Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
18.05.2007 11:40 - Синдромът „Висока и ниска летва”
Автор: wonder Категория: Изкуство   
Прочетен: 4311 Коментари: 19 Гласове:
5



       Никой не си спомняше как започна всичко. Бе едно от вечерните, философски соарета на чаша вино, синьо сирене и черно грозде. В началото бе забавлението, после идваше концентрацията над нещо, което си струваше, а накрая философските междуредия на всеки и всички. Бяхме 7 човека – „от кол и въже” и обикновено някой си го отнасяше, за да се научи на смирение. Другите доволстваха мъдро.

       Всеки си имаше прозвище, родено от Мига - Вятърна принцеса и Малката-чудо бяха единствените жени. После следваха Адвоката, Търсача на силни усещания, Съновника, Поета и Светеца.

       Днес всички се нахвърлиха върху Вятъра, объркани от безкрайната тъга в очите й. Удавена от въпроси и с непосилното усещане, че няма отърваване, тя заразказва и не спря няколко часа... Последваха мълчание, въздишки, коси погледи, сълзи, а някакво туптене на сърце нарушаваше излегналата се помежду ни тишина. Каза ни всичко, което знаеше за Истинската Любов. Тя беше Любовта. А после...

       История като история. Непознат мъж открива своята душа-близнак, лудо се влюбва привлечен от чудото да я открие когато е мислел, че я има само в мечтите му, после влюбва и нея в себе си. Всеки от двамата се пробужда за нови усещания в душата си, защото магията в сърцата им ги слива с усещането за пълноценност, красота и безкрайна хармония. Той винаги я нарича Единствена и й обещава вселената. Обичат се, обричат се, единяват се и откриват Бог чрез своята святост и лудост в Любовта. А после той, съвсем банално, ненадейно и посредствено се влюбва в първата срещната в някакво кафене, отвисяваща се на лов. Красивата Любов вече е в калта на Забравата.

- Ти не си глупачка и трябваше да провидиш, че този мъж не е за теб – ти си висока летва. – каза Съновника. После затвори очи и зарисува по своему. – Виждам те с него след 10 години. Той - щастлив, ти – нещастна. Мисля, че се е възползвал от твоите невероятни дарове – ти имаш какво да дадеш. Взел е, а после обогатен е открил своята „ниска летва” и се е почуствал истински успял. Зарязал те е, защото е слаб.

- Винаги съм ти казвал, че той не те заслужава, че не е готов за Теб, че ще те нарани и ще погуби пламъка в очите ти. – започна Адвоката. – Бих го убил толкова пъти колкото сълзи са проляли очите ти. – Знаеш, че те обичам и винаги ще те обичам. Забрави за мръсника. Любовта е в Теб. Никой не я може повече от теб. Изворът е в сърцето ти.

- Никога не го наричай мръсник! – тя се нахвърли като тигрица и само бързата му прегръдка успя да отклони ноктите й от очите му. Грабна я и се опита да я целуне. – Знаеш, че сърцето ми копнее за теб, но ще чакам колкото е нужно, за да приемеш любовта ми.

- Виж, сега не е момента да се възползваш от нея. Аз също я обичам. Тя ме вдъхновява и въздига, както никоя друга жена. И за мен тя е Любовта на живота. – каза Поета. Запали блажено и пусна кръгчета сладникав дим от пуретата си. – Аз също я чакам отдавна. Можех дори да съм на мястото на щастливеца, когото тя счита за сродната си душа. Написал съм толкова прекрасни стихове за нея. Но защо тя видя него, а не мен? – и поета замислено въздъхна, потънал в най-сърдечните си и романтични мисли.

- Той е направил Споразумение със Съдбата. – започна Малката-чудо. – Ти, Принцесо, наистина си висока летва. И не само за него. Но той го е разбрал и си е изпросил Време от Съдбата, за да успее в Живота си, заради Теб. Това му носи дълбоко нещастие, но е трябвало да те освободи и да поеме по Пътя си сам. Или с друга жена – по-ниска летва, което пак значи сам. Някой, който те е обичал така като него, никога няма да може да те замести. И това му предстои да открие. Не искам да знам колко дълбока ще е тогава празнотата и самотата му. Жал ми е за него, Вятър. Аз също те обичам. Няма друга като теб. Но той е сгрешил в едно – прекъснал е нишката на Любовта. И когато вече е готов за теб и се завърне, ти няма да си вече там, където те е оставил.

- Стига, Чудо, той е обикновен мъж, а тя – необикновена жена. За какво говорим? – намеси се Търсача. – Само глупак може да се откаже от Голямата си любов, заради предстоящо обикновено живеене. Тук има нещо, което никой от нас не знае. Вятър е съкровище. Мечтана и жадувана. Тя е тръпката в живота ми. Винаги съм я искал до полуда, но никога не е била обърната с душата си към мен. Този мъж я е докоснал с нещо. Отвътре. Тя сияеше когато се обичаха.

