има филми, които обичам да забравям, за да гледам отново като нови. ;)))
Кумулус юмилис като за нас... летателите. ;)))
Както слънцето прави облаците, а те валят водопадно в сцената, която описваш, така водата на Игуасу става земно-кафява и дъгата се усеща почти твърдо.
Май моите водопади са Виктория. По много причини. И все лични. ;)))
цитирай
13. blackpredator - Хаха,
12.08.2013 23:04
права си, липсват бегемотите. ;)
И моите са Виктория.
Сантимент...
цитирай
14. wonder - ти живееш в някакъв твой свят и по...
13.08.2013 00:43
zuzi0550 написа:
ти живееш в някакъв твой свят и понякога имам чувството, че нямаш връзка с реалноста.


Хахахаххх..., среднощни радости! :)))
Нямам никакво намерение да оспорвам това чудно ваше си чувство!
Черпя ви с 15-я Шекспиров сонет по случай прозрението!
цитирай
15. wonder - Брависимо за Предупреждението, ...
13.08.2013 00:47
planinitenabulgaria написа:
Брависимо за Предупреждението, Дела!
Ето още едно предупреждение:
Дон Джовани не послуша Командора, не пое по Божия път и последва ето това...

http://www.youtube.com/watch?v=cBmdmFCtTNU


Е, Коста, надали е "предупреждение", но беше вдъхновено издихание след посланията на красотата в този чуден филм.
цитирай
16. wonder - Хаха, права си, липсват бегемо...
13.08.2013 00:49
blackpredator написа:
Хаха,
права си, липсват бегемотите. ;)
И моите са Виктория.
Сантимент...


Всяка красота трябва да се съзерцава с безкористна наслада докато изпаднеш от времето и ти се напълни с възторг и екстаз сърцето. ;)))
цитирай
17. jeremy231 - Поздрав и от Катана Сенсей! Ти си казала с поетини думи моята теза,
13.08.2013 12:30
че Бог е стиснат /пестелив/, мързелив /не се хаби да прави нещата поотделно/ и естет. Отделно има едно чувственце за хумооор, да не му се изпречваш на пътя, като е майтапчийски настроен.
цитирай
18. nicodima - Какво е реалност?
13.08.2013 13:26
zuzi0550 написа:
ти живееш в някакъв твой свят и понякога имам чувството, че нямаш връзка с реалноста.


Под покривите на Нотр Дам живеят соколи и имат нахалството да ловуват - и това е реалност, колкото и да ни се вижда чудна...
цитирай
19. wonder - аз не написах точно това в пред...
13.08.2013 14:17
zuzi0550 написа:

аз не написах точно това в предишния коментар, коментара ми е редактиран. както и да е...


Редакцията е осъществима само през твоя акаунт. ;)))
А относно "реалността" от първия ти коментар, жестоко се лъжеш ако мислиш, че тя е по-ценна от всеки херметичен свят. ;)))
В тази връзка горещо ти препоръчвам да изгледаш "Лъкът" на Ким Ки Дук, както и неговия "Пролет, лято, есен, зима... и отново пролет".
цитирай
20. wonder - Поздрав и от Катана Сенсей! Ти си ...
13.08.2013 14:26
jeremy231 написа:
Поздрав и от Катана Сенсей! Ти си казала с поетини думи моята теза,че Бог е стиснат /пестелив/, мързелив /не се хаби да прави нещата поотделно/ и естет. Отделно има едно чувственце за хумооор, да не му се изпречваш на пътя, като е майтапчийски настроен.


От твърденията в тезата ти приемам само 3-тото - Естет.
Моят Бог го има тук: http://wonder.blog.bg/izkustvo/2011/12/07/molitva-ne.862796
Чувството за хумор - едно от най-важните човешки вграждания, от известно време е насилствено опонятено с надстройки, които всеки сам интерпретира по свой начин.
Бог винаги е имал интелигентно чувство за хумор.
Точно този филм, за който говоря тук, показва колко много можем да разрушим от Божествените творения с човешките си ограничени възприятия при дадените ни от Него, безкрайни възможности. :)))
цитирай
21. wonder - Какво е реалност? ти живееш в н...
13.08.2013 14:45
nicodima написа:
Какво е реалност?
zuzi0550 написа:
ти живееш в някакъв твой свят и понякога имам чувството, че нямаш връзка с реалноста.


