Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
13.03.2013 20:52 - Хора, къде са врабчетата на София?
Автор: wonder Категория: Изкуство   
Прочетен: 35879 Коментари: 86 Гласове:
70

Последна промяна: 13.03.2013 23:31

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Нямаше ме почти месец и днес забелязах, че над София е странно тихо, прехвърчат гълъби, врани и косове, но няма нито едно врабче.
Попитах и ми казаха, че от около месец врабчетата в София са изчезнали.
Някой знае ли каква е причината за това?
Днес се разходих из Докторската градина, край "Александър Невски" и Руската църква, градинката на Кристал и... никъде нямаше нито едно врабче. Дърветата изглеждат още по-голи и тъжни след такова пълно обезлюдяване.
Има ли врабчета в другите градове?
Преди около два месеца на една магистрала в Гърция видях много врабчета нападали мъртви по целия участък, сякаш нещо ги беше покосило.
И днес в София странната тишина ме стресна.
Ако някой знае причината или повода за изчезването на врабчетата, моля да ми разкаже.





Тагове:   врабчета,   врабчетата,


Гласувай:
73



Следващ постинг
Предишен постинг

1. djani - Живея на вилата и там си чуруликат.
13.03.2013 21:06
Проблема е в градските зони. Виж www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId.
цитирай
2. rustocks - Мисля, че ние сме причината.
13.03.2013 21:16
Мисля, че ние сме причината.
цитирай
3. wonder - Проблема е в градските зони. Виж ...
13.03.2013 21:24
djani написа:
Проблема е в градските зони. Виж www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId.


Не знам къде ти е вилата и в кой град си, но в полите на Витоша няма нито едно врабче.
цитирай
4. wonder - Мисля, че ние сме причината. Нали ще ...
13.03.2013 21:25
rustocks написа:
Мисля, че ние сме причината.


Нали ще се пречистим? Някои от нас... ;)))
цитирай
5. wonder - Живея на вилата и там си чуруликат. А ...
13.03.2013 21:38
djani написа:
Живея на вилата и там си чуруликат.


А казваха, че врабчето е с най-голям праг на поносимост, относно влошаване на околната среда за живот, сред птиците след гълъбите. Започвай да ги отглеждаш, храниш и разрояваш на вилата.
Не забравяй да прибавиш и няколко кошера, защото ми казаха, че пчелите отново масово умирали.
цитирай
6. pvdaskalov - Казват...
13.03.2013 22:42
Казват, че плъховете първи напускали потъващия кораб. Дали врабчетата и пчелите не са онзи първи сериозен индикатор за обезлюдяването на страната?
цитирай
7. wonder - И в другите градове ли са изчезна...
13.03.2013 22:51
И в другите градове ли са изчезнали?
Утре ще проверя в Пловдив.
цитирай
8. wonder - Казват, че плъховете първи напу...
13.03.2013 22:53
pvdaskalov написа:
Казват, че плъховете първи напускали потъващия кораб. Дали врабчетата и пчелите не са онзи първи сериозен индикатор за обезлюдяването на страната?


Няма да се обезлюдим - ще мутираме. ;)))
Току-що един познат каза, че в София има над 300 незаконни клетки на мобилните оператори и те унищожават врабчетата.
цитирай
9. wonder - Пчелите също умират от мобилните мрежи.
13.03.2013 23:01
http://wonder.blog.bg/izkustvo/2011/01/27/wanderer.674452

