Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
14.12.2010 16:55 - Постели постелята си за двама - Стросе то строма су я дио
Автор: wonder Категория: Изкуство   
Прочетен: 31334 Коментари: 33 Гласове:
130

Последна промяна: 03.10.2023 08:23

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Стросе то строма су я дио 

О дромос ине скотинос
оспу на с`андамосо.
Ксе` провале месо стратис
то хери на су досу. 

Стросе то строма су я дио -
гия сена ке гия мена.
Н`ангалястуме аптин архи.
На`н ола анастимена. 

На`нгалястуме аптин архи
н`ан ола анастимена. 

С`ангаляса м`ангалясес
му пирес ке су пира.
Хатика мес та матия су
ке сти дики су мира.

До тук е за теб, Биз.. :)))

Тъмен бе пътя на моето пътуване
докато не те срещнах.
Ела да ми се покажеш на половина -
ще ти предложа  своята ръка. 

Постели постелята си за двама - за мен и за теб.
И остави да изпаднем в прегръдките си,
за да възкръсне всичко отново. 

Прегръщаш ме и аз те прегръщам.
Ти взимаш от мен и аз взимам от теб.
Губя се в очите ти и в съдбата ти.


До тук е за теб flagumdei и... flagumdei  да пееш, Чудеснико! :))) 






Гласувай:
130


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. bizcocho - Делаааааааааааа, с цяло гърло! ...
14.12.2010 17:00
Делаааааааааааа, с цяло гърло! Супееееееееееееееер! И благодаря! Ти си знаеш за какво;) :))))))))))
цитирай
2. bizcocho - Да знаеш, че някой ден на живо ще ти я ...
14.12.2010 17:03
Да знаеш, че някой ден на живо ще ти я изпеем:), но в съпровод на китара :))))))
цитирай
3. wonder - Пссссссссссс... опааа! :)))
14.12.2010 17:03
От мене танците! И чупенето на квот намерим... чинии, чаши, мераци... :)))
цитирай
4. bizcocho - Брех как се ококорчих при спомен...
14.12.2010 17:16
Брех как се ококорчих при споменаването на мераци:)))))))))Болна а?
Иеееееееее, красива жена да танцува - от това по-голяма омая няма! Веднага ти се отдава заслужената почит и аплодирания! :))))))))))))))))) Пък като знам как хич го не може изпълнителя.... Радост си ниииииииииииии:)))))))))))))))))))))))))
цитирай
5. mmmmmmmmm - Περαστικα
14.12.2010 17:49
επονλωση!
Χαιρετισμοσ!!!!
цитирай
6. karambol5 - Запя ми душата :)))))
14.12.2010 18:05
Запя ми душата :)))))
цитирай
7. wonder - mmmmmmmmm
14.12.2010 18:32
Гръцките букви не се получават.
Но знам, че ми казваш нещо хубаво!

http://wonder.blog.bg/poezia/2009/10/13/tancuvashtoto-vreme.414794

И заради песента, която е пак любима песен на Харис Алексиу. :)))
цитирай
8. wonder - Знам, знам... и пак бих го направила за Теб, топло сърце! :)))
14.12.2010 18:34
bizcocho написа:
Делаааааааааааа, с цяло гърло! Супееееееееееееееер! И благодаря! Ти си знаеш за какво;) :))))))))))

цитирай
9. wonder - Ами пей! :)))
14.12.2010 18:35
karambol5 написа:
Запя ми душата :)))))


Аз съм втори глас, защото съм алт /също така аут/ тези дни.. ;)))
цитирай
10. wonder - Към Анонимуса, който питаше какво е Пейоративен...
14.12.2010 18:40
Хей, човеко, как ми пишете в блога като анонимуси като съм забранила Анонимните коментари и ги отварям много рядко?

Иначе Пейоративен е изразяващ "отрицателна оценка" и биващ с "негативен" ефект.
цитирай
11. wonder - Хахахаххх... Прекалителна в безграничностите обичам...! :)))
14.12.2010 18:53
bizcocho написа:
Брех как се ококорчих при споменаването на мераци:)))))))))Болна а?
Иеееееееее, красива жена да танцува - от това по-голяма омая няма! Веднага ти се отдава заслужената почит и аплодирания! :))))))))))))))))) Пък като знам как хич го не може изпълнителя.... Радост си ниииииииииииии:)))))))))))))))))))))))))


Събуди ми ти един чуден спомен днес - за едно от най-красивите ми сиртаки.