Под покривите на Нотр Дам живеят соколи и имат нахалството да ловуват - и това е реалност, колкото и да ни се вижда чудна...


А в центъра на София нощем летят прилепи. Вероятно градът е добил съвсем пещерен вид и хорската иреалност отдавна е напуснала обиталището си, за да се настани в главите на избраните. Кеффф! ;)))
цитирай
22. kasnaprolet9999 - Да. . много сме свързани, но малко ...
13.08.2013 14:51
Да ..много сме свързани, но малко хора го осъзнават. Грешките на едни се струпват върху всички. Ако правиш добро, семената се разпръскват в душите и на тези, които в момента не го осъзнават, но след време дават плод. Мисловните процеси също се отразяват в астралния свят, ния сме не само това, което ядем, но и това което мислим и реализираме. Поздрави за стихото, а филма ще го гледам непременно.
цитирай
23. wonder - Да. . много сме свързани, но малко ...
13.08.2013 15:08
kasnaprolet9999 написа:
Да ..много сме свързани, но малко хора го осъзнават. Грешките на едни се струпват върху всички. Ако правиш добро, семената се разпръскват в душите и на тези, които в момента не го осъзнават, но след време дават плод. Мисловните процеси също се отразяват в астралния свят, ния сме не само това, което ядем, но и това което мислим и реализираме. Поздрави за стихото, а филма ще го гледам непременно.


Така е. Единственото, от което трябва да се опазим е престъпното безстрастие и зверския покой на примирението да сме нещо различно /наматричено/ от отреденото ни свише.
цитирай
24. jeremy231 - Брей! Не бил стиснат. Ами що тогава всичко му е на топки? Да си чула за звезда или планета, като зарче?:-)
13.08.2013 18:33
wonder написа:
jeremy231 написа:
Поздрав и от Катана Сенсей! Ти си казала с поетини думи моята теза,че Бог е стиснат /пестелив/, мързелив /не се хаби да прави нещата поотделно/ и естет. Отделно има едно чувственце за хумооор, да не му се изпречваш на пътя, като е майтапчийски настроен.


От твърденията в тезата ти приемам само 3-тото - Естет.
Моят Бог го има тук: http://wonder.blog.bg/izkustvo/2011/12/07/molitva-ne.862796
Чувството за хумор - едно от най-важните човешки вграждания, от известно време е насилствено опонятено с надстройки, които всеки сам интерпретира по свой начин.
Бог винаги е имал интелигентно чувство за хумор.
Точно този филм, за който говоря тук, показва колко много можем да разрушим от Божествените творения с човешките си ограничени възприятия при дадените ни от Него, безкрайни възможности. :)))

Щото пести енергия. За това. И за навързаните неща ще ти кажа. А гътна едни бръмбарчета /пчелите/, а отиде 3/4 от света. А за гадюхарското му чувство за хумор можеш да съдиш и по резултатите от последните избори. :-)))))))))))))
цитирай
25. wonder - Брей! Не бил стиснат. Ами що тогава ...
13.08.2013 19:08
jeremy231 написа:
Брей! Не бил стиснат. Ами що тогава всичко му е на топки? Да си чула за звезда или планета, като зарче?:-)
Щото пести енергия. За това. И за навързаните неща ще ти кажа. А гътна едни бръмбарчета /пчелите/, а отиде 3/4 от света. А за гадюхарското му чувство за хумор можеш да съдиш и по резултатите от последните избори. :-)))))))))))))


Пчелите ги унищожават мобилните устройства и химическите човешки интервенции. Изборите ги манипулират политиканстващите нискочестотни кукловоди. И точно сега влизаш в темата на филма "Барака", чиито подтекст отправя послания към хората-мравки да не мърсят повече планетата с безпардонните си материалИзми, защото Универсът я е създал като съвършено дишащо цяло. ;)))
цитирай
26. jeremy231 - За тебе не знам, но аз си имам спасителен пояс и джапанки, че знаеш... Потопи... :-)
13.08.2013 19:27
wonder написа:
jeremy231 написа:
Брей! Не бил стиснат. Ами що тогава всичко му е на топки? Да си чула за звезда или планета, като зарче?:-)
Щото пести енергия. За това. И за навързаните неща ще ти кажа. А гътна едни бръмбарчета /пчелите/, а отиде 3/4 от света. А за гадюхарското му чувство за хумор можеш да съдиш и по резултатите от последните избори. :-)))))))))))))