Една от хипотезите е, че за загиването на пчелните популации в САЩ, Великобритания, Германия, Гърция, Италия, Португалия, Испания, Полша, Украйна и на мн. др. места в катаклизмени количества за местната популация, са виновни Акарите Вароа, чието изтребване е наложило третиране с Оксалова киселина. Вследствие нея Меда става отровен.
Но основно твърдение си остава, че причина са радиосигналите на мрежовите оператори.
цитирай
10. kasnaprolet9999 - Гугутките първи изчезнаха, вра...
13.03.2013 23:08
Гугутките първи изчезнаха, врабчета съшо, но отскоро, вероятно заради електромагнитната замърсеност. Чудя се как ние сме още живи.
цитирай
11. wonder - kasnaprolet9999
13.03.2013 23:14
Пролет, казват, че гугутките са единствените птици признати от орнитолозите за чисто български по произход и местонахождение, но те са започнали да мигрират към Гърция някъде около 1975 г. и сега на юг е пълно с тях, защото е екологично-чисто все още.
Ние се надявам да се приспособим.
Но това с врабчетата е много стряскащо. :(((
цитирай
12. magnoliya - Да, аз миналата година забелязах, ...
13.03.2013 23:41
Да, аз миналата година забелязах, че и при нас не се виждат врабчета. През лятото се появиха, но пак изчезнаха някъде. Наистина и гугутките бяха изчезнали, но се появиха, даже си имат гнездо наблизо на едно дърво.
Дали не търсят по-чиста природна среда, защото у нас пръскат с някакви химикали постоянно. Сигурно сте виждали пътеката от отровни химикали, която остава след прелитащите над България самолети. Дано да не съм права, но мисля, че проблемът е там.
цитирай
13. sestra - Отдавна се случва това,
14.03.2013 06:34
по-малко са сякаш. Но пък около мен в центъра (не София), където е гъчкано със сгради, пеят много други птички, ама много пеят, вече целогодишно. Виждам и врабчета в интерес на истината, но в определени дни.
цитирай
14. andrei - wonder-Врабчета има на купчини,
14.03.2013 07:34
по количките за пазаруване пред "Кауфланд"Младост.Там е тихо и спокойно,а и Витоша е близо.Бягат от центъра на София,понеже е много шумно и въздуха не е чист.И аз ги харесвам много тези малки пернати герои!!!
цитирай
15. didoignatov - При мен врабчета, дал Бог...
14.03.2013 09:42
но боровете започнаха да съхнат поголовно. Разговарях с по-възрастни хора и те не помнят да се е случвало преди. Прозореца ми гледа към пожълтелите дървета и картината е покъртителна :(
цитирай
16. kostas - Къде отидоха врабчетата , лошите хора ги прогониха с дейноста си за печалба и влияние!!
14.03.2013 09:48
И аз до миналата година зимата се забавлявах да храня врабчетата и гугутките от квартала с хляб в двора. Дори и една две мишки се прокрадваха и си взимаха парченце хляб .Това си беше забавление зимно време .Градът ни е на 7 - 8 км. от летище Крумово и то както се настаниха ВВС на НАТО ,в околноста настана АД . Когато излетят самолетите на 2-3 минута достигат свръх -звуков режим на работа съпроводен с жесток звук като от мощен снаряд. Птиците се вдигат на ята и кръжат в паника .Прозорците на сградите кънтят ,кучетата лайт .Получаваш усещане ,че започва война . Хората от околните села се оплакват ,че кокошките им са спрели да снасят яйца. Необяснимо ми изсъхнаха 3 черешови дръвчета 2 асми и прасковата .Съседите споделят същото .Явно обслужването на военната техника изисква мощни комуникационни съоражения ,които оказват отрицателно въздействие на чуствителните летателни способности на птиците и насекомите и те бягат .А какво е отражението за хората на никой не му се обяснява!!Самата реакция на птиците е показателна за голяма беда засягаща и нас . Но те бедите са толкова много ,че да се чудиш от къде да започнеш със защитата си. Излизат на яве едни индивиди , който за власт и пари унищожават природата и хората ,там е отговорът!!! Поздрави .
цитирай
17. tantri - Здравей!
14.03.2013 10:37
Тази статия прочетох миналата година. Тя дава отговори - http://www.agro.bg/topical/article40043.html.
цитирай
18. sande - Санде: Това е знак от небето! Трябва да го разчетем ...
14.03.2013 10:39
Миналата година поставих в края на двора в едно дърво "шведска маса" за врабчета, където редовно слагах хляб, трохи. Намериха масата и не спираха да я посещават. Сега идват единици. Вярно е, че нещо се случи. Тук, около река "Скакля" в кв. Вердикал на Банкя също ги няма.

В Кв. Люлин видях обаче много гълъби, едри, охранени, самодоволни. Не се страхуват от хората. Явно че те процъвтяват. Храна - колкото искаш, под покривите - уютни квартири. Рай за гълъби.
цитирай
19. alexs - Има ги все още но и в морският град, ...
14.03.2013 10:44
Има ги все още но и в морският град, откъдето съм, са намалели силно.....
цитирай
20. wonder - "Популацията на врабчета в ...
14.03.2013 11:27
"Популацията на врабчета в цяла Западна Европа намалява с огромни темпове, сочат данни на Националния музей по естествена история в Париж. Намаляването им е особено драстично във Великобритания, където са включени в Червения списък на застрашените птици. Според Фредерик Барото от Френския център за изследвания върху биологията на популациите положението в страната е много сериозно и там врабчетата на практика са изчезнали като вид. Това е потвърдено от проучвания и в други страни."

Казвайте за другите градове как е.

В София е зловещо-тихо.
цитирай
21. wonder - Хора, правете хранилки ако имате ...
14.03.2013 12:04
Хора, правете хранилки ако имате възможност.

Врабчетата не са мършояди като гълъбите и враните, те се хранят с насекоми, семена, трохи...

Казват, че ако изчезнат врабчетата, както и пчелите, загиваме. Врабчетата чистят околната среда и според квантовата теория трелите им стимулират растежа на всичко живо в природата.

