Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
17.02.2012 21:00 - Тълпата
Автор: wonder Категория: Изкуство   
Прочетен: 28042 Коментари: 82 Гласове:
97

Последна промяна: 23.02.2012 15:02

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

 

image

Крайъгълни насилия посичат
площадите на древна агора.
Тълпата агресивно-демонична
потъпква вещо своите права.

Вандалстваща, безока, безпардонна,
тълпата храни собствената сган
с най-тъжна безчовечност и зловонност
на своя бездуховен ятаган.

Премазани, горящите руини
бележат лудостта на този век.
Тълпата е най-страшната робиня.
А робът е най-жалкият човек.

http://www.capital.bg/multimedia/fotogalerii/2012/02/13/1765068_fotogaleriia_anarhiia_v_atina/

Древна Елада, люлката на демокрацията, философията, астрономията... отдавна не е това, което беше. Там царува тълпата. Най-страшното човешко волеизявление!
Днес са разбили Музея на Акропола. Разбит е и Музея на Олимпия, в Патра...
В неделя около Монастираки в центъра на Атина са разбити и ограбени 46 магазина, 22 банки, застрахователните компании фалират, олигархията повлича крах, а тълпата обсебва улиците и руши.

 

/Снимката е личен архив/


Тагове:   дела раи,   тълпата,


Гласувай:
97



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mariposatracionera - Не мога да повярвам, Дела!
17.02.2012 21:20
Та това е страшно. Накъде вървим? А стихът ти е невероятна проява на изявено силно социално чувство и болка. Благодаря ти!
цитирай
2. wonder - Та това е страшно. Накъде вървим? А ...
17.02.2012 21:24
mariposatracionera написа:
Та това е страшно. Накъде вървим? А стихът ти е невероятна проява на изявено силно социално чувство и болка. Благодаря ти!


В Италия също нещо се задава.

Отдавна Нострадамус го предрече -
ботушът ще изчезне. И посечен
на Ватикана тронът в лапи крути
Природата над църквата ще срути
с Божествената си повеля,
че бездуховното предопределя!


цитирай
3. evrazol - В Италия също нещо се задава.
17.02.2012 22:05
То се задава навсякъде. И май е въпрос на време.
А разликата между олигархията и тълпата е единствено в социалния статус навсякъде по света.
цитирай
4. mitkaloto - Дали съм прав ? Излишъка на демок...
17.02.2012 22:06
Дали съм прав ? Излишъка на демокрация не ги ли доведе до тук.
цитирай
5. wonder - То се задава навсякъде. И май е въ...
17.02.2012 22:10
evrazol написа:
В Италия също нещо се задава. То се задава навсякъде. И май е въпрос на време.
А разликата между олигархията и тълпата е единствено в социалния статус навсякъде по света.


Не знам дали си забелязъл, че в Бг почти всяка нощ има земетресения. Слаби. Преди няколко нощи около 3.00 ч. имаше хоризонтален трус с по-голям магнитуд, последван от доста афтер-шокове. Искам да кажа, че това спасява, слава Бога, София от катастрофично земетресение каквото обикновено се случва след Т-доверителния период, който изтече преди няколко години.
Природата определено вече не иска да ни търпи.
Хората живеят с глава в някаква мъгла и виждат само носа си, а това е страшно.

http://wonder.blog.bg/izkustvo/2010/11/13/strashno-e.634003
цитирай
6. wonder - Дали съм прав ? Излишъка на демок...
17.02.2012 22:13
mitkaloto написа:
Дали съм прав ? Излишъка на демокрация не ги ли доведе до тук.


Прав си, разбира се!
Гърците вървят надолу откакто откриха дрямката.
Все пак ще ги ожалваме когато дойдат да ни чистят тук къщите, а това изобщо няма да се случи.
И макар, че днес приятели ми казаха "Вземи ни там, в спокойната си страна. Тук е апокалипсис.", ако попиташ 10 случайно-избрани българи, ще ти кажат, че тук е апокалипсиса. Явно ни е териториален приоритет тук на Балканите.
Сега е възмутително как с`тълпотворението от негодуващи върви към очистване на древни дивиденти. И защо?
цитирай
7. ketcakuatl - ХМ..М
17.02.2012 22:40
Когато са те докарали дотам, да си некадърен и мързелив да изчистиш собствената си къща, и ти трябва 'копела', надали можеш да изчистиш и държавата си. Най вече идва безсилния гняв и рушене, защото си възпитан като глезено дете, на което е позволявано всичко, и то расте със самочувствието на собствена значимост, а привилегиите са априори... Точно тия млади вандалстваха, без значение на история, обществени ценности, култура. Принцовете, възпитани в дух на значимост само и единствено на собственото его. Отрезвяването ще е бавно и мъчително, тежък махмурлук ги очаква. Но има и по лош вариант - когато сееш ветрове, жънеш бури! Аз лично им го пожелавам, защото, както и тукашните, твърде бързо забравиха цървулите, и като на всеки новобогаташ - мошенник, не изкарал парите си с акъл, им пораснаха криле на орли бе...
цитирай
8. evrazol - Това не са земетресения.Просто българската олигархия обгрижва нацията
17.02.2012 22:45
Колкото до Гърция, въпреки че не харесвам конспиративните теории, ми се привижда една конспиративна практика. Спомняш ли си как блокираха нашата граница през 2009. Тогава тяхното правителство нищо не можеше да направи. Вършеше му работа да блокират границата, понеже вътрешни демонстрации никой нямаше да забележи. Сега вече са допустими и вътрешни демонстрации. Европски циганин си къса дрехите трагикомично, с оправданието - те не ни дават. Олигархията и тълпата танцуват танго буза до буза. Като се удовлетворят взаимно ще почиват възнак десетина години, всеки в сламата си. А който е опъвъл каиша, пак ще го опъва за гордост на идващите бодри поколения. Това и нас чака, но нали сме си бавно развиващи се ... ще го правим бавно и с наслаждение:)))

Преди малко четох "Борба" на Ботев. Все едно вчера е писано, ако не броим последното изречение. Не мисля, че са имали излишък на демокрация. По скоро излишък от манипулация. Овцете се хранят за да се стрижат. Разликата между тях и нас е, че там първо хранят. Но крайния резултат е същия. За държавата като цяло имам предвид.
цитирай
9. planinitenabulgaria - Брависимо, Дела!
17.02.2012 23:19
Една българка с висш разум да поставя точна диагноза на гърците в стихотворна форма и да опитва да ги вразуми чрез проза!
Това Твое Послание, Дела, равно по мощ на Посланията на Апостол Павел до коринтяни, хефесяни, галатяни, солуняни и др. едва ли ще ги вразуми. Те са кредитните милионери на ЕС, искат опрощаване на дълга си и нови кредити. Искат агресивно, не приемат нищо друго и заплашват ЕС както гиздовците община Дупница.
Написала си прекрасно социално стихотворение Дела, отново си жив барометър на случващото се. Дано Посланието Ти достигне до тях!

Коста
цитирай
10. bojo12345 - Колкото и да скачат гърците ...
17.02.2012 23:21
При тях минималната заплата става 750 Э ,а нашата е около150 Э ?
Цените са като нашите кажи речи!
Ние трябва да си отговоримна въпроса - Какво да правим ние с гайдите?
Въпроса може да е смешен ,но отговора е трагичен - нашето положиние е пет пъте по-зле от това на комшиите!
цитирай
11. beckslover - Всяко стадо,
17.02.2012 23:25
и най-дръгливото, се води от еркичи.
Тълпата е тая, която им слага чан, или ги дава за курбан.
Мутирал е естественият демократичен подбор.
И следва инволюция.
Куцото "търчи"...:(
цитирай
12. wonder - Когато са те докарали дотам, да си ...
17.02.2012 23:27
ketcakuatl написа:
Когато са те докарали дотам, да си некадърен и мързелив да изчистиш собствената си къща, и ти трябва 'копела', надали можеш да изчистиш и държавата си. Най вече идва безсилния гняв и рушене, защото си възпитан като глезено дете, на което е позволявано всичко, и то расте със самочувствието на собствена значимост, а привилегиите са априори... Точно тия млади вандалстваха, без значение на история, обществени ценности, култура. Принцовете, възпитани в дух на значимост само и единствено на собственото его. Отрезвяването ще е бавно и мъчително, тежък махмурлук ги очаква. Но има и по лош вариант - когато сееш ветрове, жънеш бури! Аз лично им го пожелавам, защото, както и тукашните, твърде бързо забравиха цървулите, и като на всеки новобогаташ - мошенник, не изкарал парите си с акъл, им пораснаха криле на орли бе...


Това си е нацията с най-голямо самочувствие в Европа. Вероятно да лежиш на стари лаври си е еволюционно можене като историчност.
Край мен къщите им чистят само албанци.
Българите наоколо имат не големи къщи, а малки дворци и яхти.
Та доста сериозно си мислят, че сме им взели хляба. ;)))
Най-хубавите яхти в Пирея са български.
/Копелата е най-малкият им кусур, ами градинарите и всичкото първосигнално обслужване? Обожавам обаче фуртигата-магазинчета. Ей това го нямаме у нас, а е голям кеффф. Всичко ти идва фреско право в кузината гхя кали орекси. ;)))/
Това, че разбиват музеите си е изстъпление въпреки всичко.
Тълпата е неудържима до в-паплач-аване.
цитирай
13. wonder - Това не са земетресения. Просто ...
17.02.2012 23:37
evrazol написа:
Това не са земетресения.Просто българската олигархия обгрижва нацията Колкото до Гърция, въпреки че не харесвам конспиративните теории, ми се привижда една конспиративна практика. Спомняш ли си как блокираха нашата граница през 2009. Тогава тяхното правителство нищо не можеше да направи. Вършеше му работа да блокират границата, понеже вътрешни демонстрации никой нямаше да забележи. Сега вече са допустими и вътрешни демонстрации. Европски циганин си къса дрехите трагикомично, с оправданието - те не ни дават. Олигархията и тълпата танцуват танго буза до буза. Като се удовлетворят взаимно ще почиват възнак десетина години, всеки в сламата си. А който е опъвъл каиша, пак ще го опъва за гордост на идващите бодри поколения. Това и нас чака, но нали сме си бавно развиващи се ... ще го правим бавно и с наслаждение:)))

Преди малко четох "Борба" на Ботев. Все едно вчера е писано, ако не броим последното изречение. Не мисля, че са имали излишък на демокрация. По скоро излишък от манипулация. Овцете се хранят за да се стрижат. Разликата между тях и нас е, че там първо хранят. Но крайния резултат е същия. За държавата като цяло имам предвид.


Той и светът се развива спираловидно в диагонал и качвайки се слизаш. Нещо като "Нагоре по стълбата, която води надолу" , та в тази връзка всичките ни революционери към днес звучат актуално.

"И стало безпощадно ясно:
жизнь прошумела и ушла."
А. Блок

цитирай
14. vmir - Тези май няма да дойдат на себе си, преди да се докарат до просешка тояга!
17.02.2012 23:47
По-добре да се стегнат за няколко години да си платят дълговете, отколкото да си унищожават държавата за десетилетия напред. Дали ограбвайки музеите, не искат да шантажират Европа, да я заставят пак да ги дундурка както досега и да ги слуша как й били дали култура и цивилизация? Как е възможно да не схващат, че Европа им даваше щедро да пазят културата, а не да я рушат като нещо чуждо и непонятно за тях?
цитирай
15. wonder - Брависимо, Дела! Една българка с ...
17.02.2012 23:50
planinitenabulgaria написа:
Брависимо, Дела! Една българка с висш разум да поставя точна диагноза на гърците в стихотворна форма и да опитва да ги вразуми чрез проза!
Това Твое Послание, Дела, равно по мощ на Посланията на Апостол Павел до коринтяни, хефесяни, галатяни, солуняни и др. едва ли ще ги вразуми. Те са кредитните милионери на ЕС, искат опрощаване на дълга си и нови кредити. Искат агресивно, не приемат нищо друго и заплашват ЕС както гиздовците община Дупница.
Написала си прекрасно социално стихотворение Дела, отново си жив барометър на случващото се. Дано Посланието Ти достигне до тях!