... Един открит ресторант на висок бряг, наоколо тъмно синьо море като в снимките на Флагумдей, с разпилени до под кръста коси, бях цялата в бяло, събух се боса и тъкмо затанцувах и заваля бурен дъжд... Ама бурен!
Когато някой танцува елините му правят кръг, коленичат и пляскат с ръце, пеейки.
Ресторанта наподобяваше каменен старогръцки павилион и беше с купол без покрив точно над дансинга... оркестъра също го валеше, но не спряха да свирят докато танцувах. А хората чисто мокри си стояха долу и се кефеха.
Красиво беше. Много. Полет. Нещо като Буда и Зорба, които ме въздигаха и сваляха, за да докосвам земята и небето чрез дъжда, еххх... отнесох се. :)))
После Еми прати свимките на Рум и нарисуваха картината на коприна.
Даам... чуден спомен, гол, бос и дъждовен, а облечен в копринена картина.

цитирай
12. flagumdei - Благодаря, Чудо, да пея - може, но ...
14.12.2010 19:09
Благодаря, Чудо, да пея - може, но пък хоро няма да играя! Явно ти можеш и това! :)
Оставам да мисля върху текста. Дълбоко.... :)
цитирай
13. flagumdei - А пък аз си спомних това:
14.12.2010 19:25
..... Висок бряг. Криволичещ път. Напечени от слънцето борове с криви пръсти и приведени от морския вятър стволове. Долу е онова, неповторимото егейско синьо. Мирис на море, горчиви треви, смола и свобода. Карам пред колона от 4 автомобила с мои приятели - завел ги бях в Гърция и се връщахме от един особено красив плаж на древна мраморна кариера. Кожата ми е солена, карам бавно, за да попивам с очи и душа простора, гледката, уханията. Отворени са всички прозорци на колите, на (доста мощната) уредба в колата съм пуснал диск на Теодоракис. Иззад един завой се появява особено поглъщаща гледка: отвисоко се вижда закътан залив със столетни маслини по брега му, с огромни грапави стволове и сребристозелени корони, а на отсрещния скат - бяло-червен манастир. Дискът стига до сиртакито от Зорба. не издържам, отбивам на една прашна площадка до пътя, надънвам звука и отварям всикчи врати на колата. Зад мен са спрели останалите, а аз спешно ги измъквам и ги карам да танцуват та - в праха, боси, с тази гледка в очите... Връщах още 2 пъти тази песен.

Помнят го още... :)

Благодаря, Чудо.
цитирай
14. wonder - Изумително е съзерцанието, знам какво ми каза... :)))
14.12.2010 19:34
Живея край едни хилядолетни маслинови гори. Енергията им е фантастична!
Има места, в които времето не съществува и света ти спира.
И аз ти благодаря, Екце Хомо!
цитирай
15. monna - '''''''''''}}}}}} {{{{{{""""""
14.12.2010 19:52
Опа, Опа...А така, много сте палави....

http://vbox7.com/play:c9a3a362
цитирай
16. flagumdei - Не се сдържах, ето още нещо, споменато по-горе... кариерата
14.12.2010 19:55
http://flagumdei.blog.bg/poezia/2010/12/14/.650818
цитирай
17. erato7 - Запях си от раз на първи прочит!:))) ...
14.12.2010 20:37
Запях си от раз на първи прочит!:))) Благодаря за настроението, Уондърче!:)))
цитирай
18. анонимен - slusham tazi pesen i makar da e grcka si mislia za Bylgaria, Sofia i Al Nevski
14.12.2010 22:15
ei, ama mnogo me nakefi. pisa ti ot temperatura -38 i viatyr 70 km/h, preohlazdaneto e kato za 1000 gradusa.

nikoga ne se zamisliah za kakwo se pee v tazi tolkoz populiarna pesen. mersi za prevodyt.

pesenta znaia bukva po bukva ot edni grycki emigranti koito kato deca sa biagali nikayde prez 1948 zaedno s roditelite si ot tazi tolkoz topla i vylshebna strana. dnes mojebi ve4e tezi hora gi niama. no pesenta i ogromnoto im 4uvstwo s kopiato ia peeha stoi dylboko w spomenite mi.