В София видях ято от огромни птици с перчем на главата. За пръв път ги виждам.
цитирай
22. planinitenabulgaria - Така е - стихва чуруликането на този вид птици по градовете, Дела!
14.03.2013 12:08
Последният им пристан бе Централна гара, където те намираха храна през зимата. Там обаче те няма къде да гнездят. Ще напиша постинг на тази тема когато имам време, като ще включа в него повече застрашени от изчезване животнски видове - от дървесните бълхи през пчелите, врабчетата, сърните, та до хищниите животни, които се хранят с тях.
Има обаче животински видове, които дават могъщи популации, защото условията, които са неподходящи за другите животински видове са подходящи за тях. Това са плъховете и дивите свини, два други вида премълчавам, но уточнявам, че жизнената им среда са боклуците.
Добре е, когато човек ходи не само да гледа, но и да вижда.
Брависимо за това сезиране, дано се замислят повече хора!
Коста
цитирай
23. monella - 20. wonder - "Популацията на врабчета в ...
14.03.2013 12:32
В Пловдив има врабчета. Тази сутрин видях 4 на едно храстче.. Дано не са последните..
цитирай
24. ve6titsa - Не знам причината.
14.03.2013 13:16
Аз живея в един пловдивски квартал и дори съм направила клипче с телефона си как врабчетата са накацали на брезичките пред къщата и ядат семенца.
цитирай
25. apostapostoloff - Изби ги птичият грип,
14.03.2013 14:23
разбира се. Толкова ли сте кухи?...
цитирай
26. compassion - Дали причината не е в промените на климата
14.03.2013 14:30
В България високите летни температури станаха може би непоносими за врабченцата. Тук (в Холандия) имаме много птички и миналата година съобщиха, че се наблюдава прииждане на нови видове птици и насекоми, не присъщи за тези земи (за съжаление и някакви огромни комари и кърлежи). Да, и за пчелите имаше тревога ...
Кога ще осъзнаеме, че всичко е свързано и нарушението на баланса може да се окаже катастрофално за "рая на земята" ...
цитирай
27. wonder - Апостолов,
14.03.2013 14:31
дръпни едни примарни дирекции, кармичен хороскоп, няколко синастрии с гълъби и врани, и кажи каква е истинската причина.
Финала е за твоята теза:

http://vbox7.com/play:b30f5999
цитирай
28. wonder - Тантри,
14.03.2013 14:36
мерси!
Странното е, че орнитолозите и еколозите също станаха изчезващ вид, а хората обсебени от бедите за насъщния забравят за природата, която е истинската ни хранилка всъщност.
цитирай
29. wonder - Санде: Това е знак от небето! Т...
14.03.2013 14:39
sande написа:

Санде: Това е знак от небето! Трябва да го разчетем ... Миналата година поставих в края на двора в едно дърво "шведска маса" за врабчета, където редовно слагах хляб, трохи. Намериха масата и не спираха да я посещават. Сега идват единици. Вярно е, че нещо се случи. Тук, около река "Скакля" в кв. Вердикал на Банкя също ги няма.

В Кв. Люлин видях обаче много гълъби, едри, охранени, самодоволни. Не се страхуват от хората. Явно че те процъвтяват. Храна - колкото искаш, под покривите - уютни квартири. Рай за гълъби.


Нещо се е случило в последния месец. Преди месец и половина чуруликаха. Ако ходиш до Клисурския манастир, ще кажеш дали там има врабчета.
Странно е, че във Вердикал няма... Банкя поне я мислехме за чиста с тези рози на ветровете.
цитирай
30. wonder - Дали причината не е в промените на ...
14.03.2013 14:42
compassion написа:
Дали причината не е в промените на климата
В България високите летни температури станаха може би непоносими за врабченцата. Тук (в Холандия) имаме много птички и миналата година съобщиха, че се наблюдава прииждане на нови видове птици и насекоми, не присъщи за тези земи (за съжаление и някакви огромни комари и кърлежи). Да, и за пчелите имаше тревога ...
Кога ще осъзнаеме, че всичко е свързано и нарушението на баланса може да се окаже катастрофално за "рая на земята" ...