Пчелите ги унищожават мобилните устройства и химическите човешки интервенции. Изборите ги манипулират политиканстващите нискочестотни кукловоди. И точно сега влизаш в темата на филма "Барака", чиито подтекст отправя послания към хората-мравки да не мърсят повече планетата с безпардонните си материалИзми, защото Универсът я е създал като съвършено дишащо цяло. ;)))

цитирай
27. evrazol - Притчата за сеяча по разказа на св. евангелисти Лука, Матей и Марко
13.08.2013 22:36
"А когато се събра множество народ, и жителите от всички градове се стичаха при Него, Той почна да говори с притча:

излезе сеяч да сее семе; и когато сееше, едни зърна паднаха край пътя и бяха потъпкани, и птиците небесни ги изкълваха;

а други паднаха на камък и, като поникнаха, изсъхнаха, защото нямаха влага;

други пък паднаха между тръни; и израснаха тръните заедно със зърната и ги заглушиха;

а други паднаха на добра земя и, като изникнаха, дадоха плод стократен.

Като каза това, извика: който има уши да слуша, нека слуша!"

А учениците Му Го попитаха и рекоха: какво значи тая притча?

Той отговори: вам е дадено да знаете тайните на царството Божие, а на другите се говори с притчи, та, като гледат, да не виждат и, като слушат, да не разбират.

Тая притча значи: семето е словото Божие; а това, що падна край пътя, са ония, които слушат; но отсетне дохожда при тях дяволът и грабва словото от сърцето им, за да не повярват и се спасят; а това, що падна на камък, са ония, които, кога чуят словото, с радост го приемат, ала нямат корен и временно вярват, а във време на изкушение отстъпват; а това, що падна между тръните, са ония, които чуят словото, но в живота си се задавят от грижи, богатство и светски наслади и не принасят плод; а това, що падна на добра земя, са ония, които, като чуят словото, пазят го в добро и чисто сърце и принасят плод с търпение.

Като каза това, извика: който има уши да слуша, нека слуша!

А филма си е просто притча :))))))))
цитирай
28. wonder - За тебе не знам, но аз си имам спа...
13.08.2013 22:50
jeremy231 написа:
За тебе не знам, но аз си имам спасителен пояс и джапанки, че знаеш... Потопи... :-)


Чакай да ти цитирам пророк Йеремия:

"Зарикаха против него млади лъвове, нададоха вик и направиха земята му пустиня; градовете му са изгорени, без жители.
...Кой може удържа привикналата на пустиня дива ослица, която със страст в душата си гълта въздух? Всички, които я търсят, не ще се уморят: в месеца й ще я намерят."
Книга на пророк Йеремия, II,15,24
цитирай
29. wonder - Притчата за сеяча по разказа на св. ...
13.08.2013 22:54
evrazol написа:
Притчата за сеяча по разказа на св. евангелисти Лука, Матей и Марко
"А когато се събра множество народ, и жителите от всички градове се стичаха при Него, Той почна да говори с притча:

излезе сеяч да сее семе; и когато сееше, едни зърна паднаха край пътя и бяха потъпкани, и птиците небесни ги изкълваха;

а други паднаха на камък и, като поникнаха, изсъхнаха, защото нямаха влага;

други пък паднаха между тръни; и израснаха тръните заедно със зърната и ги заглушиха;

а други паднаха на добра земя и, като изникнаха, дадоха плод стократен.

Като каза това, извика: който има уши да слуша, нека слуша!"

А учениците Му Го попитаха и рекоха: какво значи тая притча?

Той отговори: вам е дадено да знаете тайните на царството Божие, а на другите се говори с притчи, та, като гледат, да не виждат и, като слушат, да не разбират.

Тая притча значи: семето е словото Божие; а това, що падна край пътя, са ония, които слушат; но отсетне дохожда при тях дяволът и грабва словото от сърцето им, за да не повярват и се спасят; а това, що падна на камък, са ония, които, кога чуят словото, с радост го приемат, ала нямат корен и временно вярват, а във време на изкушение отстъпват; а това, що падна между тръните, са ония, които чуят словото, но в живота си се задавят от грижи, богатство и светски наслади и не принасят плод; а това, що падна на добра земя, са ония, които, като чуят словото, пазят го в добро и чисто сърце и принасят плод с търпение.

