Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
11.12.2009 11:33 - Загадката
Автор: wonder Категория: Изкуство   
Прочетен: 1635 Коментари: 9 Гласове:
21

Последна промяна: 11.12.2009 12:17


    Гората беше приказна. Планината величествена. А аз – осъдена на привилегията да се наслаждавам.

       Поглеждам върха и осъзнавам с колко омайно устремление го зове небето нагоре. Бял. Недостижим. Мой. Любим. Покоряващ. И вдъхващ свобода. Така ще го помни душата ми. Обичам това място!

       Огледах боровете наоколо. Винаги избирах някой бор-рицар. Или той ме избираше? Прегърнах го и затворих очи.

       Прокънтелия през мен звън отново ми спомни. Какво правя? Нетърпявам. Докога ще живея в тази заблудена приказка – да те нямам, без да съм те имала. И ето… сънят бавно илизаше от рамката си, както ключ от ключалка, а аз ставах все по-пробудена.

       Бременни от мисли се скитат душите ни. Харчим животите си за сладки неща, докато ни загорчи отвътре.

       Беше червен залез. От ония, които Марсовото небе превръща в битка на багри и тайни, нарисувало неповторимостта на собствения си единствен Миг.

       Да бъдеш. Да не се загубиш. Да се смаеш от почуда когато се разбереш. Да се пребродиш с новото усещане, че си се срещнал със Загадката на Любовта. А тя не винаги се оказва Сън.

       Пробудена стоя, прегръщам бор и нетърпявам да бъда разбрана. Дълбоко вярвам, че Любовта е Свобода, която съдържа Дълг. Длъжни сме да бъдем честни и винаги да казваме истината на човека когото обичаме. Най-древните казват, че не бива да казваме нараняваща истина. Но как да спестим нараняващата истина, без да има лъжа?

        Звукът, който долавям в тишината си, чупи стъкълца в калейдоскопа на душата ми. Счупеното носело щастие. А счупеното щастие какво носи?

       Когато спестявах нараняващите ме истини, може би съм създавала благодарност към моята покорна дискретност. Но в същото време долавях в себе си една странна настойчивост да изкажа нараняващите ме истини на глас, защото ги знаех…

       Защо ли хората смятат, че лъжата може да замени болката? Каква виновна наивност!

       Някаква вяра в мен изтънява… Вярата ми в Любовта. Изумена съм от собствената си възможност да случа тази невяра. Аз, която съм влюбена в Любовта! Сега не вярвам… не вярвам… не вярвам…

       Сега съм на дъното на някои радости и тъги. Прегръщам бора и питам: Ти, който беше небето ми, защо сряза крилата ми? Ти, който научи духовната същност на любовта ми, защо я предаде? Но чувам само нестройния вой на вятъра в боровата корона над мен и в пробойната на сърцето ми. Вятър. Случено чудо. Спомен. Очи, които бягат да се скрият. Срязан поглед. Думи-смърт. Любов. Забрава. Невинност. Прошка. И пак…Вятър.

       Мислех, че тази любов е различна… Мамех се страстно и вярвах в измамата. А после поисках да бъда свободна. И да узная истината.

       Всичките ни стремежи могат да се преодолеят или променят, освен Волята за Свобода. Тя е по-силна от инстинкта за живот и инстинкта за смърт. Опитах се да постигна безмълвно спокойствие. Да се вглъбя в мълчанието. Но някакви дълбоки сълзи вдигнаха в мен шум до Бога. Може би стигнах до идеала за отричането, умението за непривързване…?

     Затворих очи. И разбрах…Не можех да те отрека. Върху бора покапа една непрежалена моя сълза и той изохка, опарен от болката. Болеше от пролетта. Разпукваше се за живот природата. Разпукваше се в мен надежда, че отново ще бъда светла.

      Погледнах върха. Има Бог. И той е в нас. Иманентен е за всеки. Усещах онази му свята милост, която често продънва небето с Истината. Душите ни бяха стари като тези на ангелите и мистиците. Планетарните ни пътища свършваха. Щастието ни бе в това, че се открихме.

       Но постига ли се щастие в забравата и страстта? Чудех се. И тогава една ръка се протегна към мен. Сграбчи моята ръка, отдели я от бора, целуна я с благоговение и потръпна. Погледнах. Едни очи горяха в пламъците ми, а аз плачех. Една Любов си отиваше, друга – идваше… “Обичам те!”- прошептя задъхано Вятъра. А аз го знаех отдавна.

       И тогава повярвах отново… Сега вярвам… вярвам… вярвам…в Загадката, наречена Любов.


от книгата "Отвъд Смисъла" /разкази/

http://wonder.blog.bg/izkustvo/2007/10/19/moeto-duende.123463




Гласувай:
21



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kalin8 - Без коментар...
11.12.2009 12:06
http://www.playcast.ru/view/987607/1b64afc33c402595528e18c5f9e2d0aa6d36f340pl
Б.
цитирай
2. wonder - kalin8
11.12.2009 12:15
Магьосникът Вятър... :)))
цитирай
3. bizcocho - Мълча, мълча, мълча. . . след про...
11.12.2009 14:42
Мълча,мълча,мълча... след прочита прегърнала тревогата и сияйната вечна надежда...че тя,тази любов е различна...
Приказна Дела! Моята приказна уондер!Удоволствие вълшебно!
цитирай
4. анонимен - Обичам Те!
11.12.2009 17:28
прошептя задъхано Вятъра...
цитирай
5. анонимен - Има ли поетична проза или
11.12.2009 18:19
прозаична поезия?! Все пак си намерила Смисъла :)
цитирай
6. wonder - Едно от важните неща в този живот е...
12.12.2009 01:18
bizcocho написа:
Мълча,мълча,мълча... след прочита прегърнала тревогата и сияйната вечна надежда...че тя,тази любов е различна...
Приказна Дела! Моята приказна уондер!Удоволствие вълшебно!


... да имаш с кой да помълчиш. :)))
цитирай
7. wonder - :)))
12.12.2009 01:19
анонимен написа:
прошептя задъхано Вятъра...

цитирай
8. wonder - Има, имааа... :)))
12.12.2009 01:20
harvi написа:
прозаична поезия?! Все пак си намерила Смисъла :)


Да, открих го. Но по-хубавото е, че това ме изстреля Отвъд Смисъла. ;)))
цитирай
9. inel379 - Уау!!!
31.12.2009 20:38
Да те нямам, без да съм те имала...
Това е височината на собствения ми връх, която непрестанно ще катеря, защото искам там...отгоре да погледна и да провидя. Нетърпявам да го сторя и моля Бог да е с мен до края на безкрая...на загадката, която мира ми не дава и заглушава шепота на вятъра...
Има те любов! Ти си всичко! И над всичко!
Ти си самия живот!!!

Невероятна си и в поетичнта си проза!:)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: wonder
Категория: Изкуство
Прочетен: 15272729
Постинги: 3239
Коментари: 32099
Гласове: 194690
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930