Коста


Хаа, Коста, там няма такова нещо като вразУМяваНЕ. Там се танцува и се спи по 3 часа всеки следобяд! Аз такова спане не съм виждала.
Ще им опростят всичко. Отново.
Есента когато започна да им ескалира кризата, един стар елин седна на стълбите и вика: "Ние сме гърци бе! Ще продадем 20-30 острова и ще се оправим. Вие му мислете!" И да ти кажа има резон в това като знаем, че островите им са 2000-3000 и почти всички са уникално красиви.
Но за музеите не им е простено.
Както казва Дебелянов:
"Пристъпят мълком сенки строги
и с тях пристъпя странно сам
часът на черните итоги -
на разкаяние и срам..."
цитирай
16. wonder - Колкото и да скачат гърците. . . При ...
18.02.2012 00:00
bojo12345 написа:
Колкото и да скачат гърците ... При тях минималната заплата става 750 Э ,а нашата е около150 Э ?
Цените са като нашите кажи речи!
Ние трябва да си отговоримна въпроса - Какво да правим ние с гайдите?
Въпроса може да е смешен ,но отговора е трагичен - нашето положиние е пет пъте по-зле от това на комшиите!


Пада им доста рейда, но те имат уникално развити 3 неща, които са им основни бюджетни пера:
1. Втори в света са по брой на търговски плавателни съдове /след Либерия/.
2. Уникално ниво на обслужване в Туризма - от всеки два камъка правят Туризъм и след първата вечер в таверната те осиновяват завинаги.
3. Селско стопанство, което бълва почти всички познати и непознати плодово-зеленчукови разнообразия, които съществуват. /нашето го разпарчетосаха и съсипаха/

PS Цените на храните им са като нашите, но в Евро, което ще рече - двойни на нашите.
Марковият алкохол е по-евтин. Цигарите са два пъти по-скъпи.
Виж, дрехите им са без пари на фона на доброто качество /без да става дума за китайски/.
Бельото им е на италианско ниво, а на половин цена на нашето.
Мебелите им са безумно скъпи /говоря за хубавите мебели, а не за Икейски изстъпления/.
Тока на месец ми е между 70 и 100 евро през лятото и двойно-тройно през зимата и като цяло е два и половина пъти по-скъп от нашия.
Така, че на фона на това, което получават доста зор ще видят в препитанията си.
Аааа и много важно нещо - там си плащат 100 % данъците, а те са два пъти по-страшни от нашите - средно над 51 % от годишната печалба на всеки бизнес се отчислява за данъци. И там са събираеми безапелационно.
За Дънък върху имот пък трябва да декларираш ежегодно налични пари в банка, умножени по 100 Е/кв.м притежавана жилищна площ, т.е. ако имаш къща с РЗП 300 кв.м, всяка година данъчните ти искат банково бордеро, от което е видно, че притежаваш авоари на тяхно разположение в размери не по-малки от 30 000 Е.
Ако ги нямаш ела да видиш къде зимуват раците. ;))) Данъците им са страховити. От тази година, извън официалния данък, взимат допълнително по 3 Е/кв.м и ти го прихващат към тарифата за тока, така че няма къде да мърдаш, т.е. плащаш допълнителни 900 Е към общия данък-сгради, за да имаш ток.
Услугите им, особено технологичните такива, са безумно скъпи на фона на нашите. Нета там ми е 65 Е/мес.
Държавните им и Нотариални такси при изповядване на сделка с недвижим имот са в размер на 7.5 % и са напълно дължими от Купувачът, а у нас са 3.5 % и данъчното бреме се поделя между двете страни по сделката. И всичко е прозрачно и ясно.
Наемите им там за жилища също са около 2 пъти по-високи, а цените на земята достига до 15 000 Е/кв.м
У нас земя с такава цена няма! ;)))
Там няма доход, който да не се декларира и облага съответно.
Конституционните основи на икономическата им система вървят с половин век пред нашите, колкото и да им/ни е криво.
Всеки паричен поток и потъващ фонд е проследим и наблюдаем. То и тук ще стане така в скоро време с това оженване за НАП. ;)))
цитирай
17. wonder - Всяко стадо, и най-дръгливото, се ...
18.02.2012 00:15
beckslover написа:
Всяко стадо, и най-дръгливото, се води от еркичи.
Тълпата е тая, която им слага чан, или ги дава за курбан.
Мутирал е естественият демократичен подбор.
И следва инволюция.
Куцото "търчи"...:(


Когато става дума за култура и изкуство /все едно къде по света/ Войнстващият простак не бива да преде в челните изстъпления, защото прави невъзвратимости в погрешките си като агресор на дребно, но с вредни и големи последици. Трябва някой да го чаноса с някоя агорофобия през краката и да му даде обратно начално ускорение. ;)))

Войнстващия простак

Ако размисля пак над Диоген и бъчвата,
прераждам миг от истината стара -
един шамар, огласящ насред кръчмата
на войнстващия прошляк надпреварата

да бъде шик, да бъде най-потребен
на всяка пошлост в лоното лелеян,
да реши пак с духовните си гребени
гръбнака на просташкото си блеене.

Дори да скудоумничи безкрайно
простакът си е войнстващ тъпоглавец.
Да му простим за нищата незнайност.
защото с него пътят е "по-славен".


цитирай
18. wonder - Тези май няма да дойдат на себе си, ...
18.02.2012 00:18
vmir написа:
Тези май няма да дойдат на себе си, преди да се докарат до просешка тояга! По-добре да се стегнат за няколко години да си платят дълговете, отколкото да си унищожават държавата за десетилетия напред. Дали ограбвайки музеите, не искат да шантажират Европа, да я заставят пак да ги дундурка както досега и да ги слуша как й били дали култура и цивилизация? Как е възможно да не схващат, че Европа им даваше щедро да пазят културата, а не да я рушат като нещо чуждо и непонятно за тях?


Хм, над това може много да се мисли. Но не вярвам да е причина, защото и без това пред повечето от безценните експонати стои табелка "Оригиналът е в Бритъш мюзеум".
Няма да се стегнат. Най-вероятно ще им опростят дълговете след приличен период за боксуване пред света.

цитирай
19. planinitenabulgaria - На vmir:
18.02.2012 00:48
Опрощаването на дълга също не е решение за Гърция, защото те нямат ход след това. А за изплащане - това е толкова възможно, колкото семействата безработни и многодетни роми от кв. Гиздовци да си пратят сметките за ток по за 25000 лв. на Общината в Дупница.
Разговарял съм с хора, били в Окупационния корпус в Гърция по време на Войната. Казват, че тогава там е царяла ужасаваща беднотия, имало е дървеници, въшки. За храна разчитали на морето и по-малко на старите маслинови дървета на по 1000 години.
Това, което стана в Гърция не е случайно и ще се появят играчите, които доведоха нещата до тук. Ще има вероятно търг от банките-кредитори да им закупи някой дълга и да го събира от тях в следващите години, приватизации, концесии. Със сигурност обаче от тях ще спечелят Уолстрийт и Лондонското сити. Изиграха ли гърците ЕС с около 600 млрд. евро, нарчно ли ги докараха до това положение - време е играчите да се появят.Разработката приключи, сега е кодата. Следва финалът...
цитирай
20. vmir - 18. wonder - Тези май няма да дойдат на себе си, ...
18.02.2012 01:08
wonder написа:
vmir написа:
Тези май няма да дойдат на себе си, преди да се докарат до просешка тояга! По-добре да се стегнат за няколко години да си платят дълговете, отколкото да си унищожават държавата за десетилетия напред. Дали ограбвайки музеите, не искат да шантажират Европа, да я заставят пак да ги дундурка както досега и да ги слуша как й били дали култура и цивилизация? Как е възможно да не схващат, че Европа им даваше щедро да пазят културата, а не да я рушат като нещо чуждо и непонятно за тях?


Хм, над това може много да се мисли. Но не вярвам да е причина, защото и без това пред повечето от безценните експонати стои табелка "Оригиналът е в Бритъш мюзеум".
Няма да се стегнат. Най-вероятно ще им опростят дълговете след приличен период за боксуване пред света.



Разликата между гърците и останалите не е в дълговете, а гърците не са най-големите длъжници, но проблемът е в отношението им, което срива борсовите индекси, затрива бизнеси и стопира движението на паричните потоци. Когато критичен брой бизнеси нямат налични пари за необходимите навременни разплащания, фалитите в икономиката стават верижни и без голяма обща задлъжнялост. В момента гърците рушат икономиката си от единия инат, а с посегателствата върху музеите демонстрират, че не познават езика и стойностите в съвременната цивилизация, което допълнително срива доверието в тях и срива пазарната оценка на активите им. Сега всички уважаващи себе си борсови спекуланти следят на първо място тренда на ината им, и ако продължат с историята с музеите, нищо добро не ги чака, преди да дадат необходимите сериозни доказателства, че могат да овладеят положението не само временно, но и в обозримо за акционерите бъдеще.
цитирай
21. vmir - 19. planinitenabulgaria,
18.02.2012 01:20
planinitenabulgaria написа:
Опрощаването на дълга също не е решение за Гърция, защото те нямат ход след това. А за изплащане - това е толкова възможно, колкото семействата безработни и многодетни роми от кв. Гиздовци да си пратят сметките за ток по за 25000 лв. на Общината в Дупница.
Разговарял съм с хора, били в Окупационния корпус в Гърция по време на Войната. Казват, че тогава там е царяла ужасаваща беднотия, имало е дървеници, въшки. За храна разчитали на морето и по-малко на старите маслинови дървета на по 1000 години.
Това, което стана в Гърция не е случайно и ще се появят играчите, които доведоха нещата до тук. Ще има вероятно търг от банките-кредитори да им закупи някой дълга и да го събира от тях в следващите години, приватизации, концесии. Със сигурност обаче от тях ще спечелят Уолстрийт и Лондонското сити. Изиграха ли гърците ЕС с около 600 млрд. евро, нарчно ли ги докараха до това положение - време е играчите да се появят.Разработката приключи, сега е кодата. Следва финалът...