Осъзнаването е вътрешна потребност.
Хората са обременени от битовизми и даже не знаят, че врабчетата са изчезнали.
Вчера имах няколко срещи и на всички попитах знаят ли какво е станало и за мое учудване никой не беше забелязъл, че врабчетата ги няма.
цитирай
31. wonder - Изчезването им, поне в София, на...
14.03.2013 14:49
watchtowerman написа:
Изчезването им, поне в София, настъпи много рязко.
Миналата - 2012, седях на пейка в градинката до черквата "Св. Седмочисленици". Хапвах сандвич, а наоколо рояк гълъби търсещи паднали и подхвърлени от мен трохи и залчета. През годините често го правя тук. Изведнъж ме жегна мисъл:"Къде са врабчетата?" Имах ясни спомени, че само година преди това - 2011, те също бяха на рояци тук, в градинката, и аз пак подхвърлях трохи и залчета и наблюдавах как врабчета бяха по-бързи и ловки от тромавите гълъби в борбата им за храната. Дори гълъбите ги гонеха със сирата на по-големи, но врабчетата бързо отлитаха надалеч, понесли в човките си парченцата хляб. Но сега, през лятото на 2012, врабчетата ги нямаше. И не само тук, забелязах, че ги няма из цялата градска София, само в покрайнините ги има, на Витоша, но са много малко. НЕЩО СЕ Е СЛУЧИЛО ВНЕЗАПНО за да изчезнат така скоростно. Не намирам отговор в нито една от изброените тук, а и на други места, причини за този феномен, защото тези причини си съществуват от доста по-отдавна.


Да, случило се е нещо.
Вероятно е вид облъчване.
Хетеродинно или друго.
цитирай
32. wonder - При мен врабчета, дал Бог. . . но ...
14.03.2013 14:54
didoignatov написа:
При мен врабчета, дал Бог... но боровете започнаха да съхнат поголовно. Разговарях с по-възрастни хора и те не помнят да се е случвало преди. Прозореца ми гледа към пожълтелите дървета и картината е покъртителна :(


В чист град си с малко население. Хранете ги врабчетата щом ги има. Пазете ги.
Това, че дърветата пожълтяват и особено боровете, които покафеняват и изсъхват уж безпричинно е тенденция от няколко години и във Витоша, Люлин планина, Плана, Пирин и Рила.
цитирай
33. wonder - Отдавна се случва това, по-малко ...
14.03.2013 14:58
sestra написа:
Отдавна се случва това, по-малко са сякаш. Но пък около мен в центъра (не София), където е гъчкано със сгради, пеят много други птички, ама много пеят, вече целогодишно. Виждам и врабчета в интерес на истината, но в определени дни.


Не знам в кой град си, но как така врабчетата се появяват "в определени дни" само?
цитирай
34. wonder - 24 и 25
14.03.2013 15:00
Значи в Пловдив има врабчета. Пазете ги. :)))
В София няма нито едно.
По-късно ще отида в най-озеленената част на Младост гдето някой каза, че е виждал да има врабчета днес.
цитирай
35. ivoki - Под Киноцентъра ...
14.03.2013 15:07
все още има доста птици, вкл. и врабчета. Боровете ми не съхнат, градината е разкошна...... Има и катерици и таралежи и полски мишки.... Но....... много е важно какво излъчваме ние самите...... Сутрин дивите птици са на прозореца ми и не отлитат когато го отворя, понякога ми позволяват да ги докосна докато кълват от хранилката.....
Помислете какво излъчвате..........
цитирай
36. wonder - planinitenabulgaria
14.03.2013 15:11
С нетърпение чакам да кажеш какво се е случило с врабчетата?
Останалите животни са друга тема.
Врабчето е жизнено-важна птичка за околната среда и здравето на хората. То е лакмус за възможността да оцелеем в урбанизирана и замърсена среда.


цитирай
37. wonder - Ивоки,
14.03.2013 15:22
В София излъчването е отврат от поне 10 години... откакто населението се увеличи двойно и тройно, а зелените площи се реституираха и застроиха. Какво да излъчва некачествената среда замърсявана безогледно и безпардонно, блоковите силози за хора наречени "жилища" или ужасните МОЛ-ове с нечистоплътна изкуствена среда и осветление?
Трябваше да опазят и реиновират поне романтичните централни улички с китни зелени дворчета и дървета в центъра.
Никога не е имало правилна градска политика в столичния град. Прадядо ми казваше, че само Димитър Петков като кмет на София е правил чудеса.

цитирай
38. ivoki - wonder,
14.03.2013 15:32
В мегаполисите е така. Не са най доброто място за живеене......
Нищо не може да се направи......
Гледах едно интервю с един от тези които протестират по улиците. Той каза:
"Мразя София, прекалено много софиянци живеят тук!" Оставям го без коментар......
цитирай
39. katan - От минала година не съм виждала врабче.
14.03.2013 15:39
Има много гълъби наоколо и свраки, но врабче не се вижда.
Преди време четох някъде /из пресата/, че врабчетата ще изчезнат, както и пчелите.
До сега не бях се замисляла, че врабчетата при нас ги няма.
Лакмусът го няма.
цитирай
40. wonder - Катя,
14.03.2013 16:13
има нещо гнило в София.
Ако изчезнат пчелите спира опрашването на растенията и всички ние сме пътници...