Като каза това, извика: който има уши да слуша, нека слуша!

А филма си е просто притча :))))))))


Да! Филмът е духовно преживяване. :)))
А земята е живо същество.
Ако ти е интересно виж и "Самсара", който е продължение на "Барака", пак на Рон Фрик.
цитирай
30. jeremy231 - И преносим климатик си имам, но не го споменах. :-)
14.08.2013 11:10
wonder написа:
jeremy231 написа:
За тебе не знам, но аз си имам спасителен пояс и джапанки, че знаеш... Потопи... :-)


Чакай да ти цитирам пророк Йеремия:

"Зарикаха против него млади лъвове, нададоха вик и направиха земята му пустиня; градовете му са изгорени, без жители.
...Кой може удържа привикналата на пустиня дива ослица, която със страст в душата си гълта въздух? Всички, които я търсят, не ще се уморят: в месеца й ще я намерят."
Книга на пророк Йеремия, II,15,24

цитирай
31. wonder - И преносим климатик си имам, но не ...
14.08.2013 11:31
jeremy231 написа:
И преносим климатик си имам, но не го споменах. :-)


При това разярено слънце е задължителна екстра.
цитирай
32. evrazol - Някой има ли идея, след като усетим и ...
14.08.2013 11:59
Някой има ли идея, след като усетим и разберем, че всичко е свързано с всичко, с какво конкретно би била полезна тази информация.
цитирай
33. wonder - Някой има ли идея, след като усетим и ...
14.08.2013 12:13
evrazol написа:
Някой има ли идея, след като усетим и разберем, че всичко е свързано с всичко, с какво конкретно би била полезна тази информация.


Пълна съм с идеи по темата. Ще ги обсъдим в детайли. Носи си скепсиса за разбиване в миксера на Ноосферата. ;)))
цитирай
34. jeremy231 - Аз имам идея, и ще ти я кажа, но на ухо /в случая, на око/. Никой да не чете!
14.08.2013 12:20
evrazol написа:
Някой има ли идея, след като усетим и разберем, че всичко е свързано с всичко, с какво конкретно би била полезна тази информация.

evrazol, идеята е да счупиш точно определен крак на точно определен стол, че на земята да се изтърси точно определен обект. Така ще се биеш само с краен брой пациенти, а не със всички.
цитирай
35. tomich - wonder - Каквото от себе си даваме това ще получим в отплата...
14.08.2013 13:13
Малките деца мечтаят по-бързо да станат мъже и жени "като татко и мама", а родителите бленуват да се върнат в детските си години. За съжаление, но и за щастие, това е невъзможно.
Реалността не винаги е, или искаме да е, каквато е в съзнанието ни - тогава светът би застинал и саморазрушил. В това е интелигентното Провидение на Върховния. Защото Универсумът е изтъкан, диша и живее ОТ и ВЪВ противоречия в един вечен цикъл от причини и следствия...
"Природата миг ни очаква, а после си плащаме семето,
което садили сме срАмотно и гладно в планетата трупали
с лъжи, подлост, зверски измами и много безмислена глупост.
---------------------------------------------------------------------------
Всепили от Божия кладенец да пазиме с обич Земята.
Каквото от себе си даваме това ще получим в отплата."
Споделям тази безусловна истина и справедливост!
Защото всички се раждаме, живеем и си отиваме под дървота на Живота. Не го ли обгрижваме с Любов и отговорност, то ще залинее и изсъхне...заедно с нас.
Поздрави!
цитирай
36. wonder - wonder - Каквото от себе си даваме ...
14.08.2013 17:45
tomich написа:
wonder - Каквото от себе си даваме това ще получим в отплата... Малките деца мечтаят по-бързо да станат мъже и жени "като татко и мама", а родителите бленуват да се върнат в детските си години. За съжаление, но и за щастие, това е невъзможно.
Реалността не винаги е, или искаме да е, каквато е в съзнанието ни - тогава светът би застинал и саморазрушил. В това е интелигентното Провидение на Върховния. Защото Универсумът е изтъкан, диша и живее ОТ и ВЪВ противоречия в един вечен цикъл от причини и следствия...
"Природата миг ни очаква, а после си плащаме семето,
което садили сме срАмотно и гладно в планетата трупали
с лъжи, подлост, зверски измами и много безмислена глупост.
---------------------------------------------------------------------------
Всепили от Божия кладенец да пазиме с обич Земята.
Каквото от себе си даваме това ще получим в отплата."
Споделям тази безусловна истина и справедливост!
Защото всички се раждаме, живеем и си отиваме под дървота на Живота. Не го ли обгрижваме с Любов и отговорност, то ще залинее и изсъхне...заедно с нас.
Поздрави!