И аз съм слушал потресаващи разкази за беднотията и глада в Гърция. Няма как обаче друг да им е виновен. Борсите се издържат от % точно както и банките. Печалбите на спекулантите не би трябвало да се смятат за техен интерес защото, за да печели един от участниците, трябва други да губят. А когато се заредят борсовите сътресения, борсовия индекс типично пада, а с него падат и отчисленията за борсата...
цитирай
22. mileidi46 - http://www.nocensura.com/2012/02/volete-aiuti-comprate-le-nostre-armi-il.html
18.02.2012 02:35
И знаете ли какво казват тези двамата от линка на гърците!!!,, Искате помощ!!? Ще я имате,ако купувате оръжия от нас..."
Последната новина е,че вече са ,,забелязани" немски командоси в Атина!?Нещата май не са толкова поетични при тях и не мога да разбера откога всичко минава през нашият"стандарт"-ако изобщо бг съществуването може да се нарече "стандарт"
Има "Криза"?! Монти иска нови убииствени такси и данъци...а купува бойни самолети ?!неща,които никой не ти казва!!! Гърците не искат еврото,италианците си искат лирата.Искат да излезнат от ЕС..да ама Меркел не дава!! Защо ли???
цитирай
23. kostas - Специално го потърсих за теб. от" Протоколите на на юдеите"..Струва ми се ,че не обръщаме внимание на този факт..
18.02.2012 05:27
* Из Протокол 3:
„Днес мога да ви съобщя, че нашата цел е вече на няколко крачки от нас. Останало е още едно малко пространство, и целият изминат от нас път е вече готов да сключи кръг на символичната змия, както ние изобразяваме нашия народ. Когато този кръг се затвори, всички европейски държави ще бъдат сграбчени от нас като в силни клещи.” „Народите, настроени и ръководени от нас, унищожиха аристокрацията си, която им беше естествена защитница и кърмачка, макар че тази аристокрация работеше за собствените си интереси, свързани неразривно с народното благосъстояние. Сега, с унищожаването на аристокрацията, народите попаднаха под гнета на новобогаташите, случайно забогатели безсъвестници, които нахлузиха върху работниците жесток ярем.” „И ето, ние се явяваме като спасители на работниците от този гнет, като им предлагаме да влязат в нашата войска – в редовете на социалистите, комунистите и анархистите, на които ние винаги оказваме подкрепа в името на братското правило за общочовешка солидарност, прокарвана от нашето интернационално масонство.” „С всички възможни средства и с помощта на златото, което е изцяло в нашите ръце, ние ще създадем всеобща икономическа криза и ще изхвърлим на улицата цели тълпи работници, едновременно във всички страни на Европа. Тези тълпи ще се нахвърлят с наслаждение да проливат кръвта на ония, на които те с простотата на своето невежество завиждат и чиито имущества ще им бъде тогава възможно да ограбят. Те няма да засегнат нас – юдеите, защото нам ще бъде известен денят на нападението и ще вземем мерки за запазване.”
цитирай
24. mt46 - Привет, Дела!
18.02.2012 08:30
Действията на тълпата са СЛЕДСТВИЕ, а не ПРИЧИНА за раз-рухата. Истинските виновници са задкулисните и-грачи, у-правници, политици /национални, евро-пей-ски, световни/ - алчни грабители и из-мамници...
цитирай
25. wonder - Специално го потърсих за теб. от...
18.02.2012 10:21
kostas написа:
Специално го потърсих за теб. от" Протоколите на на юдеите"..Струва ми се ,че не обръщаме внимание на този факт..
* Из Протокол 3:
„Днес мога да ви съобщя, че нашата цел е вече на няколко крачки от нас. Останало е още едно малко пространство, и целият изминат от нас път е вече готов да сключи кръг на символичната змия, както ние изобразяваме нашия народ. Когато този кръг се затвори, всички европейски държави ще бъдат сграбчени от нас като в силни клещи.” „Народите, настроени и ръководени от нас, унищожиха аристокрацията си, която им беше естествена защитница и кърмачка, макар че тази аристокрация работеше за собствените си интереси, свързани неразривно с народното благосъстояние. Сега, с унищожаването на аристокрацията, народите попаднаха под гнета на новобогаташите, случайно забогатели безсъвестници, които нахлузиха върху работниците жесток ярем.” „И ето, ние се явяваме като спасители на работниците от този гнет, като им предлагаме да влязат в нашата войска – в редовете на социалистите, комунистите и анархистите, на които ние винаги оказваме подкрепа в името на братското правило за общочовешка солидарност, прокарвана от нашето интернационално масонство.” „С всички възможни средства и с помощта на златото, което е изцяло в нашите ръце, ние ще създадем всеобща икономическа криза и ще изхвърлим на улицата цели тълпи работници, едновременно във всички страни на Европа. Тези тълпи ще се нахвърлят с наслаждение да проливат кръвта на ония, на които те с простотата на своето невежество завиждат и чиито имущества ще им бъде тогава възможно да ограбят. Те няма да засегнат нас – юдеите, защото нам ще бъде известен денят на нападението и ще вземем мерки за запазване.”


Ложите на Вайшоп отдавна си имат стройни сценарии за света.
А простотията на "завиждащото невежество" винаги е пагубен ускорител за изповядващата го тълпа.

цитирай
26. wonder - planinitenabulgaria и vmir за коментари 19 и 21
18.02.2012 10:37
Разказвали са ми гърците какъв рай за тях е била България по онова време. Прекосявали са с каруци границата и са купували от тук топове коприна, храни, дрехи...

Имам един покъртителен документален филм за "преселението" им насам като животоспасителна операция. Ние сме спасявали не само евреите и арменците, но и гърците. Не си познаваме историята да знаете.
Цели влакови композиции с деца са изпращани към България за спасяване и отглеждане.
И не само към България - и към другите Балкански страни, към Чехия, Полша и Германия.
Най-гадният момент във филма е как сърбите връщат влаковете и отказват да приемат децата. Има нещо ужасяващо-омерзително в такова деяние!
Как въшлясали, оголяли, гладни и умиращи... молят за помощ и ги приема ЕДИНСТВЕНО пак България, въпреки че вече е приела своята "квота". Ревах с глас като гледах как български жени с огромна майчина любов поемат децата и ги настаняват в пансиони и лагери, как ги къпят, обезпаразитяват, хранят, прегръщат...
Повечето от тези гърци /приетите тогава и отгледани хиляди деца/ и сега живеят в България /знаете, че има градове с цели гръцки квартали - Поморие, Несебър и др./. И я обичат родината ни повече от някои българи.
Има няколко написани книги за това от гърци, но не съм виждала нито една преведена на български. Никой не инвестира в правилните книги. Превеждат се розови и булевардни романи.
А народ без памет е като слепец извън пътя.
България, макар и малка и не чак толкова богата, има богата алтруистична история, но за жаласт слаб културен интерес към нея. Защо ли?

И да ви кажа най-краткия български виц в последно време:

"-Аз съм българче!
-Ай стига се оплаква бе!"

А знаете ли... хората като Човеци са наднационални планетарни същества и все съм се чудила на т.нар. "български негативизъм" и способността за перманентна оплаквация от всеки и всичко.
цитирай
27. evrazol - 16.wonder -Колкото и да скачат ...
18.02.2012 10:57
В такъв случай, къде са им парите?
Дългът им е държавен. Корабите - не. Тежките им данъци би трябвало да пълнят държавния бюджет. Тежките им заеми - също. Явно въпросът опира до държавната машина. И явно вандалите не са част от "онези, които опъват каиша".
Ще се окаже, че в симбиоза, както у нас, са живели две общности. Едни на бюджетна издъжка и други - на собствен хал. Гротескно изкривен китайски модел на социал-капиталализъм.

Държавната администрация е потдържала изкуствен стандарт на държавния служител, който е преливал в потребление в частния сектор. Когато го закъсват помазаните, стават вандали. А продуцентите крепят политиката си върху тях.

Не мисля че ще им опростят дълга. И на никой не му пука за самите гърци, а за вложените в техния финансов балон капитали. Мераците на ЕС са, да се удовлетворят кредиторите, без значение колко Диогеновци ще се пръкнат.

Разликата между тях и нас е в това - помазаните там са в държавния апарат, а тук извън него, условно казано. Така е разпределен и дълга. У нас е корпоративен, у тях държавен.

А единственият който ще плаща е изчезващия вид наречен средна класа.
Така ми изглежда ситуацията поне на мен - лаика с дюлгерско образование.
цитирай
28. wonder - В такъв случай, къде са им парите...
18.02.2012 11:19
evrazol написа:
В такъв случай, къде са им парите?
Дългът им е държавен. Корабите - не. Тежките им данъци би трябвало да пълнят държавния бюджет. Тежките им заеми - също. Явно въпросът опира до държавната машина. И явно вандалите не са част от "онези, които опъват каиша".
Ще се окаже, че в симбиоза, както у нас, са живели две общности. Едни на бюджетна издъжка и други - на собствен хал. Гротескно изкривен китайски модел на социал-капиталализъм.

Държавната администрация е потдържала изкуствен стандарт на държавния служител, който е преливал в потребление в частния сектор. Когато го закъсват помазаните, стават вандали. А продуцентите крепят политиката си върху тях.

Не мисля че ще им опростят дълга. И на никой не му пука за самите гърци, а за вложените в техния финансов балон капитали. Мераците на ЕС са, да се удовлетворят кредиторите, без значение колко Диогеновци ще се пръкнат.

Разликата между тях и нас е в това - помазаните там са в държавния апарат, а тук извън него, условно казано. Така е разпределен и дълга. У нас е корпоративен, у тях държавен.

А единственият който ще плаща е изчезващия вид наречен средна класа.
Така ми изглежда ситуацията поне на мен - лаика с дюлгерско образование.



В Гърция държавен служител да си! - и не ти трябва Солунската митница. ;)))
Те имат Закон, забраняващ да се уволняват и съкращават държавните служители. Впрочем администрацията им е въпиющо неграмотна и там бюрокрацията е на гротескно ниво, постигнала пълна възможност да не ти свърши никаква работа за месеци напред. Ако сравняваме с нашата администрация – та ние сме в бръснещ полет като обслужване.
Относно парите и строевете – то е като при сюжетно-ролевите игри и в момента дори в Щатите няма пари и си играйкат половин-и-повече-вековно на комунизъм. И докато тук и в бившия соц. лагер беше внедрен по революционен път, там експериментът го внедряват по "демократичен". И полицейщината е в застрашителни размери.
Ако имаш време изгледай си пак трите серии на Никита Михалков на "Utomlyonnye solntsem" /"Изпепелени от слънцето"/.
Ако не им опростят дълга ще рухне ЕС, а още му е рано по сценарий.
Безработицата там е само в частния сектор.
От началото на годината над 1000 гръцки търговски фирми се регистрират у нас, което е хубаво за нас де..., защото ще оставят данъците си тук, а те си плащат данъците. ;)))
Дългът като такъв по принцип е вид икономическо оръжие. За всяка страна.
Помниш ли, че България по Татово време е била Единствената държава без дълг към външни банки от целия соц.лагер? /без да смятаме дълговете ни към Русия де/
И изведнъж Бам! Дълг в милиарди. Инфлацията след падането на режима та до 1994 г. е нараснала до 122 %. През 1997 г. стига до 312 %.
Сега катерим. Какво... е друг въпрос. Може да е планината на Сизиф? ;)))
цитирай
29. sestra - Болката ти я разбирам.
18.02.2012 11:43
За съжаление не съм никак оптимистка за човешкото групово присъствие и то, под въздействие на цивилизацията. Тълпата е естествена реакция на разпръскване на всяка от формите на човешко групиране, създадени с определени общи цели. Спират ли целите да са общи, и групата губи своя смисъл и правила. Човекът е тайна от начало да край. Гръцката тълпа си е нещо специфично и предполагам много интересна тема за анализ, за съжаление.
Може би това все още има нещо общо:
http://sestra.blog.bg/poezia/2012/02/16/pak-posveshtenie.902484
цитирай
30. wonder - Разликата между гърците и остан...
18.02.2012 11:48
vmir написа:
Разликата между гърците и останалите не е в дълговете, а гърците не са най-големите длъжници, но проблемът е в отношението им, което срива борсовите индекси, затрива бизнеси и стопира движението на паричните потоци. Когато критичен брой бизнеси нямат налични пари за необходимите навременни разплащания, фалитите в икономиката стават верижни и без голяма обща задлъжнялост. В момента гърците рушат икономиката си от единия инат, а с посегателствата върху музеите демонстрират, че не познават езика и стойностите в съвременната цивилизация, което допълнително срива доверието в тях и срива пазарната оценка на активите им. Сега всички уважаващи себе си борсови спекуланти следят на първо място тренда на ината им, и ако продължат с историята с музеите, нищо добро не ги чака, преди да дадат необходимите сериозни доказателства, че могат да овладеят положението не само временно, но и в обозримо за акционерите бъдеще.


Аз имам стройна теория за бившите люлки на цивилизацията и към-днешното им опростачване чрез грандоманската идея за недосегаемост. Гърция беше първата база на НАТО на Балканите. И там се наливаха пари с голямата кошница. Днес е друго.
Какво мислиш за бъдещето на Италия? Ами за тишината във Франция? За Корените на дъба - Грейт Британ? И съотнасянето им към Ес? Брррр...
Парите като експлоатационен инструмент следва да се ограничат до малки територии, защото уголемаването на снежната топка води до неминуемо разбиване в края на надолнището.
В училище никой не учи децата Що е то пари? и как се управляват на ползу роду и личнен комфорт.
Най-тъжното е, че хората се самопоробват мъчейки се да работят за пари, вместо да се научат как парите да работят за тях.
цитирай
31. wonder - За съжаление не съм никак оптими...
18.02.2012 12:00
sestra написа:
За съжаление не съм никак оптимистка за човешкото групово присъствие и то, под въздействие на цивилизацията. Тълпата е естествена реакция на разпръскване на всяка от формите на човешко групиране, създадени с определени общи цели. Спират ли целите да са общи, и групата губи своя смисъл и правила. Човекът е тайна от начало да край. Гръцката тълпа си е нещо специфично и предполагам много интересна тема за анализ, за съжаление.
Може би това все още има нещо общо:
http://sestra.blog.bg/poezia/2012/02/16/pak-posveshtenie.902484


Благодаря ти!