Privet ot Yukon River
цитирай
19. karaiany - Strose to....
15.12.2010 00:01
Taka e kato ni karash da speluvamevame payorativen i convarianten i posle da go vrazvame na flionga .....takova neshto vika za anonimnost ! A taia deto ia peete s bizcocho ne ia znam , no ujasno mi haresva ....... i na bulgarski ima podobni pesni , i parvata , koiato mi idva na um e " Iovano , Iovanke , iaz te chekam.... " - da ste ia slushali LATELY ? Zavijdam ti vse pak.... I wish I was there ......
цитирай
20. abanos - Вълшебно!
15.12.2010 00:20
И великолепно!Благодаря!Гоооляяям кеф!Размазах се от кеф!Сто пъти да го слушам,няма да ми омръзне!И за превода благодаря,и за думите!
цитирай
21. karaiany - Zorba....
15.12.2010 00:32
Tuk poslagah malko....pomnia ne samo pesenta , no i filma ,kak da ne go.....tolkova sam v tova nastroenie , siakash az go igraia toia tants , a ne Anthony Quinn !
цитирай
22. bambola - :)
15.12.2010 01:36
уф колко е красиво, най-сетне нещо истиснко, не тук по принцип, тук всичко е красиво :)
цитирай
23. wonder - Благодаря ви, Прекрасници, че...
15.12.2010 11:30
... бяхте тук и пяхте от сърце! :)))
цитирай
24. deleted-4udovi6teto - Алексис Зорбас!
15.12.2010 13:29
Благодаря, че ме върна при този извънземник!
Чудовището
цитирай
25. candysays - Много красив текст!
15.12.2010 14:43
Благодаря за превода :)
цитирай
26. takaini - wonder,
18.12.2010 08:56
Това е магия,зареждаща с толкова красота!
Върна ме назад...в най-чудесните спомени.,когато като малка въртях плочата и надувах главите на родителите ми с тази песничка,докато че четяха за изпит по Вътрешни болести!Дааа...спомени...красиви!
Благодаря ти Мило момиче!
цитирай
27. mariposatracionera - Изпълни ме! Ефхаристо поли!
18.12.2010 12:21
Изпълни ме!
Ефхаристо поли!
цитирай
28. wonder - А пък аз си спомних това:. . . . . Висок ...
27.04.2016 11:29
flagumdei написа:
А пък аз си спомних това:
..... Висок бряг. Криволичещ път. Напечени от слънцето борове с криви пръсти и приведени от морския вятър стволове. Долу е онова, неповторимото егейско синьо. Мирис на море, горчиви треви, смола и свобода. Карам пред колона от 4 автомобила с мои приятели - завел ги бях в Гърция и се връщахме от един особено красив плаж на древна мраморна кариера. Кожата ми е солена, карам бавно, за да попивам с очи и душа простора, гледката, уханията. Отворени са всички прозорци на колите, на (доста мощната) уредба в колата съм пуснал диск на Теодоракис. Иззад един завой се появява особено поглъщаща гледка: отвисоко се вижда закътан залив със столетни маслини по брега му, с огромни грапави стволове и сребристозелени корони, а на отсрещния скат - бяло-червен манастир. Дискът стига до сиртакито от Зорба. не издържам, отбивам на една прашна площадка до пътя, надънвам звука и отварям всикчи врати на колата. Зад мен са спрели останалите, а аз спешно ги измъквам и ги карам да танцуват та - в праха, боси, с тази гледка в очите... Връщах още 2 пъти тази песен.

Помнят го още... :)

Благодаря, Чудо.


:)))
цитирай
29. wonder - Изпълни ме! Ефхаристо поли! И...
27.04.2016 11:30
mariposatracionera написа:
Изпълни ме! Ефхаристо поли!
Изпълни ме!
Ефхаристо поли!

цитирай
30. conte - https://www. youtube/watch?v...
16.11.2017 18:50
https://www.youtube/watch?v=DkFQhlGXnzU
цитирай
31. abanos - Прекрасно
10.06.2022 10:51
Прекрасно
цитирай
32. wonder - Алексис Зорбас! Благодаря, че ме ...
09.08.2023 16:17
deleted-4udovi6teto написа:
Алексис Зорбас!
Благодаря, че ме върна при този извънземник!
Чудовището

Я, виж ти!
цитирай
33. donchevav - Благодаря за хубавия превод и ос...
13.11.2023 20:24
Благодаря за хубавия превод и особено за транскрипцията!
Някога майка ми записваше сричка по сричка, както чуваше, гръцките песни от радиото - само и само да мога да ги науча и аз:) Сега се убеждавам, че се е справяла учудващо добре. А никога не е имала представа от този език...
Велика песен!
Поздрави, Дела!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: wonder
Категория: Изкуство
Прочетен: 15123879
Постинги: 3220
Коментари: 32032
Гласове: 193716
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031