В движението на Природата са записани всички закони, които трябва да спазваме като етичен кодекс към майката-Земя, целостта на която ни съставлява като дух и материя. И накърняването, неспазването или игнорирането на тези фундаментални истини означава да взривим собствената си многовариантна същност.
Както е ясно... ако откъснеш цвете - разлюляваш звезда. :)))
цитирай
37. nikita6864 - .
15.08.2013 00:59
Ashes and Snow*

http://youtu.be/gSX444hQ5Vo

"едно пътуване от себе си, към ...себе си."
цитирай
38. wonder - Някой има ли идея, след като усетим и ...
15.08.2013 12:26
jeremy231 написа:
evrazol написа:
Някой има ли идея, след като усетим и разберем, че всичко е свързано с всичко, с какво конкретно би била полезна тази информация.

evrazol, идеята е да счупиш точно определен крак на точно определен стол, че на земята да се изтърси точно определен обект. Така ще се биеш само с краен брой пациенти, а не със всички.


Тук се разберете с Евразол, защото светът освен, че е недуален, доказва катаминутно, че движението не означава действие, но всички се движим по бръснача на Окам.
цитирай
39. wonder - Ashes and Snow* http://youtu. ...
15.08.2013 12:31
nikita6864 написа:
Ashes and Snow*

http://youtu.be/gSX444hQ5Vo

"едно пътуване от себе си, към ...себе си."


Да, пълно блаженство!
Надник и тук заради ипостаса, пълнокръвната картина и малкостта на правилните действия в човешкия мравуняк, драскащ по планетата: http://www.youtube.com/watch?v=SRNksrz7JEI
цитирай
40. djani - Светът от село, станал...барака.
15.08.2013 13:44
А, по космическите мащаби е може би още по-малък. От Марс, би ни изглеждал като точица. И какво сме ние на този фон? Осъзнати нищожности...
цитирай
41. wonder - Светът от село, станал. . . барака. ...
15.08.2013 16:09
djani написа:
Светът от село, станал...барака.
А, по космическите мащаби е може би още по-малък. От Марс, би ни изглеждал като точица. И какво сме ние на този фон? Осъзнати нищожности...