Врабчетата са също толкова важни. Никога не ценим нещо толкова прекрасно докато не го изгубим.

Май трябва да спрем да приемаме безценните Дарове на Природата за даденост и да ги унищожаваме с маниакалната комерсиализация на всичко, защото накрая нас ще ни "изчисти" природата.
цитирай
41. mariposatracionera - Боже, какво
14.03.2013 16:23
оставяме на децата си? Тревожно е.
цитирай
42. georgimarinov - Истината е съвсем проста! Хванаха ...
14.03.2013 17:15
Истината е съвсем проста! Хванаха си пътя хайванчетата, че тука ще умра'т от глад или някой по високо по хранителната верига ще си реши проблема (времено) с оцеляването ци :)
цитирай
43. seasonofthewitch - Спокойно, wonder, тук са врабче...
14.03.2013 17:57
Спокойно,wonder,тук са врабчетата:).В моя квартал си ги има.Летят си по козирките на кооперациите,стоят си по клоните на дърветата и прехвърчат по храстите:).
цитирай
44. danailvdimitrov - в края на есента снимах много "аерозолни" самолети над София
14.03.2013 18:06
Дали има връзка не знам, но аерозолната война има подобни ефекти, измиране на пчели (спира опрашването на дърветата и посевите), окапване на плодовете ( това за поредна година е факт на много места в България) и други подобни....
цитирай
45. wonder - Вещик,
14.03.2013 18:40
не знам в кой квартал на София си?
Днес Андрей каза, че в Младост има.
В Люлин, гдето дишат Банкенски въздух /единственият изобилстващ с отрицателни йони и най-чистия край София/ няма врабчета, а и Санде каза, че в един от кварталите на Банкя също няма врабчета. Преди седмица са забелязани няколко врабчета и в двора на ХМС /Младост-1/, които са изчезнали след няколко дни.
Искрено се надявам, че ги има някъде и ще се завърнат.
Иначе други пойни птички има - косовете вече са тук, синигери, чучулиги и др.
цитирай
46. wonder - Боже, какво оставяме на децата си? ...
14.03.2013 18:43
mariposatracionera написа:
Боже, какво оставяме на децата си? Тревожно е.


Страшно е

Страшно е да бъдеш неспокоен.
Да живееш с ритъм опростен.
Да замръзваш в полумрака зноен.
Да увяхваш млад и неспасен.

http://wonder.blog.bg/izkustvo/2010/11/13/strashno-e.634003?reply=2368986
цитирай
47. wonder - В мегаполисите е така. Не са най д...
14.03.2013 18:53
ivoki написа:
В мегаполисите е така. Не са най доброто място за живеене......
Нищо не може да се направи......
Гледах едно интервю с един от тези които протестират по улиците. Той каза:
"Мразя София, прекалено много софиянци живеят тук!" Оставям го без коментар......


Е, някои хора обичат да мразят. Ние сме плод на Изборите си.

В екологичен план може да се направи много... като забранят изсичането на дървета, които са над 15-годишни и всяко дърво да се осиновява и обгрижва, както осиновявахме животни в зоопарка, за да оцелеят, като следят при застрояването да има реално осъществени 30 % зелени площи, като се инвестира в ландшафтната улична и покривна архитектура и пр.
цитирай
48. wonder - Истината е съвсем проста! Хванаха ...
14.03.2013 18:56
georgimarinov написа:
Истината е съвсем проста! Хванаха си пътя хайванчетата, че тука ще умра'т от глад или някой по високо по хранителната верига ще си реши проблема (времено) с оцеляването ци :)


За гълъбите бях чувала, че ги ловуват и изяждат, но за врабчетата - не.
Ако имаше котки по улицата на София щях да имам обяснение, но кучетата изядоха котките. Това е и причината за увеличаване популацията на плъховете, както каза по-горе Коста Вътков.
цитирай
49. wonder - в края на есента снимах много &qu...
14.03.2013 18:59
danailvdimitrov написа:
в края на есента снимах много "аерозолни" самолети над София
Дали има връзка не знам, но аерозолната война има подобни ефекти, измиране на пчели (спира опрашването на дърветата и посевите), окапване на плодовете ( това за поредна година е факт на много места в България) и други подобни....


Възможно е...
цитирай
50. wonder - Има ги все още но и в морският град, ...
14.03.2013 19:02
alexs написа:
Има ги все още но и в морският град, откъдето съм, са намалели силно.....