ГОРЧИВИ ЗВЕЗДИ

По земята след много години ще дойдат пак хора.
Ще четат по следите ни колко добри сме били.
Ще чертаят в недрата на земния, съхнал в нас, корен.
Ще узнават, безспорно, за всички столетни вини.

И тогава ще кажат навярно... дали е съдбовно
че обвихмe земята в кълбата си синкав сумрак,
че черкувахме враните с всяка човешка отровност,
че живяхме щастливи оттатък вселенския праг?

От руините смело ще дъхат забравени вопли.
От останките важно ще гледат виновни очи.
Всяко малко парченце от нашата бивша греховност
в този ден от любов ще горчи, ще горчи, ще горчи...

И така, безпогрешно узнали за наш`та доволност,
нови хора ще търсят в устоите, нови следи.
А земята, онази кърмилница дала ни волност,
ще мълчи и ще рони в душите горчиви звезди.
цитирай
32. wonder - http://www. nocensura. com/20...
18.02.2012 12:28
mileidi46 написа:
http://www.nocensura.com/2012/02/volete-aiuti-comprate-le-nostre-armi-il.html
И знаете ли какво казват тези двамата от линка на гърците!!!,, Искате помощ!!? Ще я имате,ако купувате оръжия от нас..."
Последната новина е,че вече са ,,забелязани" немски командоси в Атина!?Нещата май не са толкова поетични при тях и не мога да разбера откога всичко минава през нашият"стандарт"-ако изобщо бг съществуването може да се нарече "стандарт"
Има "Криза"?! Монти иска нови убииствени такси и данъци...а купува бойни самолети ?!неща,които никой не ти казва!!! Гърците не искат еврото,италианците си искат лирата.Искат да излезнат от ЕС..да ама Меркел не дава!! Защо ли???


Гърците обедняха откакто ги вързаха с Еврото.
Тук отлагането е животоспасяващо. Ако вече се бяхме гмурнали в Еврозоната щяхме да приличаме на подводен свят без акваланги.

Относно въпросът ти: Ние сме критерий за доста неща, милейди. Друг е въпросът, че няма кой да ни го признае. :)))
Стандартът има и други измерения. Аз предпочитам голата природа и духовния си стандарт пред икономическата робия и липсата на мотивация за О`Смислено живеене. Да съществуваш не е достатъчно!
Балансът на личността винаги е личен Избор.

PS В Италия... кажи какви са тези вулкански вопли?
цитирай
33. wonder - Привет, Дела! Действията на тъ...
18.02.2012 12:40
mt46 написа:
Привет, Дела! Действията на тълпата са СЛЕДСТВИЕ, а не ПРИЧИНА за раз-рухата. Истинските виновници са задкулисните и-грачи, у-правници, политици /национални, евро-пей-ски, световни/ - алчни грабители и из-мамници...


Така е. Докато има маргиналности и мизансцен, ще има кукловоди и марионетки.
Но както беше казал прекрасно Ти:

"Съдбата е безмилостна, жестока...
Животът - безпощаден и убийствен. -
Закриля хищниците. И безоките...
Убива светлите, сияйни личности...

Обесници възсядат идеалите.
Захвърлят във тъмниците мечтите ни...
Остава ни една искрица вяра.
И жаждата - все пак да се обичаме..."
цитирай
34. evrazol - Тук май грешите
18.02.2012 12:46
Гърците обедняха откакто ги вързаха с Еврото.
Тук отлагането е животоспасяващо. Ако вече се бяхме гмурнали в Еврозоната щяхме да приличаме на подводен свят без акваланги.


"Искат да излезнат от ЕС..да ама Меркел не дава!! Защо ли???"
_________________________________________________________
Ние сме вързани за еврото от самото му създаване. И все още не сме подводен свят. Колкото до Меркел, да ви питам: А как по-точно, не дава? С какво ги контролира Меркел тези, желаещите да се откъснат? М?

Скудоумието протича по две направления, струва ми се. Простотията на "завиждащото невежество" и простотията на корумпираното невежество. Работейки всяко за себе си, двете невежества едва сега разумясват взаимната си обвързаност. Дърпат чергата към себе си и не забелязват, че тя се къса. Ей за това се прекланям пред самопречистващата сила на природата.

цитирай
35. wonder - Гърците обедняха откакто ги вър...
18.02.2012 13:05
evrazol написа:
Гърците обедняха откакто ги вързаха с Еврото.
Тук отлагането е животоспасяващо. Ако вече се бяхме гмурнали в Еврозоната щяхме да приличаме на подводен свят без акваланги.

"Искат да излезнат от ЕС..да ама Меркел не дава!! Защо ли???"
_________________________________________________________
Ние сме вързани за еврото от самото му създаване. И все още не сме подводен свят. Колкото до Меркел, да ви питам: А как по-точно, не дава? С какво ги контролира Меркел тези, желаещите да се откъснат? М?

Скудоумието протича по две направления, струва ми се. Простотията на "завиждащото невежество" и простотията на корумпираното невежество. Работейки всяко за себе си, двете невежества едва сега разумясват взаимната си обвързаност. Дърпат чергата към себе си и не забелязват, че тя се къса. Ей за това се прекланям пред самопречистващата сила на природата.



Предполагам, че Милейди ще ти отговори за Меркел и сие.

Аз ще ти споделя нещо от моите си вярваници.

В случай, че повечето хора вярват в Липсата и негациите са им присъщи, като повлияност САМО от материалния свят, е чудничко някой да им припомня стари истини, които всъщност са аксиомни духовни и космически Закони /ей сега ги четох с голям кеффф!/. Като тези:
Законът за Мисленето, който гласи, че мислите създават реалността. Законът за Наличността гласи, че има безгранична наличност във Вселената на всичко. Законът за Привличането гласи, че привличаш това, към което насочваш вниманието си. Законът за Получаването гласи, че ще получиш САМО това, което сИ готови да получиш.
Законът за Нарастването е свързан с подобряването на всеки аспект от живота. Законът за Отплащането гласи "Жънеш това, което посееш".
Законът за Нулевото Съпротивление е Любимият ми! Някъде се среща като Закон за най-малкото съпротивление или най-общо казано: Остави се на течението. Наричат го още Законът за Неправенето. И тук е момента да ти споделя, че Човекът не е измислен да работи, а да Твори. Матричарите са го натъпкали в злободневната нужда да се труди до откат и все незадоволимо като потребност. А нали знаеш, че хората имат САМО 3 на брой потребности и огромен на брой желания. /Потребностите са да са нахранени, облечени и да имат покрив над главата. Ако си чел "Път със Сърце" ще се сетиш, че и купичка ориз, проста роба и свободно сърце -стигат. Виж покриви тук си имаме в България и сме една от най-богатите страни по брой на собствени Недвижими имоти на глава от населението./
Има още: Законът за Прошката и Христовото "Прощавай и забравяй!" – което е важен лост за избягване на минали погрешки претворени в бъдещи уроци.
Много важен закон е Законът за Пожертването – той гласи, че за да спечелиш нещо, трябва да си готов да заплатиш съответната цена. Всяко нещо в материалният и Духовния свят си има Ценност и Цена.
цитирай
36. evrazol - Мчи, то кат' скрижали звучат твойте вярваници.
18.02.2012 13:37
Мислех да пиша нещо по въпроса, но ще го пльосна тук в незавършен вид, ако разрешиш.

Уважаеми колеги,

Дойде вече време за мислене. Времето за скачане свърши. Който не се е наскачал – да върви в Гърция. Там скачането едва започва.

Времето за оцеляване също свърши. Който оцелял – оцелял. Който тепърва ще оцелява – да протяга рце пред Дянков.

Времето за забогатяване също свърши. Който забогатял – забогатял. Който тепърва мисли да забогатява, да си върже касовия апарат за НАП и да очаква специализирания съд.

Времето за коментиране свърши. На който до сега не му е станало ясно и има какво да коментира – да пише в блог.бг. Там от край време се дрънка едно и също без никакъв резултат. На който му се коментира, ама не му се пише, да заповяда лятос на пейката пред блока.

Реалитито излиза на улицата. В смисъл напуска медиите. Няма никакво значение на какъв телевизор ще СЛУШАШ Бареков. Прогнозата за времето е в НЕТ-а, а министрите обикновено ни казват какво вече са направили /да не би да не забележим/ вместо какво смятат да правят.

Времето за учене свърши. Който се научил – научил. Останалите само ще се информират. За сведение.

Времето за обичане свърши. До сега който обичал – обичал. От сега нататък всеки обича себе си.

Времето за одухотворяване пък свърши още с първия депесарски шут. Да го разбира кой, както ще. Който иска да се одухотворява – да основе манастир. Тая работа не става с публичност.

Времето за работа също свърши. НОЙ, НЗОК, Инспекцията по труда, МОН, НАП и тям подобни, правят резултата от вашата работа най последна грижа. Грижа на потребителя.

Потреблението също свърши. Който иска да потребява – да си произведе.

Влака на прогреса пристигна в депото за техническо обслужване. Не знам само защо пътниците още седят вътре.

В общи линии времето свърши, както предрекли Маите и вече няма никакво време.
цитирай
37. kasnaprolet9999 - Мисля, че гърците преиграват, за да ...
18.02.2012 13:37
Мисля, че гърците преиграват, за да спечелят още пари от европейските фондове и да им опростят изцяло дълговете. Те напоследък са много по-добре от нас материално и свикнаха да се изживяват като богопомазани, защото им го позволяват европейците, впечатлени от техните паметници на културата и измислена древна цивилизация, която откраднаха от нас. Ние и да се развилнеем, знаем какво да палим и разрушаваме -партиен дом, музея на Г.Димитров и толкоз. А те си паля историческите музеи, явно колко милеят за измислената си история. В България повечето техни "бизнесмени" подстригваха като овце работещите жени във фирмите им за производство на обувки и шивашки цехове. Непрекъснато четях по едно време как са се разорили много от тях и са се изпарили яко дим, без да платят на работниците си. Как да обичаш и уважаваш такива хора не знам, аз не мога, пък който го влече да ги съжалява. Жалко че си в такава обстановка там, по-добре си ела тук.Поздрави.
цитирай
38. wonder - Мчи, то кат' скрижали звучат твойте ...
18.02.2012 13:53
evrazol написа:
Мчи, то кат' скрижали звучат твойте вярваници.
Мислех да пиша нещо по въпроса, но ще го пльосна тук в незавършен вид, ако разрешиш.

Уважаеми колеги,

Дойде вече време за мислене. Времето за скачане свърши. Който не се е наскачал – да върви в Гърция. Там скачането едва започва.

Времето за оцеляване също свърши. Който оцелял – оцелял. Който тепърва ще оцелява – да протяга рце пред Дянков.

Времето за забогатяване също свърши. Който забогатял – забогатял. Който тепърва мисли да забогатява, да си върже касовия апарат за НАП и да очаква специализирания съд.

Времето за коментиране свърши. На който до сега не му е станало ясно и има какво да коментира – да пише в блог.бг. Там от край време се дрънка едно и също без никакъв резултат. На който му се коментира, ама не му се пише, да заповяда лятос на пейката пред блока.

Реалитито излиза на улицата. В смисъл напуска медиите. Няма никакво значение на какъв телевизор ще СЛУШАШ Бареков. Прогнозата за времето е в НЕТ-а, а министрите обикновено ни казват какво вече са направили /да не би да не забележим/ вместо какво смятат да правят.

Времето за учене свърши. Който се научил – научил. Останалите само ще се информират. За сведение.

Времето за обичане свърши. До сега който обичал – обичал. От сега нататък всеки обича себе си.

Времето за одухотворяване пък свърши още с първия депесарски шут. Да го разбира кой, както ще. Който иска да се одухотворява – да основе манастир. Тая работа не става с публичност.

Времето за работа също свърши. НОЙ, НЗОК, Инспекцията по труда, МОН, НАП и тям подобни, правят резултата от вашата работа най последна грижа. Грижа на потребителя.

Потреблението също свърши. Който иска да потребява – да си произведе.

Влака на прогреса пристигна в депото за техническо обслужване. Не знам само защо пътниците още седят вътре.