А някои и неосъзнати нищожности... все още. ;)))
Земята е най-красивото синьо мънисто гледано от Космоса и ще си самоспретне катарзис рано или късно, за да се пречисти от издевателствата людски, като ни руинира за кой ли път. ;)))
Но нали знаем, че по-добре да изгубим в кауза, която един ден ще спечели, отколкото да спечелим в такава, която един ден ще загуби и в тази връзка си мисля, че осъзнаването на нищожността е много свързано с Първото блаженство.
цитирай
42. lion1234 - Вчера,
15.08.2013 18:48
покрай секретните файлове на КГБ, се натъкнах на филм с подобна на нищената от теб еко-етична тематика - филмът бе на някакъв французин и се казваше ,,Дом''. И сред заснетите от различните точки на планетата кадри най-ярко се наби в съзнанието ми един кадър от Нигерия: на преден план бяха заснети нагъчкани една до друга дървени бараки, обитавани от местното население, а в дъното компания им правеха грандиозни нефтени платформи. Та така: изобилие от нефт, но все пак страната тъне в мизерия! Да не говорим пък и за фаталните последици от нефтодобива върху ландшафта - бяха представени покъртителни кадри от Канада!
Колкото до етиката, в същата тази поредица от секретни файлове се натъкнах на интересен епизод от края на войната във Виетнам: съзнавайки тоталния си крах, Щатите решават да нанесат ядрен удар върху Виетнам. Копчетата са натиснати, атаката с ракетите е задвижена, но изведнъж системата засича и планът за ядрена атака е осуетен по ,,вина'' на един ярко светещ в небето розов ,,цилиндър'', т.е. от ...извънземните. Последните, според авторите на поредицата, са осуетили и падането на Тунгуския метеорит на земята, взривявайки го високо в атмосферата. Не се наемам да твърдя доколко са верни тези твърдения, но е факт, че има някакви сили, някакви ,,ангели-хранители'',които осуетяват всевъзможните опити на някои луди глави да ни въвлекат в планетарна катастрофа.
В резюме: нашата планета, вселената, като цяло, имат своите защитни механизми и всякакви наши опити да пренаредим битийната им подредба са повече от абсурдни. Водени от Своеволието, обаче, ние можем да променим нашето лично битие дотам, че то да се превърне в истински ад: това е основното послание на мъдрата Етика. Тя ни учи, че ,,всичко е позволено'', но че не всичко позволено е ползотворно. Затова ни припомня ,,ефекта на пеперудата'', както и изречението на мъдрия Анаксимандър.
Поздравления за повдигната тема!
цитирай
43. wonder - Вчера, покрай секретните файлове ...
16.08.2013 02:47
lion1234 написа:
Вчера, покрай секретните файлове на КГБ, се натъкнах на филм с подобна на нищената от теб еко-етична тематика - филмът бе на някакъв французин и се казваше ,,Дом''. И сред заснетите от различните точки на планетата кадри най-ярко се наби в съзнанието ми един кадър от Нигерия: на преден план бяха заснети нагъчкани една до друга дървени бараки, обитавани от местното население, а в дъното компания им правеха грандиозни нефтени платформи. Та така: изобилие от нефт, но все пак страната тъне в мизерия! Да не говорим пък и за фаталните последици от нефтодобива върху ландшафта - бяха представени покъртителни кадри от Канада!
Колкото до етиката, в същата тази поредица от секретни файлове се натъкнах на интересен епизод от края на войната във Виетнам: съзнавайки тоталния си крах, Щатите решават да нанесат ядрен удар върху Виетнам. Копчетата са натиснати, атаката с ракетите е задвижена, но изведнъж системата засича и планът за ядрена атака е осуетен по ,,вина'' на един ярко светещ в небето розов ,,цилиндър'', т.е. от ...извънземните. Последните, според авторите на поредицата, са осуетили и падането на Тунгуския метеорит на земята, взривявайки го високо в атмосферата. Не се наемам да твърдя доколко са верни тези твърдения, но е факт, че има някакви сили, някакви ,,ангели-хранители'',които осуетяват всевъзможните опити на някои луди глави да ни въвлекат в планетарна катастрофа.
В резюме: нашата планета, вселената, като цяло, имат своите защитни механизми и всякакви наши опити да пренаредим битийната им подредба са повече от абсурдни. Водени от Своеволието, обаче, ние можем да променим нашето лично битие дотам, че то да се превърне в истински ад: това е основното послание на мъдрата Етика. Тя ни учи, че ,,всичко е позволено'', но че не всичко позволено е ползотворно. Затова ни припомня ,,ефекта на пеперудата'', както и изречението на мъдрия Анаксимандър.
Поздравления за повдигната тема!


Всичко е възможно! Камерен спектакъл са човешките простъпки. :)))
цитирай
44. evrazol - Аз не съм толкова елементарен. Моят скепсис не е спирачка, а двигател
16.08.2013 21:48
wonder написа:
evrazol написа:
Някой има ли идея, след като усетим и разберем, че всичко е свързано с всичко, с какво конкретно би била полезна тази информация.


Пълна съм с идеи по темата. Ще ги обсъдим в детайли. Носи си скепсиса за разбиване в миксера на Ноосферата. ;)))


Този хаос е подреден
Ноосферата не е миксер
ще чувствстваме докато разберем -
че чувствата са от смисъл.

Смисълът пък е оная звезда
която люлеем откъсвайки цвете
И която ни казва че "тук и сега"
са моментната вечност.

Ако разбираме всичко това
едва ли ще станем по-мъдри
Просто ще преоткрием света
в своята същност.

Няма как хиляди богове
да населяват земята,
но дано се научим поне
да не газим цветята.