Казаха, че в Бургас са на изчезване, а във Варна мигрират в околностите.
цитирай
51. wonder - monella и ve6titsa
14.03.2013 19:03
Благодаря!
В Пловдив значи има врабчета. :)))
цитирай
52. wonder - И аз до миналата година зимата се ...
14.03.2013 19:04
kostas написа:
И аз до миналата година зимата се забавлявах да храня врабчетата и гугутките от квартала с хляб в двора. Дори и една две мишки се прокрадваха и си взимаха парченце хляб .Това си беше забавление зимно време .Градът ни е на 7 - 8 км. от летище Крумово и то както се настаниха ВВС на НАТО ,в околноста настана АД . Когато излетят самолетите на 2-3 минута достигат свръх -звуков режим на работа съпроводен с жесток звук като от мощен снаряд. Птиците се вдигат на ята и кръжат в паника .Прозорците на сградите кънтят ,кучетата лайт .Получаваш усещане ,че започва война . Хората от околните села се оплакват ,че кокошките им са спрели да снасят яйца. Необяснимо ми изсъхнаха 3 черешови дръвчета 2 асми и прасковата .Съседите споделят същото .Явно обслужването на военната техника изисква мощни комуникационни съоражения ,които оказват отрицателно въздействие на чуствителните летателни способности на птиците и насекомите и те бягат .А какво е отражението за хората на никой не му се обяснява!!Самата реакция на птиците е показателна за голяма беда засягаща и нас . Но те бедите са толкова много ,че да се чудиш от къде да започнеш със защитата си. Излизат на яве едни индивиди , който за власт и пари унищожават природата и хората ,там е отговорът!!! Поздрави .


Всичко е свързано с Всичко!
цитирай
53. wonder - Да, аз миналата година забелязах, ...
14.03.2013 19:11
magnoliya написа:
Да, аз миналата година забелязах, че и при нас не се виждат врабчета. През лятото се появиха, но пак изчезнаха някъде. Наистина и гугутките бяха изчезнали, но се появиха, даже си имат гнездо наблизо на едно дърво.
Дали не търсят по-чиста природна среда, защото у нас пръскат с някакви химикали постоянно. Сигурно сте виждали пътеката от отровни химикали, която остава след прелитащите над България самолети. Дано да не съм права, но мисля, че проблемът е там.


Къде е "при вас"? Гугутката обича чиста среда и щом околната среда се замърси, тя напуска гнездото. Врабчетата имат най-висок праг на поносимост след гълъбите и затова е страшно, че те са изчезнали.
Сещам се за "Пилето" на Уилям Уортън и неговото: Може би понякога е най-добре да си сляп, за да виждаш нещата такива каквито са, и да не си заслепен от начина, по който изглеждат.
цитирай
54. travell - :) да вметна и аз две три думи
14.03.2013 19:17
врабчета има, просто не ги виждате защото са много малко. Аз на покрива на нашия блок/живея на последен етаж/съм виждал сова. При това през деня. Седи си просто и дреме. От къде се е появила незнам. Предполагам че яде основно врабци и плъхове, което до някъде обяснява по-малкия им брой.
цитирай
55. wonder - travell
14.03.2013 19:35
В центъра на София - разбирай от бул. "Ал. Стамболийски" - Зоните до Университета, вкл. и кв. Лозенец, врабчета няма. В южните и западните квартали - също няма.
В Изток и Гео Милев също няма. За Младост се чуват противоречиви и откъслечни твърдения, които ще проверя утре.
Та... надали совата е изяла ятата в София, които и в снега чуруликаха доскоро. ;)))
цитирай
56. seasonofthewitch - Живея в "Изток". Тук са ...
14.03.2013 19:36
Живея в "Изток".Тук са си.Но като алармира се замислих,че е възможно това обезпаразитяване в началото на лятото,което се прави срещу комари и кърлежи по тревните площи на парковете да е довело до изчезване на храната им,а от там и до намаляване на тяхната популация.
цитирай
57. danailvdimitrov - там е работата, че те единствени с гълъбите никъде не ходят и...
14.03.2013 19:46
wonder написа:

Искрено се надявам, че ги има някъде и ще се завърнат.
Иначе други пойни птички има - косовете вече са тук, синигери, чучулиги и др.


щом ги няма значи са измрели! При това тази зима далеч не беше тежка....мистерия.
цитирай
58. penchoan - Врабчетата са едни от най-малките ...
14.03.2013 20:52
Врабчетата са едни от най-малките птици и отровите действат първо на тях и на пчелите. Най-вероятно ръсенето от самолети с Кемтрейлс дава резултат. После ще изчезнат гълъбите и ще дойде ред на хората.
цитирай
59. wonder - Току-що ми потвърдиха, че и в Бургас ...
14.03.2013 21:07
Току-що ми потвърдиха, че и в Бургас няма врабчета.
Само гълъби и гларуси.
цитирай
60. wonder - seasonofthewitch
14.03.2013 21:13
Единия ми офис е в Изток /между Японското и Иракското посолство/ и там няма врабчета.
Ти сигурно си близо до парка. Дано там оцеляват. Много се радвам и ще се разходя утре специално, за да ги видя.
цитирай
61. wonder - там е работата, че те единствени с ...
14.03.2013 21:16
danailvdimitrov написа:
там е работата, че те единствени с гълъбите никъде не ходят и...
щом ги няма значи са измрели! При това тази зима далеч не беше тежка....мистерия.