В общи линии времето свърши, както предрекли Маите и вече няма никакво време.


УууумопоммммРаЧи-телно, Колега и брат-братовчед мой ненагледен духовний!
Мамма миа и Падре и Ерор а кулпа вакат! /Грешките ни са свободни от вина./
Само за обичането бих спорила, от любов към дженка, от небето до земята на зиг-заг.
Благодаря ти, че ми го остави, но го постни все пак и при теб.
Винаги успяваш да отсееш квинтесенцията на Истините.

"Тези, които знаят истината, не са равни на онези, които я обичат, а онези, които я обичат не са равни на тези, които я следват."

http://wonder.blog.bg/izkustvo/2007/06/18/istinata.81714
цитирай
39. wonder - Мисля, че гърците преиграват, за да ...
18.02.2012 14:02
kasnaprolet9999 написа:
Мисля, че гърците преиграват, за да спечелят още пари от европейските фондове и да им опростят изцяло дълговете. Те напоследък са много по-добре от нас материално и свикнаха да се изживяват като богопомазани, защото им го позволяват европейците, впечатлени от техните паметници на културата и измислена древна цивилизация, която откраднаха от нас. Ние и да се развилнеем, знаем какво да палим и разрушаваме -партиен дом, музея на Г.Димитров и толкоз. А те си паля историческите музеи, явно колко милеят за измислената си история. В България повечето техни "бизнесмени" подстригваха като овце работещите жени във фирмите им за производство на обувки и шивашки цехове. Непрекъснато четях по едно време как са се разорили много от тях и са се изпарили яко дим, без да платят на работниците си. Как да обичаш и уважаваш такива хора не знам, аз не мога, пък който го влече да ги съжалява. Жалко че си в такава обстановка там, по-добре си ела тук.Поздрави.


Тук поставяш доста дълбоки въпроси, Пролет. Цял трактат мога да дръпна по темата, но ще цитирам само Таткото на Историята Херодот:

"Ако всички хора биха изнесли поне веднъж на пазара своите грехове и пороци, то всеки, след като огледа пороците на съседа си, с радост би си занесъл в къщи пак своите."
цитирай
40. mileidi46 - http://www.nocensura.com/2012/01/dossier-merkel-ecco-come-vuole.html
18.02.2012 14:15
Мила нямам време да превеждам.Имам и гости от България :)
Тук всички сте интелигентни хора,този сайт е много важен и пишат неща,които медиите и тв не казват никога!! ползвайте преводач,все ще разберете основното.горе вдясно където пише архив на артикули напиши таг,какво търсиш и ще ти излезнат статии.Ще помогна ,ако нещо конкретно някой не разбира,но нямам възможност да стоя дълго на компа-засега!!!А за Меркел-намери видеата на дискусията в европарламента на Нейжъл Фараж...черно на бяло е казано в скандалите там...Извинявам се...пак ще надникна..
цитирай
41. mileidi46 - http://www.youtube.com/watch?v=UgXTAW3VaI0&feature=related
18.02.2012 14:40
http://www.nocensura.com/2012/01/dossier-merkel-ecco-come-vuole.html
цитирай
42. balgarski7vinarki - hitroto "cephali"/sabiratelno ponjatie za korumpiranite saznania ot sredi ,chujdi na Evropa/
18.02.2012 14:48
Da, ne hydrocephaly-te a hitroto- "cephali" sasipva drevnata gen-shema na Evropa.
I otkade se vze tova "cephali"-ami ottam,ot scenariite na komputarnata invasia na chujdi v Evropa.
Ah, jalko za drevnite svetilishta i blagosloviata na drevnite bojestva za prosperitet i shtastie v Elada...
Zashto Haritite otstupiha pred Harpiite
i kak shte se otkupjat posegatelstvata
sreshtu Moirite ...
Kak samo sa uspeli chujdite
ochite na Palada da zatuljat
na Hermes da probutat
magjosani pari
na Apolon procheskia dar
da zatumnjat...
vse tezi chujdi i s mashinata-
zatui ne vijdat istinata
dneshnite upravnizi
Dano v gorgonnia komputar
programa na Perseus
instalirat
i vsichko tui da vzeme
da prikluchi vnezapno i zavechno!
/ot pochitatelka na Antichnostta/

dano
koito sa
цитирай
43. beckslover - Хаха,
18.02.2012 15:01
Звучиш като "Соломоне, аз те надминах!" ;)
Ъхъ, да кодифицираш тия закони във Всеобщ житейски кодекс.:P
Но да използвам брадатия каламбур, това си е заКон, заЧовек си е различно.
Та ако използвам примера на Евразол,
Човеко, дерайлирай влака, преди да свърши времето!.
;)
цитирай
44. wonder - Звучиш като "Соломоне, аз те ...
18.02.2012 15:12
beckslover написа:
Звучиш като "Соломоне, аз те надминах!" ;)
Ъхъ, да кодифицираш тия закони във Всеобщ житейски кодекс.:P
Но да използвам брадатия каламбур, това си е заКон, заЧовек си е различно.
Та ако използвам примера на Евразол,
Човеко, дерайлирай влака, преди да свърши времето!.
;)


Напомних, че законите са Космични и общовалидни/общодостъпни, а в този смисъл де факто единствените смислени, защото за Духовни.
Eрго не съм ги измислила аз. Но Етичен Кодекс мога да драсна като вляза в мемоарна възраст, хахахаххх... /нищо, че Времето е относително и още повече несъществуващо като измерение. Само като ориентирна измишльотина, с която да се изброим. Нали гледа "Дилъри на време"? И след n-еони - пак същия мърчъндайз./
Все някой ще успея да объркам по Юнгиански принцип "дайте ми един нормален и ще го излекувам."

PS Харесвам повече премъдростта на баща му Давид, а и т.нар. първи Соломонов храм е построен с идеите, решението и дори материалите подготвени от Давид и по време на неговото царуване, на хълма Мория. Соломон изпълнява желанието на баща си и доставя ливанските кедри, храмовите каменни фундаменти и т.н. и след 11 години завършва храма.
Еййй, това е любима моя тема. Не ми натискай тойзи клавиш..., че ще се спра чак пред Стената на плача. ;)))
цитирай
45. wonder - balgarski7vinarki
18.02.2012 15:50
"Дано в горгонния компютър
програма на Персеус
инсталират
и всичко туй да вземе
да приключи внезапно и завечно!"

Даам... Тишината е свещена за неизмеримите благословения.
Сещам се за една йони-мудра, в която малките умове се натрошаваха като след вътрешна експлозия.
Маторитетът се намира в домейна, до който Умът трудно достига ако не е свещенодействащ като истина през всички времена - не само през това, в което живеем Сега.
цитирай
46. alhimik1 - С удоволствие ще отбележа, Дела...че четох размишленията на истински интелектуалци, милеещи и за българското ни "дередже" и бъдеще!
18.02.2012 16:01
Почти всичко беше казано...научи и ли си обясних някои неща които за мен са непонятни...излишно е да се слагам между рогата ви ;) за да не ме намушкат дяволити хех
Просто се радвам, че ви четох и си размишлявах...има ли бъдеще един народ една държава при този измислен "елит" от чалга певици силиконови барбита мекащи коментатори мутрогенниспортяги безочливи крадци цинични политикани и т.н и т.н ...на всичко отгоре и на една добре отгледана безнаказаност в цигания до шия...и си отговарям, мдаа, след като истински знаещите и можещите са в ъгъла на този живот и само си "лаят", а керванът си
върви ли върви вече 22 години...НЯМА бъдеще, както и този греховно порочен и безмислено опростачен и глобален свят. Да влиза Апокалипсиса, простете...;)
цитирай
47. shaffi - всяка нация трябва да извърви своя
18.02.2012 16:16
път !!..гърците ще го минат критично, ще се окаже, че ние сме по- толерантни и демократични от тях...и по-умни?!!! поздрав!
цитирай
48. wonder - С удоволствие ще отбележа, Дела. . . ...
18.02.2012 16:20
alhimik1 написа:
С удоволствие ще отбележа, Дела...че четох размишленията на истински интелектуалци, милеещи и за българското ни "дередже" и бъдеще! Почти всичко беше казано...научи и ли си обясних някои неща които за мен са непонятни...излишно е да се слагам между рогата ви ;) за да не ме намушкат дяволити хех
Просто се радвам, че ви четох и си размишлявах...има ли бъдеще един народ една държава при този измислен "елит" от чалга певици силиконови барбита мекащи коментатори мутрогенниспортяги безочливи крадци цинични политикани и т.н и т.н ...на всичко отгоре и на една добре отгледана безнаказаност в цигания до шия...и си отговарям, мдаа, след като истински знаещите и можещите са в ъгъла на този живот и само си "лаят", а керванът си
върви ли върви вече 22 години...НЯМА бъдеще, както и този греховно порочен и безмислено опростачен и глобален свят. Да влиза Апокалипсиса, простете...;)


Благодаря! И за мен е Радост!
Ти знаеш ли, че в Канада има Музей на цивилизациите /то и в Анадола има де/? И че канадците са ни върнали 21 000 антики, които контрабандно са изнесени от България и съдържат елинистично, македонско, римско, византийско, българско и османско културно наследство.
Сега тълпата в Гърция, разбивайки музеи какво мислиш, че случва? Сигурно ще изчезнат културни ценности и скулптури вдън земя. Няма никъде в света такива мраморно-изваяни чудеса като в Гърция /изключвам Микеланджело и Бернини/
Древността там е олицетворение на Красивата Вечност.

http://milom.snimka.bg/europe/london-snimki-ot-britanskiya-muzeyi-2.293418.8106700
цитирай
49. wonder - Църквите им са пълни с народ, изо...
18.02.2012 16:32
danailvdimitrov написа:
Църквите им са пълни с народ, изографисани и поддържани ,красиви и златни и докато е така няма от какво да се страхуват и те го знаят!

Ще обират малоумния Запад и посла пак ще го "издумкат" с нови 300-400 млрд и после пак...все пак да не забравяме че това е един пиратски народ от бандити обиращи средиземноморското крайбрежие вече 3000 години.
Те прекрасно знаят че проблема не е в техния дълг ,а в 2-та трилеона на Италия ,1-я трл на Испания,4-те трл на германия и 8-те трл. на Англия .

Така че Европа ще им плати сметката и толкоз !

Нито другаря Вайшоп нито др.Карло Мордохай нито Меглена Кунева ще могат да ги спрат . Просто са в силна позиция.

Клекнат ли обаче на масоните и премахнат ли статута на Атон за кефа на туристи и комунисти .Тежко им !

Тогава ще се вдигне Божията благодат както се вдигна от Цариград при унията с Венеция и всичко ще рухне....Тогава гледайте да сте далече !

Това е моето мнение .


Изключително провиденциално виждане!
Няма да разбият Атон. Той си е със статут на Монашеска република и ще оцелее. Освен ако не се изврати отвътре. Жалко, че ние изгубихме единия от манастирите си.
Помня когато за пръв път /бях малолетна/ се качих в автобус в Атина, за да се придвижа до Амфитеатъра на Дионисос, стоях в средата близо до вратата и гледам, хм... целия народ в автобуса хоп на ляво и се прекръства. След малко хоп на дясно е пак се прекръстват. Не помня колко спирки пътувах, но това упражнение се повтаряше на всеки 3 минути. Аз бях толкова захласната да гледам лицата им, че изобщо не стоплих какво се случва, докато не се зазяпах навън - по трасето имаше много църкви и хората /те са много силно вярващи/ се прекръстват при преминаването край тях дори когато са в автобуса! Това ми беше едно от първите впечатления за гърците. Те и до днес всяка неделя сутрин се обличат в коприни и костюми и отиват на църква за литургията си.
цитирай
50. learningtogether - Жална им,
18.02.2012 16:34
Плаче ми се за гърците и Гърция.
И макар да са византийци по ген, не знам знаят ли какво точно правят или не.
Имах си и една теория какво точно ще стане в гръцкия политически живот от няколко месеца насам - е , потвърди се, но ....
сегашното минава всякакви граници.
След нас и потоп, разбирайте го в най-дълбокия му смисъл,
ако не ни опростите дълговете и не ни пуснете пак на безплатната трапеза.
Дали случайно на гръцки трапеза/зи значи и софра и банка.
Сигурно ги бъркат - дали умишлено или не ?!?
цитирай
51. wonder - Плаче ми се за гърците и Гърция. И ...
18.02.2012 16:51
learningtogether написа:
Плаче ми се за гърците и Гърция.
И макар да са византийци по ген, не знам знаят ли какво точно правят или не.
Имах си и една теория какво точно ще стане в гръцкия политически живот от няколко месеца насам - е , потвърди се, но ....
сегашното минава всякакви граници.
След нас и потоп, разбирайте го в най-дълбокия му смисъл,
ако не ни опростите дълговете и не ни пуснете пак на безплатната трапеза.
Дали случайно на гръцки трапеза/зи значи и софра и банка.
Сигурно ги бъркат - дали умишлено или не ?!?