Всичко е звързано с всичко а аз
съм промеждутък от време,
цвете, звезда, ноосферен колапс
и лъчене.
цитирай
45. wonder - Този хаос е подреденНоос...
16.08.2013 22:59
evrazol написа:


Този хаос е подреден
Ноосферата не е миксер
ще чувствстваме докато разберем -
че чувствата са от смисъл.

Смисълът пък е оная звезда
която люлеем откъсвайки цвете
И която ни казва че "тук и сега"
са моментната вечност.

Ако разбираме всичко това
едва ли ще станем по-мъдри
Просто ще преоткрием света
в своята същност.

Няма как хиляди богове
да населяват земята,
но дано се научим поне
да не газим цветята.

Всичко е звързано с всичко а аз
съм промеждутък от време,
цвете, звезда, ноосферен колапс
и лъчене.


Човешката карма – пътят към Бога ни,
житейската наша симфония.
Път със въпроса на вечното: "Мога ли
аз от хаос да раждам хармония?"

http://wonder.blog.bg/izkustvo/2007/05/07/vechniiat-vypros.67866
цитирай
46. cinderellathespy - Здравей, wonder :)
22.08.2013 11:12
Винаги ми е приятно като надникна при теб.
Стиха ти ми напомни две неща - по някакъв начин сме вечни не като тела, дори може би не като души, а като част от енергията на цялостното нищо, но вечният копнеж на душата и вечното падение на телата винаги ни възпрепятстват да осъзнаем тази вечност и да живеем по един как да се изразя... по-благоприятен за Цялото начин. Покорих един връх и знаеш ли - там, далеч от цивилизацията и близо до небето и вятъра се почувствах за първи път от много време в Собственото ми Аз (онова, което е единствен извор на силата ми), а второто нещо за което се сетих е едно стихо по повод на един филм, който гледах преди време - > http://somewhereinthewind.blogspot.com/2013/02/blog-post_25.html. Обвързани сме през пространството и безвремието и именно тази обвързаност ни движи напред, за съжаление бавно... просто защото сме човеци...
Поздрави от мен и хубави летни дни!:))

Ели
цитирай
47. vostroto - Дамм, добре казано, Уондер!. . . ...
22.08.2013 12:33
Дамм, добре казано, Уондер!...
Определено вървим срещу Бога, и дори няма значение дали това е Природата, "ваяла" ни милиони години, или галактичен свръхинтелект.
Защото в първия случай Човекът реже клона на който е седнал, унищожавайки методично и умишлено Природата, а във втория, разядени от алчност, егоизъм, безчовечност, и войни, изглеждаме навярно като един неуспешен експеримент в очите на този свръхинтелектуален Създател!
Какво тогава би направил Той с нас? Естествено, ще ни "дръпне шалтера", и ще се заеме с ново съзидание, ако успее да преодолее разочарованието си.
Както биха направили хората, ако бяха създали примерно човекоподобен робот, и той се обърне срещу тях... Ще му дръпнат шалтера...
Поздрави!
цитирай
48. monaliza121 - Да пазим Земята от себе си
22.08.2013 15:13
Да пазим себе си от Земята.
Ние сме едно цяло. Разделението ще ни унищожи.
Док. филм е наслада за окото, а разумът поема в търсене на смисъла. Безсловесието ражда "златотърсачи".
Поздрав, Дела, вдъхновен стих!:)
цитирай
49. wonder - Винаги ми е приятно като надникна ...
22.08.2013 17:50
cinderellathespy написа:
Винаги ми е приятно като надникна при теб.
Стиха ти ми напомни две неща - по някакъв начин сме вечни не като тела, дори може би не като души, а като част от енергията на цялостното нищо, но вечният копнеж на душата и вечното падение на телата винаги ни възпрепятстват да осъзнаем тази вечност и да живеем по един как да се изразя... по-благоприятен за Цялото начин. Покорих един връх и знаеш ли - там, далеч от цивилизацията и близо до небето и вятъра се почувствах за първи път от много време в Собственото ми Аз (онова, което е единствен извор на силата ми), а второто нещо за което се сетих е едно стихо по повод на един филм, който гледах преди време - > http://somewhereinthewind.blogspot.com/2013/02/blog-post_25.html. Обвързани сме през пространството и безвремието и именно тази обвързаност ни движи напред, за съжаление бавно... просто защото сме човеци...
Поздрави от мен и хубави летни дни!:))