Това разказах в началото... как преди два месеца буквално видях голям брой врабчета изпопадали мъртви на магистралата за Солун на доста дълъг участък и не можах да си го обясня, а и нямаше кой/как да питаме.
цитирай
62. wonder - Врабчетата са едни от най-малките ...
14.03.2013 21:19
penchoan написа:
Врабчетата са едни от най-малките птици и отровите действат първо на тях и на пчелите. Най-вероятно ръсенето от самолети с Кемтрейлс дава резултат. После ще изчезнат гълъбите и ще дойде ред на хората.


Все си мисля, че някак ще се одухотворим и оцелеем като вид Хомо Луденс, който в един момент осъзнава, че е духовно същество с човешки потребности, които бидейки само 3 на брой раждат огромен на брой желания, а това често ескалира до безмислено тровене на природата-майка.
цитирай
63. wonder - Явно и в Горна Оряховица са изчезнали врабчетата.
14.03.2013 21:40
http://nikikm.blog.bg/politika/2013/02/07/vrabcheta.1050907

Врабчета
Николай Москов

Чик,чирик, къде сте сиви?
Де се губите,къде хвърчите?
ето, станаха години,
Как не чувам да цвърчите.

Няма вече сутрин рано,
Кой да ми запее,
Сладкогласно да ми казва,
Ставай,слънце грее!

И очите ми да радва,
С караници и игрички,
С боеве и със скандали,
За дребни трохички.

На зима, настръхнали,
Топчици –кълбета,
Прехвърчате,подскачате,
Ята от врабчета.

Само преди две години,
Хранех ви по трийсе,
Днеска гледам, едно няма,
Да хвръкне и скрий се!

Защо веч ви няма, мили?
Май няма и мушици,
Пчелите и те на изчезване,
Отровени птици!

Нима днес не виждате,
Слепи, оглупели хора,
Как чезне животът,
С врабчето от двора?!
цитирай
64. beckslover - Спирам си колата денем,
14.03.2013 21:43
в сянката на един люляк. Постоянно я цапат врабците, особено когато няма листа.
Тая зима колата ми е чиста. Няма и един чирик.:(
цитирай
65. wonder - Бекси,
14.03.2013 21:46
значи и в Русе са изчезнали. :((

София,
Бургас,
Русе,
Горна Оряховица...

Ужасна тишина, нали?
цитирай
66. meiia - Много
14.03.2013 22:23
тъжно...
И едно голямо NB!
за хората..
И аз много ги обичам.
цитирай
67. batogo - !!!:)))
15.03.2013 07:23
Както децата ни, така и врабчетата бягат от местата, където няма любов! Това е обяснението ми, Wonder. :(
цитирай
68. wonder - тъжно. . . И едно голямо NB! за х...
15.03.2013 11:52
meiia написа:
тъжно...
И едно голямо NB!
за хората..
И аз много ги обичам.


Една от любимите ми хипотези в квантовата теория е тази, че птичите трели стимулират растежа на растенията и образуването на хлорофила, пречистват хората и зареждат ефира с чудни енергии. Обожавам птичите хорове!
цитирай
69. wonder - Както децата ни, така и врабчетата ...
15.03.2013 11:54
batogo написа:
Както децата ни, така и врабчетата бягат от местата, където няма любов! Това е обяснението ми, Wonder. :(


Никой, нищо и никъде не може да вирее без любов, но смятам, че "напускането" на врабчетата е принудително, ако въобще са оцелели.
Виж за децата нещата са по-различни. Ние имаме само две важни неща - крилата и корените.
цитирай
70. cornflower - ужас,
15.03.2013 17:20
и тук, до морето, в моя север ги няма...
цитирай
71. elineli - Тъжа им,
15.03.2013 18:52
,Звездичке. Прозорецът ми е на ~ километър от морето и тук са си били винаги у дома. Няма ги... :(
цитирай
72. seasonofthewitch - Видя ли врабчета под парк-хотел...
15.03.2013 19:08
Видя ли врабчета под парк-хотела?:)
цитирай
73. shaffi - в някои райони ги наричат- коминарчета...
15.03.2013 20:21
може би врабците да ги е страх от страховитите черни врани, които ги има в изобилие в София, това съм забелязала ...може би?!!лека...
цитирай
74. monna - Няма ги врабчетата, наистина...
15.03.2013 22:19
Днес, се спрях дя послушам едно единствено птиче на едно дърво, така хубаво пееше!:) Или беше синигерче или чучулига, не можах да го видя, защото беше нависоко. Една жена се спря до мен и тя погледна нагоре, да го види и се заприказвахме, през това време заподскачаха и две чернобели свраки...
Та, тази жена ми каза, че на централния площад "Тройката" прогонили гълъбите и врабчетата със специални аларми, издаващи звуци на хищници, за да избягат и
да не цапат плочите. Не ми се вярва, но тя ми каза, че още миналата година писали във вестника.
цитирай
75. wonder - ужас, и тук, до морето, в моя север ги ...
15.03.2013 22:28
cornflower написа:
ужас,
и тук, до морето, в моя север ги няма...