Хахахаххх... няма случайни неща "в тая стара-аа Кръчма, на тая стара маса...", наречена Земя.
Там се танцува и пее. И се яде като за последно. Другото са подробности.
За Византийския ген нещата са спорни! ;)))
Ти знаеш ли, че "грък" означава "роб" и е прозвище дадено им от турците, което и до днес им е обидно. Те са Елини. Точка.
Ние пък сме "вУлгари" и сме родили думата "вулгарност" като едни прекрасно-непристойни циници. Те за такива ни имат де. Даже съм чувала тяхна поговорка гласяща "Дебела глава като на българин". ;)))

цитирай
52. vmir - 26. wonder,
18.02.2012 16:52
wonder написа:
Разказвали са ми гърците какъв рай за тях е била България по онова време. Прекосявали са с каруци границата и са купували от тук топове коприна, храни, дрехи...

Имам един покъртителен документален филм за "преселението" им насам като животоспасителна операция. Ние сме спасявали не само евреите и арменците, но и гърците. Не си познаваме историята да знаете.
Цели влакови композиции с деца са изпращани към България за спасяване и отглеждане.
И не само към България - и към другите Балкански страни, към Чехия, Полша и Германия.
Най-гадният момент във филма е как сърбите връщат влаковете и отказват да приемат децата. Има нещо ужасяващо-омерзително в такова деяние!
Как въшлясали, оголяли, гладни и умиращи... молят за помощ и ги приема ЕДИНСТВЕНО пак България, въпреки че вече е приела своята "квота". Ревах с глас като гледах как български жени с огромна майчина любов поемат децата и ги настаняват в пансиони и лагери, как ги къпят, обезпаразитяват, хранят, прегръщат...
Повечето от тези гърци /приетите тогава и отгледани хиляди деца/ и сега живеят в България /знаете, че има градове с цели гръцки квартали - Поморие, Несебър и др./. И я обичат родината ни повече от някои българи.
Има няколко написани книги за това от гърци, но не съм виждала нито една преведена на български. Никой не инвестира в правилните книги. Превеждат се розови и булевардни романи.
А народ без памет е като слепец извън пътя.
България, макар и малка и не чак толкова богата, има богата алтруистична история, но за жаласт слаб културен интерес към нея. Защо ли?

И да ви кажа най-краткия български виц в последно време:

"-Аз съм българче!
-Ай стига се оплаква бе!"

А знаете ли... хората като Човеци са наднационални планетарни същества и все съм се чудила на т.нар. "български негативизъм" и способността за перманентна оплаквация от всеки и всичко.


Че посягат на културните паметници, ме кара да гледам на гърците с ужас и съжаление, както гледам на циганите, които викат за права, но “културата” не им позволява да забележат задълженията си. От друга страна, като си дам сметка на сходната циганизация на мнозина у нас и склонността на партии и електорат без скрупули да се възползват от нея, изпитвам огромно облекчение, че точно гърците първи на балканите заложиха на идеята, че гордостта е в самоунищожението. “Ще мрем, но няма да работим” – като истински цигани, но усещат ли иронията на съдбата, че режат клона на който стоят и най-вече неоснователната си гордост, която все повече ще предизвиква гнусливо намръщване, отколкото досегашните снизходителни усмивки. Без ни най-малко злорадство, благодарен съм, че гърците се подхлъзнаха по нанадолнището, защото това те отрезви мнозина от всезнайковците у нас, да видят какво се случва, когато упорстваш в искане на невъзможното. Пак казвам, гръцкия дълг не е най-големия или най-тежкия, но Гърция се срива заради изгубеното доверие в нея, страховете на десетките милиони инвеститори ги подтикнаха да се освободят гръцките си акции, и сривайки котировките, да карат гърците да се чудят къде им изчезнаха парите, докато в същото време правят всичко по силите си, за да обедняват и в бъдеще.

Ето как вярата в конспирации води до приписване на собствената глупост на конспиратори, които съществуват единствено в главата на глупавия и опърничавия. Дано прословутата нашенска опърничавост прояви здрав разум и се направи съответните изводи, ДАНО!!!


цитирай
53. wonder - http://www. nocensura. com/20...
18.02.2012 16:55
mileidi46 написа:
http://www.nocensura.com/2012/01/dossier-merkel-ecco-come-vuole.html


Грацие, Миледи!
Вивере!
цитирай
54. wonder - Разказвали са ми гърците какъв рай ...
18.02.2012 17:21
vmir написа:
wonder написа:
Разказвали са ми гърците какъв рай за тях е била България по онова време. Прекосявали са с каруци границата и са купували от тук топове коприна, храни, дрехи...

Имам един покъртителен документален филм за "преселението" им насам като животоспасителна операция. Ние сме спасявали не само евреите и арменците, но и гърците. Не си познаваме историята да знаете.
Цели влакови композиции с деца са изпращани към България за спасяване и отглеждане.
И не само към България - и към другите Балкански страни, към Чехия, Полша и Германия.
Най-гадният момент във филма е как сърбите връщат влаковете и отказват да приемат децата. Има нещо ужасяващо-омерзително в такова деяние!
Как въшлясали, оголяли, гладни и умиращи... молят за помощ и ги приема ЕДИНСТВЕНО пак България, въпреки че вече е приела своята "квота". Ревах с глас като гледах как български жени с огромна майчина любов поемат децата и ги настаняват в пансиони и лагери, как ги къпят, обезпаразитяват, хранят, прегръщат...
Повечето от тези гърци /приетите тогава и отгледани хиляди деца/ и сега живеят в България /знаете, че има градове с цели гръцки квартали - Поморие, Несебър и др./. И я обичат родината ни повече от някои българи.
Има няколко написани книги за това от гърци, но не съм виждала нито една преведена на български. Никой не инвестира в правилните книги. Превеждат се розови и булевардни романи.
А народ без памет е като слепец извън пътя.
България, макар и малка и не чак толкова богата, има богата алтруистична история, но за жаласт слаб културен интерес към нея. Защо ли?

И да ви кажа най-краткия български виц в последно време:

"-Аз съм българче!
-Ай стига се оплаква бе!"

А знаете ли... хората като Човеци са наднационални планетарни същества и все съм се чудила на т.нар. "български негативизъм" и способността за перманентна оплаквация от всеки и всичко.


Че посягат на културните паметници, ме кара да гледам на гърците с ужас и съжаление, както гледам на циганите, които викат за права, но “културата” не им позволява да забележат задълженията си. От друга страна, като си дам сметка на сходната циганизация на мнозина у нас и склонността на партии и електорат без скрупули да се възползват от нея, изпитвам огромно облекчение, че точно гърците първи на балканите заложиха на идеята, че гордостта е в самоунищожението. “Ще мрем, но няма да работим” – като истински цигани, но усещат ли иронията на съдбата, че режат клона на който стоят и най-вече неоснователната си гордост, която все повече ще предизвиква гнусливо намръщване, отколкото досегашните снизходителни усмивки. Без ни най-малко злорадство, благодарен съм, че гърците се подхлъзнаха по нанадолнището, защото това те отрезви мнозина от всезнайковците у нас, да видят какво се случва, когато упорстваш в искане на невъзможното. Пак казвам, гръцкия дълг не е най-големия или най-тежкия, но Гърция се срива заради изгубеното доверие в нея, страховете на десетките милиони инвеститори ги подтикнаха да се освободят гръцките си акции, и сривайки котировките, да карат гърците да се чудят къде им изчезнаха парите, докато в същото време правят всичко по силите си, за да обедняват и в бъдеще.

Ето как вярата в конспирации води до приписване на собствената глупост на конспиратори, които съществуват единствено в главата на глупавия и опърничавия. Дано прословутата нашенска опърничавост прояви здрав разум и се направи съответните изводи, ДАНО!!!



Като каза циганизация се сетих за един стар индийски филм, който започваше така: „Ние индийците /респ циганите/ се разслояваме по целия свят, но сърцата ни остават в Индия”. Това подтекстово ми обясни цели еволюционни теории за чергарството, бездуховността и антиетиката им, безпросветното безкултурие, липсата на хигиена /външна и вътрешна/, безхаберието, кърлежкото пребиваване върху чист организъм /разбирай среда или държава/ и пр. такивости.

Гърците са друга песен. Виж Калас, Далида, Яни, Теодоракис, Демис Русос, Вангелис, Вики Леандрос, Ирини Папа, Даларас, Нана Мускури... няма повторени никъде такива гласове, композитори и космос.
Не са устроени да работят. Те знаят, че човек е Творец! И това доста ги въздига над повечето европейски нации. Трябва да видиш как танцуват замбекя /някъде му викат замбеки или зайбекя/. Танцът е Изкуството на Мига. Ееее, няма друга нация, която да може да пее и танцува така. Факт! Неоспорим. Всеки пее. Даденост им Е!
Какво тук значат някакви си банки?

Иначе паричните потоци са си вид енергия и трябва да се движат. Борсите са измислени пазарища за... нищо. И призванието им е да се срутват. Лошото е, че инсинуациите на срутването повлияват на привикването ни към екстрите на изпълнените ни желания.
цитирай
55. wonder - всяка нация трябва да извърви своя ...
18.02.2012 17:51
shaffi написа:
всяка нация трябва да извърви своя път !!..
гърците ще го минат критично, ще се окаже, че ние сме по- толерантни и демократични от тях...и по-умни?!!! поздрав!


По-умни, по-толерантни, по-демократични, по-красиви и по-скромни! Факт.
И безкрайно по-духовни от всяка друга нация в Европа сме. Никой не бива да се съмнява в това.

Няма да коментираме области като в това стихче на Радой Ралин:

"Българин и славянка
се търкалят по полянка.
Вади-тури, вади-тури
народили чукундури.
Племе злобно и крадливо
и за всичко завистливо."

Тълпата обаче е човешко цунами, което оставено безпризорно може да заличи векове история и цивилизация.
цитирай
56. vmir - 55. wonder,
18.02.2012 17:54
Бих се радвал да си права, но ми е трудно да приравня творчеството с изпълнението, защото всъщност ги противопоставям. Танцът и пеенето за мен са много повече наслада и доволство, отколкото аскетичност и търсене, свойствени за творците. Подозирам също така, че ако не беше инерцията от заплесията по древна Елада, изброените от теб творци щяха да се задоволят с далеч по-ограничен кръг от почитатели. Да не говорим, че в техниката, технологията и науката не мога да се сетя за световно гръцко постижение, дори като неуспешен опит, или поне амбиция.

Между впрочем, не виждам драма в сътресенията на фондовите борси. Няма как да има точни решения, а гладко протичащия живот е сладка илюзия с променлив характер. По-важното е да не се трепим заради нелепа опърничавост или пристрастеност към начин на живот, но нямам идея как да стане.
цитирай
57. wonder - Бих се радвал да си права, но ми е т...
18.02.2012 18:04
vmir написа:
Бих се радвал да си права, но ми е трудно да приравня творчеството с изпълнението, защото всъщност ги противопоставям. Танцът и пеенето за мен са много повече наслада и доволство, отколкото аскетичност и търсене, свойствени за творците. Подозирам също така, че ако не беше инерцията от заплесията по древна Елада, изброените от теб творци щяха да се задоволят с далеч по-ограничен кръг от почитатели. Да не говорим, че в техниката, технологията и науката не мога да се сетя за световно гръцко постижение, дори като неуспешен опит, или поне амбиция.