- Ние и сега се обичаме. – каза съвсем тихо Вятърната принцеса и наведе очи, за да скрие болката. Бавна сълза се търкулна и безпомощно капна в чашата с вино, разлюля го и един едва уловим лъч, прониза пространството и то просия мигом. Тя потръпна от спомена. Сви се.

- Стига, Вятър, не бива да си толкова наивна. Събуди се. Той е бил просто Сън. Илюзия. Дим. Няма го... Време е да го забравиш и да се смириш. – каза нежно Светеца и хвана ръката й. – Обичам те. И не искам да загубиш усмивката си. Погледни ме, Принцесо, той не е съществувал. Чуваш ли ме? Повтори го няколко пъти. На глас... И си повярвай!

     Принцесата, която всички толкова много обичахме, бавно се изправи и тръгна към вратата. На прага се обърна и се усмихна, а от очите й се ронеха сълзи. Нещо премина през нас като вятър, сякаш там зад вратата някой ахна и отведе душата й. Повече никога не я видяхме.

 



Тагове:   ниска,


Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

1. dressy - *
18.05.2007 11:56
случки от живота...тя не беше там,когато той се върна...:(
цитирай
2. wonder - Даам..., dressy, така е! :)))
18.05.2007 12:54
Той непременно ще се върне, но тя няма да е там... То е като в онази крилата мисъл: "Tempora et mutantos et nos mutantos illis." - “За какво ми е времето тогава, щом не сме същите като отмине.”
Мисля, че всеки отговаря за своята половина от Любовта. Усмивки. Крилати.
цитирай
3. comfy - Много ми хареса!!!
18.05.2007 14:51
Нямам какво повече да кажа...

Поздравления - четох с удоволствие, граничещо с блаженство!!! :)

Прегръдки! ;)*
цитирай
4. miacarra - ...
18.05.2007 16:26
колко ужасно обречено е винаги. Поздравления
цитирай
5. starsailor - Да wonder. Вярна сентенция и хубав ...
18.05.2007 16:50
Да wonder.Вярна сентенция и хубав разказ.Напомня ми нещо.Смътно.Но не се сещам какво.
цитирай
6. wonder - Блажен comfy, звучи като...
18.05.2007 18:47
... утешена Уондър! Благопреуспяваме както се казва. Усмихнатости в деня ти...
цитирай
7. wonder - Обреченост ли, miacarra, неее...?!
18.05.2007 18:50
Просто кръговратности. Змия захапала опашката си. Дори да изгориш, гледката в пламъците винаги си струва. После феникса в нас се възражда на по-високо небе. Винаги. :)))
цитирай
8. wonder - Споделете моля,...starsailor! :)))
18.05.2007 19:03
Дежа Вю? Или клетъчна памет за предишен живот? Усмивка. Ведра.
цитирай
9. анонимен - Фантастичен разказ, уондър!!
18.05.2007 19:19
Толкова концентрирани истини на куп не бях виждал скоро. Пиши все повече. Имаш какво да ни дадеш. Ив
цитирай
10. wonder - Благодаря, Ив! :)))
18.05.2007 19:30
Ти май винаги знаеш какво съм искала да кажа отвъд междуредията. Смях. Дъждолеен.
цитирай
11. starsailor - М-м-м-м. Не знам какво. Някоя кл...
18.05.2007 19:47
М-м-м-м.Не знам какво.Някоя клетка се обади или някои сън.Но аз помня всичко което сънувам,така че не знам какво е.Усмивка.Мокра.Дъжда ме завари неподготвен.
цитирай
12. wonder - Някой ден... starsailor,...
19.05.2007 14:08
ще разбереш! Наслука! :))) Дъжд вътре в теб ти желая! Няма по-красиво усещане!
цитирай
13. starsailor - Благодаря ти.:)
19.05.2007 15:06
Благодаря ти.:)
цитирай
14. wonder - Моля... :)))
19.05.2007 16:14
Моля! Пак заповядай!
цитирай
15. starsailor - Ще,ще:)
19.05.2007 22:29
Ще,ще:)
цитирай
16. wonder - Добре, starsailor, добре, добре... :)))
19.05.2007 22:32
Както е рекъл Метерлинк "Никой не може да раздели две души, които са били дори един миг добри заедно."
цитирай
17. starsailor - Може, може. Сещам се за. . . много ...
20.05.2007 01:10
Може,може.Сещам се за...много имена,за много хора и за много причини:)
цитирай
18. elineli - Ме прави по добра това.
20.05.2007 16:51
Не е от нещата ,които се обясняват.Чувстват се.
Искам си ги всичките.Едни такива ,точно специални.:)))))))))Пак ще те чета .
цитирай
19. 777 - Този разказ винаги ме хваща за гъ...
27.03.2010 20:53
Този разказ винаги ме хваща за гърлото.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: wonder
Категория: Изкуство
Прочетен: 15260346
Постинги: 3238
Коментари: 32099
Гласове: 194651
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930