Шабла, нали?
цитирай
76. wonder - Тъжа им, , Звездичке. Прозорецът ...
15.03.2013 22:29
elineli написа:
Тъжа им, ,Звездичке. Прозорецът ми е на ~ километър от морето и тук са си били винаги у дома. Няма ги... :(


Интересно, никой от крайморските градове не каза, че е видял врабчета... И в морската градина ли няма?
цитирай
77. wonder - Вещик,
15.03.2013 22:32
видях на 2 места и се успокоих леко, но бяха малко.
От Младости-те има само в Младост-4 съвсем в покрайнините.

цитирай
78. wonder - Марги,
15.03.2013 22:34
кой ги е прогонил с такива хищнически аларми?
Някаква преднамерена инициатива ли е?
цитирай
79. wonder - може би врабците да ги е страх от с...
15.03.2013 22:41
shaffi написа:
може би врабците да ги е страх от страховитите черни врани, които ги има в изобилие в София, това съм забелязала ...може би?!!лека...


Наистина е пълно с гарги, врани и гълъби.
Сега остава да си обучим белите врани да пеят.
Сивите нямат такива заложби, но затова пък са моногамни.
Те са врабчоподобни, но не са врабци.
Врабецът е уникална птичка.
Надявам се да се завърнат с пролетния цъфтеж.

цитирай
80. hristo27 - Прочети това:
16.03.2013 10:56
"Сред причините за изчезването на врабчетата могат да се посочат на първо място намаляването на зелените площи и застрояването. „Зеленото пространство е нужно на птиците. Има реки, които минават през София, както и в други европейски столици, но в тези градове реките не се бетонират и дървесната растителност край тях не се изсича. Зелените площи дават възможност на птиците да се крият, да си намират храна..."

"...Врабчетата гнездят по стрехите на покривите, в пукнатини, което вече не е възможно, когато се строят сгради със стъклопакет. Освен това – когато на място на къща с двор, се построи кооперация, застрои се цялата площ и се остави ивица с райграс, вече липсва това, което е важно за птиците..."
цитирай
81. zvezdichka - Здравей Дала Раи!
20.03.2013 14:53
Прочетох темата и коментарите. Ще споделя и от Русе моите наблюдения. Вчера отивайки на работа минавам покрай паметника Альоша и там има едни декоративни дървета с много клони и в това дръвче щъкаха и писукаха много врабчета. На връщане от работа се прибирам по търговската улица и отново в такова дърво, но в центъра на града. С чисто сърце тези дръвчета мога да ги кръстя врабчови, защото са като птичи кошер :). Зарадвах им се, защото обичам цвърченето на врабците.
цитирай
82. island - Ужасно!!!!
20.03.2013 19:45
За пчелите знаех, но за врабчетата научавам сега!
Направо настръхвам докато чета за проблема!
Аз съм от Стара Загора и още утре ще се разходя из града, за да видя какво е положението тук.
Миналата година дори направих къщичка за птички, но май си остана необитаема...
Самоунищожението ни продължава... :(
цитирай
83. esen - На 2 март 2013 съм снимала последните врабчета :(
21.03.2013 23:01
Сега ги няма, няма, няма... И е нямо :(
цитирай
84. injir - В градовете дойдоха ята от врани или ...
24.03.2013 18:47
В градовете дойдоха ята от врани или гарги. Те са врагове на врабчетата. Вероятно ятата врабци са забегнали заради тях.
цитирай
85. vihrogonche - тъжнооо...
01.04.2013 15:47
:(
цитирай
86. andorey - Привет
07.04.2013 12:54
И аз забелязах изчезването на врабчетата в последно време. Също написах постинг по въпроса в блогър след като прочетох малко материали по темата... http://andorey.blogspot.com/2013/04/blog-post.html
Причините изглежда са комплексни... Дано да успеем да открием истинската причина и да обърнем тенденцията на масовото изчезване на врабчетата.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: wonder
Категория: Изкуство
Прочетен: 15161421
Постинги: 3224
Коментари: 32053
Гласове: 194008
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031