Между впрочем, не виждам драма в сътресенията на фондовите борси. Няма как да има точни решения, а гладко протичащия живот е сладка илюзия с променлив характер. По-важното е да не се трепим заради нелепа опърничавост или пристрастеност към начин на живот, но нямам идея как да стане.


Творчеството е Съзидание, изпълнението е само първата му външна крачка. Иначе Пътят е... навътре.

Мога и така да ти го кажа:

ЖИВЕЦЪТ

Когато животът на кръст те разпъва
и бавно стоварва небето над теб,
когато душата ти в мрак се препъва
и сенки увиват сърцето ти с креп,
живецът остава... и той ти е песен,
с която да стоплиш смразения свят.
Животът създаден е - не да е лесен,
но с мъки горчиви те прави богат.
Живецът е малкия въглен в сърцето,
от който се ражда космичен пожар.
За него е даден безкрая в небето
и само на него е Бог господар.
цитирай
58. vmir - 58. wonder,
18.02.2012 18:30
wonder написа:


Творчеството е Съзидание, изпълнението е само първата му външна крачка. Иначе Пътят е... навътре.

Мога и така да ти го кажа:

ЖИВЕЦЪТ

Когато животът на кръст те разпъва
и бавно стоварва небето над теб,
когато душата ти в мрак се препъва
и сенки увиват сърцето ти с креп,
живецът остава... и той ти е песен,
с която да стоплиш смразения свят.
Животът създаден е - не да е лесен,
но с мъки горчиви те прави богат.
Живецът е малкия въглен в сърцето,
от който се ражда космичен пожар.
За него е даден безкрая в небето
и само на него е Бог господар.


Много хубаво и точно го казваш в рими, но случайно ли извън тях пропускаш, че творчеството е домогване до надчовешкото и следователно творението е изпълнение на надчовешко поръчение? Няма как мнозинството от един народ да работи по божия поръчка, а характерът и ума му проличава най-ясно по отношението към творците. Иначе и циганите да бяха най-големите творци заради сателитните чинии навсякъде.
цитирай
59. wonder - Творчеството е Съзидание, ...
18.02.2012 18:43
vmir написа:
wonder написа:


Творчеството е Съзидание, изпълнението е само първата му външна крачка. Иначе Пътят е... навътре.

Мога и така да ти го кажа:

ЖИВЕЦЪТ

Когато животът на кръст те разпъва
и бавно стоварва небето над теб,
когато душата ти в мрак се препъва
и сенки увиват сърцето ти с креп,
живецът остава... и той ти е песен,
с която да стоплиш смразения свят.
Животът създаден е - не да е лесен,
но с мъки горчиви те прави богат.
Живецът е малкия въглен в сърцето,
от който се ражда космичен пожар.
За него е даден безкрая в небето
и само на него е Бог господар.


Много хубаво и точно го казваш в рими, но случайно ли извън тях пропускаш, че творчеството е домогване до надчовешкото и следователно творението е изпълнение на надчовешко поръчение? Няма как мнозинството от един народ да работи по божия поръчка, а характерът и ума му проличава най-ясно по отношението към творците. Иначе и циганите да бяха най-големите творци заради сателитните чинии навсякъде.


Хм... по повод "надчовешкото" и с риск да завихрим някой безграничен спор, ще ти споделя една от мислите на Уейн Дайър, която съм включила в титула на последната си книга, защото го е казал перфектно и се доближава напълно до мисленето ми:

"Ти не си човешко същество с духовни преживявания.
Ти си духовно същество с човешки преживявания."
цитирай
60. tili - D-r Юнг има един
18.02.2012 19:08
пасаж, за свое посещение в Германия през 30-те години и за силата на тълпата и общото безумие. В някакъв момент усетил, че въртопът може да го завлече и побягнал към Швейцария.
Говорим за Юнг!
Какво остава за полуграмотни хора. Паниката и отчаянието са нещо ужасно.
цитирай
61. vmir - 60. wonder,
18.02.2012 19:12
wonder написа:


Хм... по повод "надчовешкото" и с риск да завихрим някой безграничен спор, ще ти споделя една от мислите на Уейн Дайър, която съм включила в титула на последната си книга, защото го е казал перфектно и се доближава напълно до мисленето ми:

"Ти не си човешко същество с духовни преживявания.
Ти си духовно същество с човешки преживявания."


Може, аз не бих си позволил лукса да живея с такава мисъл, но не бих се колебал прекалено да прибегна до нея, ако трябва да взема решение по старателно отработен и важен за мен проблем, особено когато ми противопоставят очевидна мърлявщина.
цитирай
62. wonder - Хм. . . по повод "надчо...
18.02.2012 19:41
vmir написа:
wonder написа:


Хм... по повод "надчовешкото" и с риск да завихрим някой безграничен спор, ще ти споделя една от мислите на Уейн Дайър, която съм включила в титула на последната си книга, защото го е казал перфектно и се доближава напълно до мисленето ми:

"Ти не си човешко същество с духовни преживявания.
Ти си духовно същество с човешки преживявания."


Може, аз не бих си позволил лукса да живея с такава мисъл, но не бих се колебал прекалено да прибегна до нея, ако трябва да взема решение по старателно отработен и важен за мен проблем, особено когато ми противопоставят очевидна мърлявщина.


Нормално е мъжете да сте с Рациото напред, а ние да сме с Емоциото.
По-важно е да имаш вградена в устоите си ценностна система и екстатичен устрем в полетите си, защото ние нямаме нищо друго освен корените и крилата си. :)))
цитирай
63. wonder - D-r Юнг има един пасаж, за свое п...
18.02.2012 19:54
tili написа:
D-r Юнг има един пасаж, за свое посещение в Германия през 30-те години и за силата на тълпата и общото безумие. В някакъв момент усетил, че въртопът може да го завлече и побягнал към Швейцария.
Говорим за Юнг!
Какво остава за полуграмотни хора. Паниката и отчаянието са нещо ужасно.


Юнгианството ми е втора природа. ;)))
Тълпата винаги съдържа хора с порядъчна доза въдворена или инсценирана агресия и алегорично ми прилича на Нищожните правни сделки, които не пораждат правни последици още от момента на сключването си, но позовимостта на нищожността им все трябва да се доказва.
Действията на тълпата са едно към едно с нищожната правна сделка, заради Пороците, от които страдат:
1. противоречие със закона
2. заобикаляне на закона
3. противоречие на добрите нрави
4. договори върху неоткрити наследства /разбирай Тълпата с вандалски уклон и замени "неоткрити" с "непредвидими" последици/
5. начално невъзможен предмет
6. липса на съгласие
7. липса на предписана от закона форма, когато е условие за действителност
8. липса на основание
9. привидност

Юнг е една от личностите мотивирала ме да пиша Книга за сънищата заради "кралският път към несъзнаваното".
Ако си му чела "Модерния човек в търсене на душата си" там има един момент, в който осъзнаваш, че "Всичко в нас, което принадлежи на природата е избягало от проблема и неговото име е Съмнение", а после си стигаш сам до Мъдростта на Съмнението. :)))
цитирай
64. serjo - Звучиш като "Соломоне, аз те ...
18.02.2012 22:48
wonder написа:
beckslover написа:
Звучиш като "Соломоне, аз те надминах!" ;)
Ъхъ, да кодифицираш тия закони във Всеобщ житейски кодекс.:P
Но да използвам брадатия каламбур, това си е заКон, заЧовек си е различно.
Та ако използвам примера на Евразол,
Човеко, дерайлирай влака, преди да свърши времето!.
;)


Напомних, че законите са Космични и общовалидни/общодостъпни, а в този смисъл де факто единствените смислени, защото за Духовни.
Eрго не съм ги измислила аз. Но Етичен Кодекс мога да драсна като вляза в мемоарна възраст, хахахаххх... /нищо, че Времето е относително и още повече несъществуващо като измерение. Само като ориентирна измишльотина, с която да се изброим. Нали гледа "Дилъри на време"? И след n-еони - пак същия мърчъндайз./
Все някой ще успея да объркам по Юнгиански принцип "дайте ми един нормален и ще го излекувам."

PS Харесвам повече премъдростта на баща му Давид, а и т.нар. първи Соломонов храм е построен с идеите, решението и дори материалите подготвени от Давид и по време на неговото царуване, на хълма Мория. Соломон изпълнява желанието на баща си и доставя ливанските кедри, храмовите каменни фундаменти и т.н. и след 11 години завършва храма.
Еййй, това е любима моя тема. Не ми натискай тойзи клавиш..., че ще се спра чак пред Стената на плача. ;)))

И на мен ми е любима темата ,но мисля ,че Соломон там прави само реконструкция....основите на строежа са над 10000 години...Стената на плача е нова....съвсем различен вид зидария.
цитирай
65. tomich - Събитията в Гърция са закономерно неизбежни
18.02.2012 23:04
Дела, законите, които изброяваш, са частни закони, ако може така да се нарекат, от Главния космически, следователно и Земен закон: Всяко "нещо" осцилира (колебае се) в своето развитие около една обща линия на равновесието, което ще рече, че НЕЩОТО я пресича многократно в безкрайността на времето. Точките на пресичане са временно устойчивото състояние на равновесие. В тези точки всяко "нещо" се намира в относително стабилно състояние, вследствие на изравнените положителни (движещи) развитието и отрицателни (спиращи или забавящи) това развитие сили. Това е краткото изложение на същността на теорията на общото равновесие.

Погледнати от тази зрима точка, не само събитията в Гърция и по света, но и всички природни катаклизми са резултат на нарушено равновесно статукво или дебалансирано състояние на физическите и други сили в природата. Такива и подобни на тях събития и процеси стават и ще продължават да с извършват, докато "свет светува" и няма сила, която да ги предотврати. Къде по-рано, къде по-късно всички държави, включително и България, и социуми ще ги преживяват бързо или бавно, катастрофално или плавно. Много ми се иска за България да не е последното...
В предишния ти постинг, Дела, "Не губете" бях написал Нашият поглед към него (живота) е отражение на неговия поглед към нас...,който обаче не ни дава моралното право да мърсим себе си и Него! ДА, нищо чудно, тълпата гледа към живота, така както той гледа към нея. Но не оправдавам гърците, че омърсиха себе си и живота в страната си - въпрос на обществено и неконтролируемо его...
Поздрави!
цитирай
66. tomich - Творчеството също е работа. . . на ...
18.02.2012 23:28
Творчеството също е работа...на ума, следователно човек винаги работи, без значение дали е урочен да "бачка" като роб или "само да твори"
цитирай
67. tomich - Не мисля, че Времето е измишльот...
18.02.2012 23:58
Не мисля, че Времето е измишльотина, Дела. То е относително, но съществува. Ако движението във вселената, в широкия смисъл на думата, хипотетично изчезне, тогава ще се съглася, че не съществува време нито като ориентирна измишльотина, нито като физическо измерение. Нещо като преди началото на Големия взрив, а щом има начало, има и Време, нали ?:)
цитирай
68. wonder - tomich 66, 67 и 68
19.02.2012 12:22
Томич, творчеството е йероглиф на вечността и рожба на Духа, което го изважда от контекста на идеята за "труд" и "работа" априори.
Познанието докоснато от духа ражда изкуството. Няма бездуховно изкуство! И в тази връзка, бидейки Духовно, то не притежава усилия като "труд" и "работа". Когато съ-творяваш ти се сливаш с творението, защото творческият ни Аз притежава по рождение способността за всесъвършено изразяване на Себе си чрез духовната могливост да изразим света, природата, Бог.
Ако докоснеш сърце – създаваш Обител, ако откъснеш цвете – разлюляваш звезда, ако докоснеш струна, ражда се Извор.
Вероятно има творци, които се "трудят" и за тях сътворяването е работа. Има Всичко.
Изброените /в един коментар по-горе/ Закони са прадревни и не са "частни", а космични, Томич. Относно осцилацията – не всяко движиние означава действие. Иначе харесвам идеята за хармоничния осцилатор, но само ако се ограничим до класическата механика. Ами квантовата? След Струнната теория се появи Суперструнната. :)))
Темата за Времето е безкрайна, затова ще се огранича до едно изречение без да убеждавам никого - Времето е илюзия! Смисълът му е ограничаващ. Аз нямам чувство за време. Времето е из-мислена мярка, но не същност. Ограничител и изобретение-затвор. Това е най-голямата измишльотина след Пространството. /Но тази тема изобщо няма да я повдигаме. ;)))/
Както казва Бъроуз "Времето е бедата на човечеството."
Аз лично предпочитам идята на Камю, че има две времена – това, което следим и това, което ни променя. От себе си бих добавила и Трето време - това, което наблюдаваме.
Никой не знае кога е започнало нито кога ще свърши по простата причина, че не съществува!
Събитията в Гърция и по света са естествен отклик на липсата на вакуум в Космоса, а Земята е живо същество и причините да ни търпи се изчерпват.
Напълно съм съгласна с твърдението ти, че "всички природни катаклизми са резултат на нарушено равновесно статукво или дебалансирано състояние на физическите и други сили в природата."
цитирай
69. tomich - 69. wonder
19.02.2012 17:11
Дела,нямам и най-малкото намерение да дискутирам с тебе по въпросите на творчеството в областта на изкуството, защото знам, че си действително ерудиран творец и интелект. Но моето мнение не е голословно, което ме задължава да го поясня.
Аз не възприемам "труда" и "работата" като чисто физически("телесни")дейности на нормалния, разумен човек. Да твориш не означава да създаваш само изкуство, като "рожба на своя Дух", въпреки че съм напълно съгласен, че "Няма бездуховно изкуство".
Ако съм те разбрал правилно, ти възприемаш понятията труд и работа като физически усилия и затова логично смяташ, че изкуството няма нищо общо с тях. Погрешно е да смятаме, че творчеството е само и единствено вдъхновение и талант. Според мен вдъхновението е мига, в който Духът ражда идеята за смисъла, съдържанието и формата на бъдещата творба. После започва творческият процес, в който всичко това плюс таланта се сливат в една динамична мисловна картина като едно цяло в интелекта на твореца...Слага се началото на една чудна и сложна мисловна дейност, в която виртуалната картина на бъдещето творение мени непрекъснато своите очертания, цветове, яркост, за да се превърне накря в едно завършено реално творение. Не само изкуството, но и всяка човешка дейност е свързана с "работа" на мисълта, като например: архитектура, конструиране, синтезиране на нови материяли, интелектуални игри и други. Когато в техните продукти са вложени вдъхновение, талант и мисъл, може ли да твърдим, че те не са творчество? В този смисъл перефразирайки те, бих добавил: Посадиш ли цвете, създаваш звезда.