Ели


За Върха и Вятъра... знам за какво говориш. Живея го. Чудно е. ;)))
А за хората... уж-лесният за възприемане факт, че нищо материално няма смисъл на този свят, защото идваш и си отиваш гол от тук, е много труден за прозрение сякаш.
В едно мъдро послание казва:
"Вратата, зад която кротко ни очаква добродетелта, трудно се отваря; вратата, зад която изкусително ни тегли порокът, трудно се затваря…"
Хубаво е да сме готови и за двете врати. :)))

http://wonder.blog.bg/izkustvo/2007/05/31/dar-bojii.75394
цитирай
50. wonder - Да, в преносния, но по-добре в пр...
22.08.2013 17:53
yohnny написа:
Да, в преносния, но по-добре в прекия.
http://www.welt.de/wissenschaft/umwelt/article119196637/Die-Menschheit-lebt-weit-ueber-ihre-Verhaeltnisse.html?fb_action_ids=495370520553972&fb_action_types=og.


Изчетох го. Има резон, разбира се, но и Екологията вече е преексплоатирана като наука. Хубавото е, че Земята се възстановява енергийно по-бързо отколкото си мислим, а и основните й ресурси са в Сибир /2/3 от всички земни в цял свят/ и са непокътнати все още. По-тревожно е твърдението на Слава Севрюкова /единствен по рода си психотронен феномен/ за отнемането на част от Сибир, вследствие война.
Земята е живо същество и знае как да се отърси и предпази от нас, унищожавайки ни когато се наложи. Там преносен смисъл няма. :)))
цитирай
51. wonder - Дамм, добре казано, Уондер!. . . ...
22.08.2013 17:55
vostroto написа:
Дамм, добре казано, Уондер!...
Определено вървим срещу Бога, и дори няма значение дали това е Природата, "ваяла" ни милиони години, или галактичен свръхинтелект.
Защото в първия случай Човекът реже клона на който е седнал, унищожавайки методично и умишлено Природата, а във втория, разядени от алчност, егоизъм, безчовечност, и войни, изглеждаме навярно като един неуспешен експеримент в очите на този свръхинтелектуален Създател!
Какво тогава би направил Той с нас? Естествено, ще ни "дръпне шалтера", и ще се заеме с ново съзидание, ако успее да преодолее разочарованието си.
Както биха направили хората, ако бяха създали примерно човекоподобен робот, и той се обърне срещу тях... Ще му дръпнат шалтера...
Поздрави!


Дал си напълно реална трактовка на суровата действителност, която винаги е в уникална хармония с нас и накърнявайки я, задължително накърняваме себе си. Човек трябва да се самообича, следвайки природните закони и да обича ближните си, земята и природата-творец с наситена емоция, чувствителност и грижа сякаш от това зависи живота, щастието и благоденствието му..., а това е факт.
Няма да ни дръпнат шалтера. Просто ще оцелеят високочестотните и чисти духовни вибрации, а другото ще се... отлее, което може да е и чиста метафора на "шалтер" всъщност. И все пак ни е даден свободния Избор да Сме имайки или да Бъдем можейки. Ценностните условията са пределно ясни.;)))
цитирай
52. wonder - Да пазим себе си от Земята. Ние сме ...
22.08.2013 18:01
monaliza121 написа:
Да пазим себе си от Земята.
Ние сме едно цяло. Разделението ще ни унищожи.
Док. филм е наслада за окото, а разумът поема в търсене на смисъла. Безсловесието ражда "златотърсачи".
Поздрав, Дела, вдъхновен стих!:)


Тази твоя мисъл:"Безсловесието ражда "златотърсачи", ми асоциира с едни космични послания на Слава Севрюкова.
Тя казва следното:
"Божият син сега е Слово."
"Съзрях: Творецът изтръгна звезден облак трептяща светлина от себе си. Превърна я в лъчисти прашинки.
Разпръсна ги.
Разлетяха се в красив огромен рояк.
Миг след това вложи по една от тях във всяко от човешките същества."

http://wonder.blog.bg/izkustvo/2010/08/01/pytiat-na-sylzite.585026
цитирай
53. анонимен - Толкова много коментари,
23.08.2013 22:44
че просто няма какво повече да се добави ! :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: wonder
Категория: Изкуство
Прочетен: 15162861
Постинги: 3224
Коментари: 32053
Гласове: 194008
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031