Всички се трудят, но не всички са творци - не притежават оная вълшебна божествнена сплав от вдъхновение, талант, духовно можене и способност за мисловен полет, за да претвориш от "птичи поглед" грубия общ ескиз в една съвършена картина така, както истинският творец си я представя.
цитирай
70. phoenix2000 - Накъде
19.02.2012 17:20
Хей почакай човече,
накъде си потекъл,
твойто бъдеще вече,
още днес си обрекъл :))))
цитирай
71. tomich - +
19.02.2012 17:31
Може би си права за космичeските закони, но не може да не се съгласиш, че при тях съществува йерархия. Затова продъжавам да твърдя, че в Космоса, както и на Земята, действа Общ космически закон, който според мен е двигателната сила на общото еволюционно развитие. Нямам възможност да обясня в обема на един комент защо това е така. Мога да кажа само, че този закон физически и логически е обоснован и действието му може да се открие и наблюдава и тук на Земята.
Не зная защо смяташ, че осциляцията е ограничена от класическата механика. Тя е присъща като вибрация не само на частици притежаващи маса, но и на хипотетичните безмасови частици (според модерни физически теории). А и факга, че тя действително се наблюдава в не живата и живата природа е доказателство за съществуването й. Освен това осцилацията не е задължително да бъде хармонична, т.е. със строго периодични максимуми и минимуми. Хармоничната осцилация е частен идеален случай на несиметричната. Последната е резултат на стохастичното влияние на случайни фактори върху хармоничната осцилация. Точно такава несиметрична осцилация се наблюдава при действието на Общия космически закон най-често.
Темата за времето наистина е безкрайна и няма смисъл да се дискутира в рамките на blog.bg, затова и аз ще се огранича с няколко изречения.
Аз имам вътрешно чувство за време - мога да се събуждам в определен час след предварително самовнушение (спомням си, че и ти каза за тази своя способност:))или се заблуждавам? Думата измишльотина много я харесвам, но се боя да я използвам за Време и Пространство - току-виж са ме грабнали и отнесли на някоя пустинна планета "за наказание" ;))) О, Бъроуз като колоритна личност ми допада, но е скаран с времето. Затова си позволявам да го перефразирам:
Бедата на човечеството е, че си въобразява, че е извън времето.
Само не те разбрах, защо свързваш събитията в Гърция с липсата на вакуум в Космоса. С останалото съм напълно съгласен.
цитирай
72. karaiany - Много моабет се е издумал при тебе, ...
20.02.2012 07:54
Много моабет се е издумал при тебе , брейййй! :)))
Знаеш коя чивия да запалиш , та да се отвори приказката :))) Еврaзол май го беше сумирал на едно място....
Ама , пуста попара - и нашта и гръцката , и балканската изобщо , пък и не само тя ; на хората изобщо ....
Беше го казала в предишния пост :
"Не губете от поглед живота.
Позволете му сам да се случи."
Вървим по пътя , по правилния път .Само дето вървим в обратната посока...обърнали сме всичко с главата надолу! Абе , май има още много попара да сърбаме.:)))
Вървим в процесия , всичките в една посока...като видим някои да върви в обратната , сочим го с пръст и викаме : " Абе , глей го тоя тъпанар , накъде е тръгнАл ! И пак повод за тълпата да се посмее..:))))
Като дойде време за рев - ела гледай :жална картинка , като на опело ! :))))
Тълпата е една и съща навсякъде . А пътят е винаги най - самотен , ама как да го вървиме ,бре хора , като все искаме някои за ръка да ни води и да плачем като деца , когато ни е трудно. :)))
И пак е чудно ! :)))
цитирай
73. wonder - за коментар 69 Томич
20.02.2012 11:40
"Ако съм те разбрал правилно, ти възприемаш понятията труд и работа като физически усилия и затова логично смяташ, че изкуството няма нищо общо с тях." – Точно така смятам.
Даам... Великолепно си го казал, Томич! И аз смятам, че Творецът е "оная вълшебна божествена сплав от вдъхновение, талант, духовно можене и способност за мисловен полет", които могат да вдигнат на нагорно небе и другите хора.

Помня, че веднъж ти го казах и така:

Когато си издигнат над земята,
а твоите крила са хоризонт,
когато в тебе волен пее вятърът,
и никое небе не е закон,
тогава се превръщаш в коренището
на бликналия извор от екстаз.
И само вятъра споделяш с нищото,
защото ти си цялост, той - компас.

http://wonder.blog.bg/izkustvo/2010/08/25/viarnata-posoka.595730
цитирай
74. wonder - Хей почакай човече, накъде си по...
20.02.2012 11:42
phoenix2000 написа:
Хей почакай човече,
накъде си потекъл,
твойто бъдеще вече,
още днес си обрекъл :))))


Хей, човече, поспирай да размислиш премъдро
над вълшебната лира и над кръста пребъдващ.
Избери си контури от небето по-тясни.
И не спирай да брулиш хоризонтите бясно.
цитирай
75. wonder - Томич 71 за вакуума в Космоса
20.02.2012 11:49
Томич 71
Относно липсата на вакуум в Космоса и пр., връзката най-общо казано е, че древните люлки на цивилизацията като Гърция, Италия, Франция... днес са в надолното сечение на еволюционната спирала и низхождат, което по един или друг начин ще ги жигосва с негации и отрицателни случвания.
В Гърция и Италия вече са налице. Затова по-горе обсъждахме страшната тишина откъмто Франция.
Когато маите казват, че Времето е свършило, да знаеш, че наистина е свършило - Времето за бездуховност.
цитирай
76. wonder - karaiany /72/
20.02.2012 11:52
Всеки има Избор за своето си Дао дъ Дзин. Тълпата може да дава посока само на себеподобни.
Светът днес прилича на топси търви, чийто вкус не е важен ако визията е достатъчно шарена и атрактивна.
Евразол е един от най-правилните мъже-барометри, които съм срещала.
Метни, за разкош, едно око на „Buena Vista Social Club” на Вим Вендерс.
По едно време ти какво... Самота ли каза? ;)))

Завихрена в хорото самодивско,
бездънна нощ припламва край жарта
и в кладенчовите очи на нищото,
излива свойта тъжна самота.

Дочети си го тук:
http://wonder.blog.bg/izkustvo/2007/04/24/samota.63648
цитирай
77. tomich - :) И аз помня...
20.02.2012 21:14
И аз помня това красиво стихче, Дела! Не само го помня, но и съм си го запазил в специалната папка "Златни зрънца в българската поезия"!
цитирай
78. inel379 - Големите лъжи водят до големи неправди.
21.02.2012 12:58
Големите неправди дават път на първичните инстинкти.
Достиженията на ума, науката и културата се сриват.
В руините човешкото се попилява
и трябва строителството да започне отново.
Колко ли пъти това се е случвало...
в нашите галактически безкрайности...
Тъжно е.
Но може би е дошло време за други нива...
Поздрав!
цитирай
79. cinichedonist - анархията
23.02.2012 00:42
априори си е гръцка по произход , част е от националната душевност, само руснаците я притежават с подобна дълбочина

тълпата е стихия. помита всичко по пътя си
а на гърците им изби язовирната стена.
цитирай
80. wonder - И аз помня това красиво стихче, Д...
23.02.2012 15:12
tomich написа:
И аз помня това красиво стихче, Дела! Не само го помня, но и съм си го запазил в специалната папка "Златни зрънца в българската поезия"!


Даам! Има си мигове за всичко. Дори да почнем от анархията в някой разговор, пак можем да го докараме до Музиката на сферите. :)))
Сега освен, че се сещам за отговорността на любимия ми Оскар Уайлд към "синия му порцеланов сервиз" узнавам, колко провиденциално е всичко казано преди век и половина от него.
"В добрите стари времена книгите са се пишели от писателите, а ги четели всички; сега книги пишат всички, но никой не чете."
цитирай
81. wonder - Големите лъжи водят до големи не...
23.02.2012 15:17
inel379 написа:
Големите лъжи водят до големи неправди.
Големите неправди дават път на първичните инстинкти.
Достиженията на ума, науката и културата се сриват.
В руините човешкото се попилява
и трябва строителството да започне отново.
Колко ли пъти това се е случвало...
в нашите галактически безкрайности...
Тъжно е.
Но може би е дошло време за други нива...
Поздрав!



Големите истини дори да са очевидност или абсурд, са необходим смисъл. И затова винаги водят до Духовната правилност.
Достиженията на едни са низхождане спрямо други.
Движението не винаги означава действие, но руините винаги са печален образ на мракобесните бездействия.
Трагикомично е в невъзможността, да се намери смисъл на новите начала.
И все така ще е тъжно.
Думите нямат милост и не са снизходителни към делата.
Дошло е хилядолетието на светлината.
Поздрави и пръски от огъня!
цитирай
82. wonder - анархията априори си е гръцка по ...
23.02.2012 15:25
cinichedonist написа:
анархията априори си е гръцка по произход , част е от националната душевност, само руснаците я притежават с подобна дълбочина

тълпата е стихия. помита всичко по пътя си
а на гърците им изби язовирната стена.


Анархията и оцеляването /в случая на съседите/, са несъвместими. Те оцеляват векове, лежейки на лаврите на богатото си културно наследство. Да го разрушават си е чист вандализъм.
Виж руските бездни в онази посока са безпределни и ненадминати.
Много жалко. Малко тъжно. И напълно безмислено е случване на прогръцкия сценарий.
Но ако вземем да станем циник-утописти, нали знаеш как умирайки от смях е важно да бъдем сериозни и как постилайки добри намерения ставаме нестинари. ;)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: wonder
Категория: Изкуство
Прочетен: 15164065
Постинги: 3224
Коментари: 32053
Гласове: 194009
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031